• Wed 25 Aug 2021 19:13
    1195 visningar
    13 svar
    13
    1195

    Småbarns pappa behöver synspunkter

    Hej alla där ute 

    Jag har barn varannan vecka och båda mina flickor går på skolan. Mötte min flickvän för 13 månader sen älskar henne väldigt mycket!! men jag har saker som oroar mig vet inte hur jag skal göra. Hon säger att hon gillar mina barn hjälpt till å renovera mina barns blev jättefint!! med de månader som har gått så har vi varit mest i min lgh sen december, på grund av att jag snarkar lite och håller henne vaken, så jag har sovit på soffan (vi sover inte samma säng alls). min yngsta dotter har väldigt mycket energi!! så det kan bli lite ljud om dagarna, här stöttar vi på lite problem, när det blir för mycket så drar hon till sin lgh (i mina ögon rymmer). det är flera tillfällen detta har skett. detta oroar mig vet inte riktigt hur jag skal tolka det. vi har haft planer om å köpa gård, men jag vet inte är det smart? jag känner mig väldigt trygg i min roll som pappa. jag får rätt så ofta jag borde göra så här eller så här får så gjorde hennes mamma.Om mitt yngsta barn skadar sig på trappan upp i min lgh så brukar jag trösta och säga det att det är inte så smart å springa i trappan för då kan det här hända, där gör jag tydligen fel jag skal inte trösta, jag skal bara säga så händer när man springer i trappan.

    nu har vi kommit till et punkt att hon vill inte hänga med mig när jag har barnen, att jag inte prioriterar henne.

    mina barn ligger mig väldigt när och är kluven tänker jag fel? jag är pappa på halvtid. ibland måste jag resa på jobbet så då blir det lite mindre tid til henne ungefär 40 res dagar om året. dessa dagar planerar jag givetvis då jag inte har barnen.
    men försöker alltid ta ut en ledig dag då hon är det da jag har mycket komp tid eller jobbar hemma när det är lugnt. överraskar henne med små saker ibland som jag vet hon har användning för eller tycker om.

    jag känner själv att jag gör allt för å få til en rutin i denne familj, men trots vad jag gör och stressen bygger opp med djur och familj. jag får höra att jag er lat då jag jobbar 40 timmars veckor och lite mer när jag är borta. jag tvättar allas kläder gör mat och tar disken 99% av tiden, jag gör det inga problem så van at vara själv med barnen så inga konstigheter.

    Jag är väldigt blandat i huvudet med tankar vet inte vart jag skal ta vägen. är detta sunt för mig i huvud taget för mig? för barnen?
  • Svar på tråden Småbarns pappa behöver synspunkter
  • Wed 25 Aug 2021 19:20
    #1

    Det låter som en dålig idé att flytta ihop när hon redan undviker dina barn.

    Självklart ska du prioritera barnen (och trösta, herregud).

  • Anonym (Tålam­od)
    Wed 25 Aug 2021 19:31
    #2

    Ta det lugnt med andra vuxna att dela ditt föräldraskap med. Lyssna på de varningssignaler som att din flickvän har en annan bild av vad barn behöver och att du har fått "krav" på dig som inte riktigt låter sunda.

  • Anonym (ooo)
    Wed 25 Aug 2021 19:33
    #3

    vill du fortsätta med henne så umgås när du inte har barnen. Flytta inte ihop. 

  • Anonym (N)
    Wed 25 Aug 2021 19:36
    #4

    Hon låter inte så bra för dina barn nej. Klart man tröstar sin unge när de slår sig. Att hon bara säger åt dig att INTE göra det tyder på att hon är svartsjuk på barnen. En riktig varningsklocka där! Du låter som en fin pappa. Fortsätt prioritera barnen. Det finns kvinnor där ute som förstår att barnen alltid kommer först. Din flickvän gör det tydligen inte.

  • Anonym (Juni)
    Wed 25 Aug 2021 19:46
    #5

    Hon verkar inte vara redo alls för att leva med barn och verkar inte heller riktigt förstå vad det innebär att vara förälder.

    Flytta inte ihop.

    Att hon kallar dig lat trots att du jobbar heltid, har husdjur och är ensamstående förälder låter helt befängt, liksom att tycka att du inte ska trösta barnen när de slår sig. Klart att du ska tröst dina ledsna barn!

    Fundera på vem av er som anpassar sig mest efter den andra. Är ert förhållande på lika villkor?

  • Wed 25 Aug 2021 20:17
    #6

    Hon är knäpp som försöker lägga sig i när du ska trösta dina barn och känner sig bortprioriterad fast du bara har dom varannan vecka.

    Du å andra sidan är också rätt knäpp som anser att hon rymmer när hon drar hem från kaoset som kan vara i en barnfamilj. Varför skulle hon ha några skyldigheter att stå ut med det.

    Sammanfattningsvis är ni båda knäppa som pratar om att flytta ihop när det uppenbarligen inte funkar med barn för denna kvinna.

