Inlägg från: Anonym (I know) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I know)

Sömnlös

Hoppas det löst sig TS!
    Det är din livssituation som gör att du mår dåligt om jag förstått rätt. Jag har själv varit i den situationen, hade mycket ångest och oro och då fick jag oxascand, det hjälpte mig att kunna slappna av och sova nästan hela natten. De är beroendeframkallande, man jag tog dom under en begränsad tid och blev inte beroende. Kanske vore något för dig så du kan slappna av, stilla tankarna lite. 

• Anonym (I know)
    Anonym (Nosleep) skrev 2021-09-05 20:59:03 följande:
    Hej!

Fint höra dina problem med sömnen varade en liten period och att du blev hjälpt av medicinen.

Jag har testat samma preparat mot ångest för många år sen men de gjorda nada för mig. Slår olika på folk tydligen.

Uppdate på min situation är att jag inte mår lika dåligt längre i min relation. Vi har pratat ut. Resten är okej det med. Jag tar dock fortf melotan och dricker väl lite för mkt än vad som anses normalt, för att kunna sova. Hade jag inte något av det sistnämnda hade jag inte kunnat sova alls.
    Jag har fortfarande lite problem med sömnen till och från men inte så illa som det var då. Kan låta simpelt men jag äter hög dos magnesium, började med det p g a att man förbrukar mer vid stress och oro och det hjälper mig faktiskt att sova. Magnesium + D vitamin. 

Skönt att du mår bättre i alla fall även om sömnen inte löst sig. Alkohol har väl bra effekt i början, sen får man öka mängden, det är ju rätt vanskligt. Men förstår att du behöver sova. Annars funkar inte livet.
Svar på tråden Sömnlös