• Anonym (Augustimannen)

Att välja att leva med en kvinna som bedrar

Jag har läst i många trådar här om både kvinnor och män som blir bedragna av sina partners samt de råd och de diskussioner som allt det här väcker. Oftast landar det i att den bedragna skall avsluta förhållandet och hitta någon annan istället. Underförstått att det alltid går att hitta någon annan och att det självklart även leder till ett mycket bättre förhållande. Det finns naturligtvis sådana exempel. Men i alla fall..

Jag är ännu ett exempel på en man som lever med en fru som har en älskare. Det tog ett tag innan jag insåg detta. Vårt sexliv har varit obefintligt väldigt länge iom att hon inte vill ha sex med mig. Jag är nog inget bra i sängen får jag inse men det är ändå trist då även jag har en sexlust som pockar på. Nu har hon i alla fall en älskare och jag konfronterade henne efter ett tag och till slut erkände hon. Det är bara sexet hon är ute efter med denna man. Inget annat. Hon bedyrar att hon älskar mig och vill leva med mig. Hon har bara sex med honom - inget annat. 

Jag har processat den här situationen under en längre tid och vridit och vänt. Skall jag skilja mig? Skall jag finna mig? Osv. Jag har valt att finna mig i situationen. Jag tycker naturligtvis att det är trist att hon tydligen har en sexlust men inte med mig utan med en annan man. Men det kunde ju ha varit ännu värre. Hon kunde ju ha älskat honom och inte mig. Så jag har valt att inrätta mig i hur mitt liv har utvecklat sig. 

Varför skiljer jag mig inte och "skaffar en annan kvinna"? Man "skaffar" inte en annan kvinna hur som helst. Som motvikt till de som i dylika trådar här beskriver hur dom hittat någon annan och hur dom nu har underbart sex med sin nya partner så har jag många fler exempel på där det inte alls blir så. Man blir ensam. Man hittar ingen. Man kanske hittar någon men det leder inte till ett bättre samliv.

Så därför har jag valt att stanna kvar. Vi har det i de flesta områden väldigt bra. Vi trivs bra ihop och har många gemensamma intressen. Det finns mycket närhet och ömhet mellan oss. Men hon har valt att knulla med en annan man. 

Livet går vidare. Man får vänja sig.

Är jag ensam om att välja denna väg?

• Svar på tråden Att välja att leva med en kvinna som bedrar
  • Kalles92
    Arboga skrev 2021-08-20 22:07:13 följande:

Vart jag står?

Bara för att jag undrar varför det inte blir samma hets mot en kvinna som beter sig illa så betyder det ju inte att jag tycker att du verkar väldigt smart när du har "råkat" vara otrogen mot din gravida flickvän 7 gånger.

De har varit mest kvinnor som har hoppat på mig här. Jag tror att de tycker att de är helt ok att en kvinna är otrogen. De är därför de inte ger massa elaka kommentarer
  • Anonym (Flera)
    Anonym (Ej elak, bara realist) skrev 2021-08-20 22:15:49 följande:

Män i långvariga sexlösa relationer får något uppgivet och dött som är som en magisk energi-aura kring dem. Det är som en antisex-aura. Alla kvinnor som kommer närmare än 2 meter tappar all sexlust av den energin. Den är så stark att man kan vara med på jobbets julfest där alltid någon blir full och ligger med någon annan. Men inte med antisex-auran där, den dödar all sexualitet. Folk blir minst lika fulla, men inget sex. Man kan gå med vänner ut och de raggar på krogen, antisex-auran smittar så inte de heller får sex. 

När man skiljer sig så minskar den och försvinner.

Män som ligger med sexlösa kvinnor är en annan sak. Sexlösa kvinnor får en sexig men lite farlig och desperat aura istället.  

Anti-sexaura...jo jäklar...
  • Anonym (Ej elak, bara realist)
    Anonym (Flera) skrev 2021-08-20 23:02:25 följande:
    Anti-sexaura...jo jäklar...
    Min egen antisex-aura var så stark att jag tror den fungerade genom internet. Jag startade en tråd, inte här men på ett engelskspråkigt forum om problem med sexlös relation. Utan att ha bild på mig själv ens, bara text på ett forum. Så kraftfullt att kvinnor som läste om min sexlöshet på andra sidan jordklotet antagligen fick sådana avsmakskänslor att de inte ens ville se åt en snubbe resten av dagen.