  • Anonym (.)
    Wed 25 Aug 2021 20:51
    #7

    En del kvinnor har det inte i sig att ta hand om barn eller speciellt andras barn. Precis som en del män inte vill ta i någon annans mans avkomma. 

    Även om det är mer vanligt idag där folk skiljer sig till höger och vänster.

    Lejonhannen dödar en annans avkomma när han tar över flocken. Vi människor har ju kommit lite längre.

  • Thu 26 Aug 2021 01:16
    #8

    Om du tvättar allas kläder, gör mat och tar disken 99% av tiden - vad gör hon i hushållet?

  • sextio­talist
    Thu 26 Aug 2021 05:58
    #9
    Tow2Mater skrev 2021-08-26 01:16:00 följande:

    Om du tvättar allas kläder, gör mat och tar disken 99% av tiden - vad gör hon i hushållet?


    De bor ju inte ihop. Varför ska hon tvätta och städa i hans hem
  • sextio­talist
    Thu 26 Aug 2021 06:03
    #10

    Det verkar som ni/du forcerat er relation. Lika mycket som hon ska respektera att du har barn så ska du respektera att hon inte har barn.

    Och att påstå att hon rymmer när hon behöver tid för sig själv är respektlöst mot henne (och även mot dina barn)

  • Thu 26 Aug 2021 13:07
    #11

    Hej TS,

    Det låter lite som att du vill leva familjelivet med din nya men hon är inte riktigt med på det och vill bar ha dig och inga bonusbarn. Det är väll en bra grej att hon åker till sig när dina barn kommer så att du kan fokusera på att vara pappa då och ge dina barn uppmärksamhet? Då behöver du inte slitas mellan barn och flickvän. Så kan hon komma igen på helgen eller nån kväll? Så hade jag gjort om jag var tillsammans med en man med barn, inga konstigheter. Vad menar du med att hon flyr hem till sig? Jag antar att hon bor där så det är väll ganska rimligt att hon spenderar en del av sin tid där?

    Din flickvän å andra sidan verkar inte riktigt kunna acceptera att hon inte är nummer ett när du har barnen? Var noga med att inte låta detta styra för mycket för då kommer barnen i kläm.

  • Fri 27 Aug 2021 00:01
    #12
    sextiotalist skrev 2021-08-26 05:58:02 följande:
    De bor ju inte ihop. Varför ska hon tvätta och städa i hans hem
    Eftersom de spenderar mesta tiden i hans hem ska ju hon bidra med sin del. Med ditt resonemang ska ju han sluta göra mat till henne och diska efter henne etc fast de äter tillsammans. Eller menar du hon ska kunna bete sig som en fin gäst utan att behöva lyfta ett finger?

    Att hon kan ta sin tvätt och fixa tvättid och tvätta den hos sig går ju säkert, men spenderar man stor del av tiden hos någon kan man inte förvänta sig den personen fixar allt med handling, matlagning, disk, städ, etc bara för att man inte själv är skriven där. Det låter som hon uttnyttjar TS.
  • sextio­talist
    Fri 27 Aug 2021 06:03
    #13
    Tow2Mater skrev 2021-08-27 00:01:50 följande:

    Eftersom de spenderar mesta tiden i hans hem ska ju hon bidra med sin del. Med ditt resonemang ska ju han sluta göra mat till henne och diska efter henne etc fast de äter tillsammans. Eller menar du hon ska kunna bete sig som en fin gäst utan att behöva lyfta ett finger?

    Att hon kan ta sin tvätt och fixa tvättid och tvätta den hos sig går ju säkert, men spenderar man stor del av tiden hos någon kan man inte förvänta sig den personen fixar allt med handling, matlagning, disk, städ, etc bara för att man inte själv är skriven där. Det låter som hon uttnyttjar TS.


    Innan sambon och jag flyttade ihop så varken städade jag eller tvättade i hans hem (och han inte i mitt, nu var vi mest hos mig). Men matlagningen hjälptes vi åt med
    Tow2Mater skrev 2021-08-27 00:01:50 följande:

    Eftersom de spenderar mesta tiden i hans hem ska ju hon bidra med sin del. Med ditt resonemang ska ju han sluta göra mat till henne och diska efter henne etc fast de äter tillsammans. Eller menar du hon ska kunna bete sig som en fin gäst utan att behöva lyfta ett finger?

    Att hon kan ta sin tvätt och fixa tvättid och tvätta den hos sig går ju säkert, men spenderar man stor del av tiden hos någon kan man inte förvänta sig den personen fixar allt med handling, matlagning, disk, städ, etc bara för att man inte själv är skriven där. Det låter som hon uttnyttjar TS.


    Innan sambon och jag flyttade ihop, så varken städade vi eller tvättade i varandras hem.

    Laga mat gjorde vi.
Svar på tråden Småbarns pappa behöver synspunkter