• Anonym (Augustimannen)

Att välja att leva med en kvinna som bedrar

Jag har läst i många trådar här om både kvinnor och män som blir bedragna av sina partners samt de råd och de diskussioner som allt det här väcker. Oftast landar det i att den bedragna skall avsluta förhållandet och hitta någon annan istället. Underförstått att det alltid går att hitta någon annan och att det självklart även leder till ett mycket bättre förhållande. Det finns naturligtvis sådana exempel. Men i alla fall..

Jag är ännu ett exempel på en man som lever med en fru som har en älskare. Det tog ett tag innan jag insåg detta. Vårt sexliv har varit obefintligt väldigt länge iom att hon inte vill ha sex med mig. Jag är nog inget bra i sängen får jag inse men det är ändå trist då även jag har en sexlust som pockar på. Nu har hon i alla fall en älskare och jag konfronterade henne efter ett tag och till slut erkände hon. Det är bara sexet hon är ute efter med denna man. Inget annat. Hon bedyrar att hon älskar mig och vill leva med mig. Hon har bara sex med honom - inget annat. 

Jag har processat den här situationen under en längre tid och vridit och vänt. Skall jag skilja mig? Skall jag finna mig? Osv. Jag har valt att finna mig i situationen. Jag tycker naturligtvis att det är trist att hon tydligen har en sexlust men inte med mig utan med en annan man. Men det kunde ju ha varit ännu värre. Hon kunde ju ha älskat honom och inte mig. Så jag har valt att inrätta mig i hur mitt liv har utvecklat sig. 

Varför skiljer jag mig inte och "skaffar en annan kvinna"? Man "skaffar" inte en annan kvinna hur som helst. Som motvikt till de som i dylika trådar här beskriver hur dom hittat någon annan och hur dom nu har underbart sex med sin nya partner så har jag många fler exempel på där det inte alls blir så. Man blir ensam. Man hittar ingen. Man kanske hittar någon men det leder inte till ett bättre samliv.

Så därför har jag valt att stanna kvar. Vi har det i de flesta områden väldigt bra. Vi trivs bra ihop och har många gemensamma intressen. Det finns mycket närhet och ömhet mellan oss. Men hon har valt att knulla med en annan man. 

Livet går vidare. Man får vänja sig.

Är jag ensam om att välja denna väg?

• Svar på tråden Att välja att leva med en kvinna som bedrar
  • Anonym (lysmask)
    Anonym (Augustimannen) skrev 2021-08-20 12:24:35 följande:
    Jag har aldrig sagt att jag tror att min lösning är långtidshållbar. Jag har ingen aning. Den kan hålla eller så gör den inte det. Det jag vet är att om jag bryter så blir jag med allra högsta sannolikhet ensam. Och då väljer jag hellre detta så länge det håller. 
    Nyfiken, hur funkar det? Säger din fru till dig att nu går jag och träffar X, kommer hem sent. Eller gör hon det i smyg fortfarande? Har du träffat honom?`
  • Arboga

Läste lite mer nu i tråden och det är lite kul att se att det finns ingen som har skrivit vilket vidrigt as du är ihop med, men hade det vart en kille som beter sig som TS´s fru så hade det blivit ett jäkla hat mot honom.

• Kalles92
    Arboga skrev 2021-08-20 20:55:08 följande:

Läste lite mer nu i tråden och det är lite kul att se att det finns ingen som har skrivit vilket vidrigt as du är ihop med, men hade det vart en kille som beter sig som TS´s fru så hade det blivit ett jäkla hat mot honom.

Ja, kolla bara min tråd! Vet inte hur många som har kallat mig för vider, äckel, svin mm. Vad är skillnaden? Jag hade iallafall en förklaring
  • Arboga
    Kalles92 skrev 2021-08-20 20:59:35 följande:
    Ja, kolla bara min tråd! Vet inte hur många som har kallat mig för vider, äckel, svin mm. Vad är skillnaden? Jag hade iallafall en förklaring
    Ja, just det, du hade ju bara "råkat" knulla den andre 7 gånger.
    Så du är en lika stor idiot som TS fru.
  • Kalles92
    Arboga skrev 2021-08-20 21:06:33 följande:

Ja, just det, du hade ju bara "råkat" knulla den andre 7 gånger.

