Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Missfall med smärta utan blödning

Anonym (Nm) skrev 2021-08-21 10:55:24 följande:

Jag vaknade inatt av att jag hade ont i magen. Alltså riktigt ont. Gick på toaletten och låg på golvet och försökte andas. Tror att det höll på en timme ungefär. Jag var lite konstig i magen. Hade ätit tacos på kvällen. Ingen blödning. Kan man få ett missfall med kraftig smärta men utan någon som helst blödning? Vet inte om det var ett missfall eller att jag bara var dålig i magen.

Vart i magen satt det onda? Ungefär där man har ont när man har mensvärk eller högre upp ?
  • Anonym (A)
    Anonym (Nm) skrev 2021-08-21 12:10:25 följande:

Det är det som är klurigt. Jag har riktigt kraftiga endometriossmärtor tidigare och det här kändes likadant. Å andra sidan tänker jag att det kan vara svårt att definiera exakt varifrån magsmärtor kommer. Det kan ju vara så att smärtchocken var samma som med menssmärtorna fast det kom mer från tarmarna och magsäcken.

Vet ju att man kan få missfall utan blödning men då verkar det oftast som att man inte haft smärta heller utan man har bara sett på ultraljud senare att barnet dog utan att man märkte det. Det borde väl blöda om jag hade haft så kraftig smärta under ett missfall

Jag fick ungefär en sådan smärta tidigt under min graviditet. Fick ingen förklaring till smärtan och den kom varje natt under nävar dagars tid. Men något missfall var det iallafall inte för nu är han 3 år
Svar på tråden Missfall med smärta utan blödning