Inlägg från: Anonym (preggo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (preggo)

Gravid 3+, vad innebär det?

Har precis plussat efter 1 års försök! Men vad innebär 3+? Hade ganska oregelbunden mens innan plus, och sista mens var 9 maj men vet jag gravtestade mig i början på juli och det var negativt då.

• Svar på tråden Gravid 3+, vad innebär det?
  • Anonym (preggo)
    Anonym (6) skrev 2021-08-21 15:06:12 följande:

Att det gått minst 3 veckor sen äl/befruktningen. Du är alltså i minst v.5+0. När du skriver in dig på Mvc måste du absolut tala om att du inte kunnat vara gravid sen i maj- annars kommer de räkna din graviditet från senaste mens och det blir ju uppåt väggarna fel. Du borde få göra ett VUL ia dom- annars får du boka ett privat.

Grattis! 

Oj så pass! vågar mig inte på VUL, då jag haft 2 Ma och 1 mf i rad som alla upptäckts på tidiga VUL :(
  • Anonym (preggo)
    Anonym (6) skrev 2021-08-21 15:36:14 följande:

Förstår den rädslan- haft 4 m.f själv. Men fortsätter du vara gravid måste du för du vet ju inte hur långt gången du är. Du måste ju göra RUL, få ett b.f-datum osv. Hur tidiga VUL har du gjort innan där missfallen upptäckts? Jag tänker att du kanske snart ändå passerat den tiden och att det är ett positivt tecken. Du skulle ju rent av kunnat bli gravid nån dag efter ditt senaste negativa test och då är du redan långt gången. Ett till alternativ kan vara att ta hcg-prov.

Har gjort flera VUL, .men aldrig kommit längre än v

7 i nån graviditet.
  • Anonym (preggo)
    Anonym (6) skrev 2021-08-21 17:10:23 följande:

Det kan du ha gjort nu. Testen visar inte mer än 3+ som är v.6. Om vi drar till med att du blev gravid 12/7 är du nästan i v.9. När började du misstänka att du var gravid? Testade du då på en gång eller väntade du? Eller testade bara för att pga utebliven mens?

Jag testade pgr mensen inte kommit på typ 2-3 månader.
Svar på tråden Gravid 3+, vad innebär det?