Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Min flickvän har mask!

Anonym (tvillingmamma) skrev 2021-08-25 14:16:33 följande:

Antar att det är springmask du menar? Usch, det låter ju som att ha en partner med löss. Vi fick springmask några vändor när barnen var små och det var inte roligt. Men så där mycket eller synligt, var det aldrig. Man märkte det bara på klådan samt såg det i barnens och sin egen avföring. Men det räckte! Jag tror inte att det kommer att funka mellan er om hon har så där mycket och aldrig blir av med det.

Hur menar du med att det låter som att ha en partner med löss? Löss går också att behandla så det blir man oftast av med. Det är ju vanligt.
  • Anonym (L)

Väldigt märkligt att hon inte kan bli av med springmasken trots vermox. Är du verkligen säker på att hon följer instruktionerna och gör som man ska? Vad säger läkaren? Vad kan man göra nu?

Det kanske är så att maskarna kan bli resistenta även mot vermox? Tänker att hon bör tala med någon läkare och fråga vad man då kan göra åt saken.

Hade blivit väldigt upprörd över det faktum att hon har vetat om detta så pass länge men ändå inte sagt något till dig. Hur tänker människan? Hon riskerar ju att smitta dig också! Springmask är ju väldigt smittsamt.

Har aldrig hört om något liknande. Aldrig heller har jag hört att det krälar runt såhär många maskar både i anus och slida som man kan bevittna med egna ögon.

Jag själv har haft springmask och jag kommer ihåg att jag någon enstaka gång kunde få ut en mask ur anus (tror i alla fall att det var en mask) när jag stack in fingret. När jag först upptäckte springmask så krälade maskarna runt i bajset. Det var dock inte såhär illa som det verkar vara för din tjej. Jag behandlade men det kom tillbaka senare. Behandlade igen. Tror inte att jag har springmask längre. Har i alla fall inte sett någon mask och det kliar inte.

Om hon inte visar att hon verkligen vill bli av med detta eller om maskarna inte försvinner så hade jag gjort slut. Hade omöjligt kunna leva med någon som har synliga maskar som krälar runt i anus och könsorgan. Gör du slut så får du väl helt enkelt vara ärlig och säga som det är. Hon borde fatta och gör hon inte det så är det något fel på henne.

• Anonym (L)
    Anonym (Äcklad) skrev 2021-08-25 16:25:40 följande:

Ja, hon skäms ju när jag påtalar det och verkar tycka att det är skitjobbigt att prata om. Vill bara undvika ämnet.. Tvekar inte på att hon vill ha bort dem och tagit tabletterna som man ska. Hon säger att hon "försökt allt" och haft det hela livet. Eftersom medicin inte funkar är det är ingenting att bry sig om enligt henne, eftersom det inte är skadligt. Konstigt nog har jag aldrig sett en mask i min röv eller i mitt bajs. Men när vi haft en "springmasksituation" där jag blir påmind om att hon har det så får jag panik och tycker det kliar i arslet men jag har aldrig sett någon. Vi har behandlat båda när vi tagit medicin.

Verkar som vissa har en tarm/kropp som är mycket mer mottaglig för parasiter medan andra har ett starkt immunförsvar.

Måste nog stålsätta mig och göra det. Min tjej är en förståndig människa generellt, men med det här är det som hon är så van att hon inte fattar vilket enormt problem det är för mig.

Be henne fråga någon läkare vad man kan göra åt saken om medicinerna inte hjälper. Jag har i alla fall aldrig hört talas om att man har kronisk springmask som aldrig försvinner, trots att man tar vermox och följer instruktionerna till punkt och pricka.

Springmask är ju väldigt smittsamt så risken är ju stor att även du har eller kommer att få det. Man kan ha springmask utan att se några maskar och det måste inte heller klia. Förhoppningsvis har du det inte.

Hon har väl accepterat att hon inte kommer att bli av med maskarna. Du har då alltså två val - fortsätta leva med henne eller göra slut.
  • Anonym (L)
    Anonym (Äcklad) skrev 2021-08-25 18:49:10 följande:

Det går att hitta både studier och privatpersoners berättelser som bekräftar att det kan vara så. Att vissa har ett väluppbyggt immunsystem mot parasiter, och andrahar ingen motståndskraft alls.

Då måste hon prova olika huskurer om hon inte redan har gjort det. Sedan är det upp till dig om du kan leva med detta eller inte.
Svar på tråden Min flickvän har mask!