Så du är en lika stor idiot som TS fru.

Men vart står du egentligen? Ena stunden tycker du de är konstigt att ingen hoppar på henne som de skulle har gjort med om en kille hade gjort de tex som mig. Men nu hoppar du på mig?
  • Pinotage
    Kalles92 skrev 2021-08-20 21:38:49 följande:
    Men vart står du egentligen? Ena stunden tycker du de är konstigt att ingen hoppar på henne som de skulle har gjort med om en kille hade gjort de tex som mig. Men nu hoppar du på mig?
    Det vore ju skit-cool om det är TS fru som du ligger med !
  • Kalles92
    Pinotage skrev 2021-08-20 21:44:52 följande:

Det vore ju skit-cool om det är TS fru som du ligger med !

Asså hur gammal är du?
  • Anonym (Flera)
    Anonym (Ej elak, bara realist) skrev 2021-08-20 21:48:42 följande:

Inte för att vara elak, bara realistisk...vill inte kvinnan man lever med som älskar en ens ha sex med en, så vill givetvis ingen annan det heller.

Det är dock ingen orsak att inte skilja sig, man skall skilja sig så att man kan läka och kanske bli en man som en annan kvinna vill ligga med. Åtminstone försöka bli det.

Det dumma i den situationen är att stanna kvar och tro att det antingen löser sig, frun "hittar tillbaks" eller tro att man själv kan ligga runt vid sidan så att det blir "rättvist". Det kan man inte.

För ingen kvinna vill ligga med en man vars egen fru inte vill ligga med honom. Utom "Pussan" då. Hon vill det, men ingen annan. Man är som ett vandrande preventivmedel som dödar alla sexuell lust hos de man pratar med. Man måste skilja sig.

Å vad du har fel i att om inte frun vill ligga med sin man så vill ingen annan kvinna det heller. Det finns ju massor av kvinnor som ligger med gifta män med obefintligt sexliv.. Du tar upp att Pussan vill men ingen annan..

vilket roligt påstående....

Det finns även män som ligger med gifta kvinnor vars sexliv är dött.
  • Arboga
    Kalles92 skrev 2021-08-20 21:38:49 följande:
    Vart jag står?
    Bara för att jag undrar varför det inte blir samma hets mot en kvinna som beter sig illa så betyder det ju inte att jag tycker att du verkar väldigt smart när du har "råkat" vara otrogen mot din gravida flickvän 7 gånger.
  • Anonym (Ej elak, bara realist)
    Anonym (Flera) skrev 2021-08-20 21:59:40 följande:
    Å vad du har fel i att om inte frun vill ligga med sin man så vill ingen annan kvinna det heller. Det finns ju massor av kvinnor som ligger med gifta män med obefintligt sexliv.. Du tar upp att Pussan vill men ingen annan..

vilket roligt påstående....

Det finns även män som ligger med gifta kvinnor vars sexliv är dött.
    Män i långvariga sexlösa relationer får något uppgivet och dött som är som en magisk energi-aura kring dem. Det är som en antisex-aura. Alla kvinnor som kommer närmare än 2 meter tappar all sexlust av den energin. Den är så stark att man kan vara med på jobbets julfest där alltid någon blir full och ligger med någon annan. Men inte med antisex-auran där, den dödar all sexualitet. Folk blir minst lika fulla, men inget sex. Man kan gå med vänner ut och de raggar på krogen, antisex-auran smittar så inte de heller får sex. 

När man skiljer sig så minskar den och försvinner.

Män som ligger med sexlösa kvinnor är en annan sak. Sexlösa kvinnor får en sexig men lite farlig och desperat aura istället.  
Svar på tråden Att välja att leva med en kvinna som bedrar