Män som inte får sex, incels har lite av den auran. Men gifta incels då är den verkligen i full blom. En vanlig incel skulle ju kunna om någon förbarmade sig rent hypotetiskt kunna ha sex. Gladeligen ha det. En sexlös gift man skulle i samma scenario antagligen tacka nej för att han älskar sin fru och det är henne han vill vara med. Så hopplösheten och sexlösheten blir verkligen så fysiskt påtaglig att den bildar en faktiskt aura av sexlöshet som dödar sexuell lust bara av att vara där.
  • Anonym (bankomat?)

TS, kan det vara så att din fru har det ekonomiskt bra så länge hon är ihop med dig?

• Anonym (cykelpedal)
    Kalles92 skrev 2021-08-20 22:52:28 följande:
    De har varit mest kvinnor som har hoppat på mig här. Jag tror att de tycker att de är helt ok att en kvinna är otrogen. De är därför de inte ger massa elaka kommentarer
    Vem ska de ge en elak kommentar till? TS fru är inte med och deltar i tråden så de kan inte rikta sig till henne.

Förresten hur många användare tror du att det finns på det här forumet? 10-20 stycken och det är samma personer som har skrivit i både den här tråden och din?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Augustimannen) skrev 2021-08-19 08:49:42 följande:

Jag har läst i många trådar här om både kvinnor och män som blir bedragna av sina partners samt de råd och de diskussioner som allt det här väcker. Oftast landar det i att den bedragna skall avsluta förhållandet och hitta någon annan istället. Underförstått att det alltid går att hitta någon annan och att det självklart även leder till ett mycket bättre förhållande. Det finns naturligtvis sådana exempel. Men i alla fall..

Jag är ännu ett exempel på en man som lever med en fru som har en älskare. Det tog ett tag innan jag insåg detta. Vårt sexliv har varit obefintligt väldigt länge iom att hon inte vill ha sex med mig. Jag är nog inget bra i sängen får jag inse men det är ändå trist då även jag har en sexlust som pockar på. Nu har hon i alla fall en älskare och jag konfronterade henne efter ett tag och till slut erkände hon. Det är bara sexet hon är ute efter med denna man. Inget annat. Hon bedyrar att hon älskar mig och vill leva med mig. Hon har bara sex med honom - inget annat. 

Jag har processat den här situationen under en längre tid och vridit och vänt. Skall jag skilja mig? Skall jag finna mig? Osv. Jag har valt att finna mig i situationen. Jag tycker naturligtvis att det är trist att hon tydligen har en sexlust men inte med mig utan med en annan man. Men det kunde ju ha varit ännu värre. Hon kunde ju ha älskat honom och inte mig. Så jag har valt att inrätta mig i hur mitt liv har utvecklat sig. 

Varför skiljer jag mig inte och "skaffar en annan kvinna"? Man "skaffar" inte en annan kvinna hur som helst. Som motvikt till de som i dylika trådar här beskriver hur dom hittat någon annan och hur dom nu har underbart sex med sin nya partner så har jag många fler exempel på där det inte alls blir så. Man blir ensam. Man hittar ingen. Man kanske hittar någon men det leder inte till ett bättre samliv.

Så därför har jag valt att stanna kvar. Vi har det i de flesta områden väldigt bra. Vi trivs bra ihop och har många gemensamma intressen. Det finns mycket närhet och ömhet mellan oss. Men hon har valt att knulla med en annan man. 

Livet går vidare. Man får vänja sig.

Är jag ensam om att välja denna väg?

Du är nog inte ensam om det men det är nog få som finner sig i att leva så.

Sen är det ju lite märkligt att du drar slutsatsen att de som råder folk att lämna bara förespråkar att man ska hitta sig en annan kvinnan. Jag tror att de snarare förespråkar att du ska lämna ditt trasiga förhållande punkt slut, sen om du hittar en ny kvinna eller lever själv är ganska irrelevant egentligen, huvudpoängen är att man mår nog bättre av att ta sig ur ett trasigt förhållande och att bli behandlad som gprdagens sopor, och leva kvar med en partner som inte bryr sig ett skit om dina känslor.

