Anonym (30-åringen) skrev 2021-08-23 18:35:30 följande:
Hej Familjeliv. Jag (30 år) och min kille (33 år) har varit tillsammans sedan några månader tillbaka och vi är så himla barnsugna. Jag har aldrig känt så här innan med någon annan kille under hela mitt liv. Problemet är just det att vi inte varit ihop så länge, vi har dock känt varandra som kompisar sedan innan. Jag har sett på flera ställen att många skriver att man bör vara ihop alternativt bo ihop under minst ett år innan man ens börjar planera barn. Vad tycker ni? Är det någon som fått barn tidigt i en relation och kan berätta om hur det har gått? Jag vet att vi borde logiskt sätt vänta men det kan ju ta upp till 12 månader normalt innan man ens får ett plus.. Har som sagt aldrig känt så här någon gång under hela mitt liv, det är verkligen som alla pusselbitar fallit på plats och jag längtar verkligen till att bli tre med honom. Hjälp!!
Hej 30-åringen! :)
Jag tänker säga emot alla Nej-sägare nu. Jag träffade min kille i januari i år, vi flyttade ihop i april och vi försöker nu skaffa barn. Vi båda har haft tidigare förhållanden men aldrig någonsin känt så som vi känner nu, och vi vill inte vänta en sekund med att få vårat drömliv tillsammans. Vi är 30 och 31 år gamla. Folk får tro vad fan de vill rent ut sagt, men är det rätt så är det RÄTT. Ingen i vår omgivning tycker att vi går för fort fram, alla har sagt från första stund att vi har "äktenskapstycke" (dvs de tycker att vi passar så bra som par) och hejar på oss i de val vi gör.
Bör också lägga till att jag är barnlängtare sedan 3,5 år nu, och försökte bli gravid med mitt ex i två år utan resultat, vilket också påskyndat detta val. Men vi är helt säkra på det vi vill och ska faktiskt snart på vårat första läkarbesök tillsammans för att jag ska kunna få hjälp med ägglossningen.
Han vet också om hela min historia, har inte utelämnat en endaste bit.
Så jag säger - känns det rätt? KÖR PÅ. Se bara till att ni båda är på samma sida
Jag önskar er all lycka i framtiden!