Inlägg från: Anonym (Samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma)

Klaustrofobi i min kropp

Känner så igen mig i din text. Jag hade likadant, dock från vecka 35 typ & tills jag födde. Det enda jag kan säga är att DET BLIR BÄTTRE. Alla panikattacker, ångest, konstiga tankar osv som jag hade under graviditeten försvann nån vecka efter jag fött. Idag mår jag mkt bättre. Men där o då mådde jag så fruktansvärt dåligt över allt & kände att jag höll på o bli knäpp. Håll ut! De är inte långt kvar o snart har du din lille bredvid dig. Lycka till

• Anonym (Samma)

Kan tillägga, jag trodde också att jag hade hamnat i nån ?psykos? men de är verkligen inte så. Du har ingen psykos. De är bara ångest o skräck som blir dubbelt när du dessutom är gravid o har massa hormoner. O de blir ju självklart värre när du blir livrädd o får panik. O de är som din kurator säger att man ska inte fly från ångesten, men jag vet att de är svårt o tänka så. Jag brukar tänka att ?detta är bara i mitt huvud, ingenting som är farligt o de går över snart? o bara hålla sig lugn. Kanske se film? Lyssna på musik? Ljudbok? Prata i telefon? Kolla på Instagram , tända ljus osv. :)

• Anonym (Samma)
    Isaaa93 skrev 2021-08-29 01:36:40 följande:

Har fått lergigan 25 mg och tagit flera tabletter. Men inget hjälper. Inte heller atarax

Tror tyvärr du bara får ?vänta ut? tiden som e kvar . Försöka tänka att andra också känt samma under graviditeten så de är absolut inte dig de är fel på & du börjar inte bli knäpp. Utan att du bara har ångest, oro o rädsla förmodligen och massor av hormoner som gör de värre. Går de inte att försöka ?tänka bort de? alltså inte tänka så mkt på hur de känns. Istället tänka att allt e normalt o inget farligt. Du kanske kan umgås med folk o hålla dig sysselsatt? De kommer bli bättre när du fött
Svar på tråden Klaustrofobi i min kropp