Dina argument för att stanna påminner lite om vad en misshandlöad kvinna skulle skriva. Vi trivs ju bra annars, han slår bara ibland och mellan gångerna är han ju snäll. Det går ju anpassa sig till allt om man vill. Men det du inte tar höjd för i dina argument är din frus totala brist på respekt för dina känslor, Hon vet ju at du inte gillar det hon gör men gör det ändå. Och det är väl det få finner sig i, att leva med en egoist som bara tänker på sina egna känslor och behov och skiter i vad hennes handlingar innebär för sin partner.

Men du har ju accepterat det så i praktiken lever ni väl mer eller mindre i ett ensidigt öppet förhållande där du accepterar att hon knullar andra. Om ni ska ha det så så är det väl inte mer än rätt att du oxå får knulla andra? Har du tagit upp frågan om ett öppet förhållande?
  • Anonym (sådär)
    Kalles92 skrev 2021-08-20 22:52:28 följande:
    Nejdå, det är bara du som har svårt att fatta hur jävla illa du beter dig och vilket as du är. och försöker snacka bort det med de vanliga ursäkterna som att det bara skulle vara kvinnor som tycker du är äcklig för att intala dig själv att det är bara kvinnor som inte förstår dig, män däremot kommer förstå dig och tycka du gör rätt.

Du har helt fel, jag är man och skrev i din tråd oxå. Och ja jag tycker du är jävligt äcklig och en patetiskt uräkt till både man och blivande pappa.
  • Anonym (sådär)
    Kalles92 skrev 2021-08-20 20:59:35 följande:
    Ja, kolla bara min tråd! Vet inte hur många som har kallat mig för vider, äckel, svin mm. Vad är skillnaden? Jag hade iallafall en förklaring
    Ja och alla dina förklaringar var så patetiska att en 5-åring skulle se igenom dem
  • Kalles92
    Anonym (sådär) skrev 2021-08-22 00:30:24 följande:

Nejdå, det är bara du som har svårt att fatta hur jävla illa du beter dig och vilket as du är. och försöker snacka bort det med de vanliga ursäkterna som att det bara skulle vara kvinnor som tycker du är äcklig för att intala dig själv att det är bara kvinnor som inte förstår dig, män däremot kommer förstå dig och tycka du gör rätt.

Du har helt fel, jag är man och skrev i din tråd oxå. Och ja jag tycker du är jävligt äcklig och en patetiskt uräkt till både man och blivande pappa.

Men vad håller du på med? I alla trådar jag är inne på kommer du också. Varför? Sen skriver du i alla trådar att jag är äcklig/svin oavsett vad jag säger. Sluta sprid och låt folk få en egen uppfattning av mig
  • Kalles92
    Anonym (sådär) skrev 2021-08-22 00:31:55 följande:

Ja och alla dina förklaringar var så patetiska att en 5-åring skulle se igenom dem

Är de inte alls! Du är som en 5 åring just nu
  • Anonym (FU)
    Kalles92 skrev 2021-08-20 20:59:35 följande:

Ja, kolla bara min tråd! Vet inte hur många som har kallat mig för vider, äckel, svin mm. Vad är skillnaden? Jag hade iallafall en förklaring

Du din jävla tomte!!

Din förklaring till ditt otroliga svek mot din sambo var att den andra kvinnan särade på benen lätt, hade hon inte gjort det hade du inte varit otrogen! Jävla mansbebis, du har varit otrogen 7 gånger, ta ditt jävla ansvar det är DITT fel och inte din älskarinnas att du gjort vad du gjort!!
  • Kalles92
    Anonym (FU) skrev 2021-08-22 01:57:45 följande:

Du din jävla tomte!!

Din förklaring till ditt otroliga svek mot din sambo var att den andra kvinnan särade på benen lätt, hade hon inte gjort det hade du inte varit otrogen! Jävla mansbebis, du har varit otrogen 7 gånger, ta ditt jävla ansvar det är DITT fel och inte din älskarinnas att du gjort vad du gjort!!

Vad vill du att jag säga? Jag står fast i vad jag har skrivit tidigare. Jävla kvinnobebis
Svar på tråden Att välja att leva med en kvinna som bedrar