• nyfiken23

    Planerar en trea

    Hej!

    Har sedan tidigare 2 tjejer födda - 14 & - 16 nu är både min man och jag inne på att skaffa en trea.

    Har plockat ut spiralen.

    Har dock blivit bjudna på en resa i maj-22 så nu är vi kluvna om vi ska planera BF utifrån resan och vänta med att försöka skaffa trean eller om vi ska försöka ändå... Mycket kan hända till maj-22.

    Tacksam för hjälp ????????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-08-24 10:47
    Skulle verkligen uppskatta om någon ville dela med sig om sina tankar när det gäller att försöka för en trea. Borde man låta livmodern vila efter spiralen?
    Är man knäpp som vill försöka styra BF efter resan i Maj-22?

    Tacksam för alla svar!

  • Svar på tråden Planerar en trea
  • LinneMarie

    Här är vi också inne på att baka en trea! Verkstan är i full gång :)

    Tycker också det är svårt. När passar det bäst osv. Men inser att det kommer nog aldrig att tillfälle när det helt enkelt kommer att passa riktigt hundra. Jag är 33 också och tiden är ju inte på ens sida heller. Så vi kör på nu och försöker göra det bästa utav det om det nu blir så att det skulle krocka med olika saker.

  • nyfiken23

    Så härligt!

    Och helt rätt som du skriver tiden blir nog aldrig "rätt" utan vill man så vill man. Men det är detta med att göra andra besvikna (de som bjuder på resan).....Jag har äl på måndag så dags att bestämma sig... Känns ändå så oerhört dumt att skjuta det på framtiden för vem vet det kanske inte går eller är så enkelt som tidigare är ju ändå 5 år äldre än förra gången

  • LinneMarie
    nyfiken23 skrev 2021-08-26 11:20:27 följande:

    Så härligt!

    Och helt rätt som du skriver tiden blir nog aldrig "rätt" utan vill man så vill man. Men det är detta med att göra andra besvikna (de som bjuder på resan).....Jag har äl på måndag så dags att bestämma sig... Känns ändå så oerhört dumt att skjuta det på framtiden för vem vet det kanske inte går eller är så enkelt som tidigare är ju ändå 5 år äldre än förra gången


    Förstår? supersvårt. Ni får nog gå på vad ni själva vill innerst inne :)
  • nyfiken23
    LinneMarie skrev 2021-08-26 19:25:46 följande:

    Förstår? supersvårt. Ni får nog gå på vad ni själva vill innerst inne :)


    Ja så får man göra.

    Har ni försökt länge? Hur gamla är dina barn?
  • LinneMarie
    nyfiken23 skrev 2021-08-26 20:25:28 följande:

    Ja så får man göra.

    Har ni försökt länge? Hur gamla är dina barn?


    Vi är inne på fjärde försöket nu! Första barnet, född 15, tog sig på fjärde. Andra barnet, född 18, tog sig på andra. Så vi får se om tredje och sista blir den som tar längst tid på sig att bli till :P

    Vi är familjehem så vi har en till 18 också. Men henne bar jag ju så klart inte på :)
  • nyfiken23
    LinneMarie skrev 2021-08-28 08:03:56 följande:

    Vi är inne på fjärde försöket nu! Första barnet, född 15, tog sig på fjärde. Andra barnet, född 18, tog sig på andra. Så vi får se om tredje och sista blir den som tar längst tid på sig att bli till :P

    Vi är familjehem så vi har en till 18 också. Men henne bar jag ju så klart inte på :)


    Men så spännande.! Min första tog 9 försök innan hon blev till, min andra var en "olycka" så blev till på första försöket. Då håller vi tummarna att det inte tar så långt tid för er.

    Jag har äl nu i veckan får se hur det blir.
  • LinneMarie
    nyfiken23 skrev 2021-08-31 18:39:10 följande:

    Men så spännande.! Min första tog 9 försök innan hon blev till, min andra var en "olycka" så blev till på första försöket. Då håller vi tummarna att det inte tar så långt tid för er.

    Jag har äl nu i veckan får se hur det blir.


    Lycka till hur ni än bestämmer er för att göra! :)
  • skaviblifyra

    vi vill också ha en trea. just nu har vi covid här hemma hoppas på lindrigt då vi är fullvaccinerade. har ägglossning om en dryg vecka. våra är 11 och 7.5år

  • skaviblifyra

    det går ju att hoppa över ngn särskild månad för ngt speciellt. men tänkte du avvakta och bli gravid efter elller bara inte få barn den månaden?

  • wimi

    Vi planerar också en 3e . Men det blir en sladdis. Har ägglossning om en vecka ungefär.

Svar på tråden Planerar en trea