Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

Hur förberedde ni er för förlossning?

Hur förberedde ni andra er för förlossning? Jag ska ha en bebis senare i år och känner mig fortfarande väldigt icke-oroad för förlossningen men alla säger att det är klokt att förbereda sig. Som förstföderska har man ju ingen tidigare erfarenhet heller av just en förlossning.

Har sett en drös avsnitt från ett av de där förlossningsprogrammen som sänts på TV, läst på en del om dyktekniken. Är öppen för olika typer av bedövning men känner jag inte ett starkt behov av allt så begränsar jag det gärna eftersom jag inte gillar känslan av att vara bedövad sen när skälet till bedövning är borta. Är normalt smärttålig, och som migrändrabbad van att gå in i mig själv och låta kroppen hantera smärta som kommer, vilket brukar fungera rätt väl. Inte att det inte gör ont men att det får göra det och då blir det liksom bättre?

Men hur mycket borde jag läsa på? Vad ska man fokusera på? Känner mig helt nollad, och som att jag känner mig naiv som inte är mer oroad.

• Svar på tråden Hur förberedde ni er för förlossning?
  • Anonym (Ts)

Alltså, inser att jag kanske har förberett en del ändå. Babyskydd klarmonterat i bilen, blöjor och kläder i olika storlekar finns hemma, partner vet exakt vilket stöd jag funkar med och vad jag ogillar. Har tom beställt boken Föda utan Rädsla - men får erkänna att det mest var för att kunna säga att jag läst den (eftersom man ?ska ha gjort det?).

Men bra tips i tråden ändå om olika saker - tack! Jag är ju glad att jag inte är så nervös alls direkt med, såklart.

Svar på tråden Hur förberedde ni er för förlossning?