• Anonym (Loppan)

    Ni som vaxar brasilianskt på salong, är ni alltid nöjda med resultatet?

    Jag har vaxat mig på olika salonger var 4e vecka i 3 år. Jag har känt mig helt nöjd med resultatet kanske 1-2 gånger. Vanligast är att det är missat hår längst in på blygdläpparna mot mitten. Många gånger kan det vara missat ett parti med hår i ljumskarna. Håret som missas är tillräckligt långt och borde följt med vaxet. Det borde också vara helt synligt för den som vaxar. Är dessa hudterapeuter slarviga och bryr sig inte eller ser dom inte? Jag har sagt till och jag har gått till många olika salonger. Det populära sockervaxet som dom flesta verkar använda nu för tiden tycker jag ger sämst resultat. Att hitta en bra salong som använder varmvax verkar omöjligt.

    Blir ni nöjda med resultatet? Vilken salong går ni till Isf? Har ni varit med om liknande resultat som mina?

  • Svar på tråden Ni som vaxar brasilianskt på salong, är ni alltid nöjda med resultatet?
  • LadyThunder

    Ja. Jag väljer sockervax ovanpå för jag tycker det exfolierar bra, sen intimvax på allt annat. Skulle något strå missats så tar hon det med pincett om inte vaxet får med det.

    Du måste ge feedback, kontakta vaxaren om du inte är nöjd och låt henne åtgärda. Jag är själv salongsägare med personer i min salong som vaxar, det är inget konstigt med en dialog efteråt mellan kund och utövare. Ibland måste något åtgärdas, ibland önskar kunden vidare råd om eftervård vid känslig hud etc etc dialog är bra! Säg till om något missats!. Sen kan du ju också säga när du kommer att du är van vid att mycket missas och vill undvika det, då vet hen att hen ska kolla extra noga!


  • Anonym (Loppan)
    Xclueless skrev 2021-08-26 11:21:39 följande:

    Ja. Jag väljer sockervax ovanpå för jag tycker det exfolierar bra, sen intimvax på allt annat. Skulle något strå missats så tar hon det med pincett om inte vaxet får med det.

    Du måste ge feedback, kontakta vaxaren om du inte är nöjd och låt henne åtgärda. Jag är själv salongsägare med personer i min salong som vaxar, det är inget konstigt med en dialog efteråt mellan kund och utövare. Ibland måste något åtgärdas, ibland önskar kunden vidare råd om eftervård vid känslig hud etc etc dialog är bra! Säg till om något missats!. Sen kan du ju också säga när du kommer att du är van vid att mycket missas och vill undvika det, då vet hen att hen ska kolla extra noga!


    Jo, jag vet att jag borde säga till men känns så jobbigt och otrevligt. När dom bett mig kolla om det känns bra så har jag bett dom ta bort där det är kvar. Då tar dom lite till. Några gånger har dom sagt, är alltid svårt här inne vid blygdläpparna. Sen hemma ser jag att det ändå är missat flera långa strån.

    Har dom olika vax där du går så du får välja menar du? Har du provat olika salonger? Isf har du varit nöjd med resultatet på alla?
  • LadyThunder

    Ja jag kräver bra resultat, jag betalar för en tjänst och vill ha den utförd, får jag den bara halvt utförd så är jag ju inte nöjd och har heller inte fått det jag betalat för.

    Kunden kan inte välja vax för man har inte den utbildningen om vilket vax som passar vilken typ av hud, det ska utövaren veta. Brukar du bli tillfrågad vad du föredrar för vax? Det är lite av en röd flagg för mig, enda fördelen med att välja sort vax som kund är om man skulle vara extra känslig i huden eller bara tål en typ men då kompromissar man med resultatet om man inte är allergisk eller så vilket inte är okej..


  • Anonym (Tjej)

    Jag gick och vaxade mig regelbundet i ett år hos samma person. Jag sa till henne att hon missade precis det du beskriver men hon hade som svar att det kändes för intimt för henne att ta det så nära. Jag själv sa att jag inte hade något problem med det utan att det kändes okej för mig om hon tog det men det bättrades aldrig så slutade gå dit och har sen dess inte brytt mig om att söka upp någon ny salong?.

  • Anonym (McQueen)

    Hur känns det att en okänd rakar er fitta?
    Kan det vara en man som gör det på salongen?

    Vad kostar det?

  • Anonym (Anna)

    Jag gick också vaxade och där använde hon varmvax (?). Hon var supernoggrann och tog med pincett där vaxet kanske inte tog allting o det var för lite för att ta en gång till. Jag var jättenöjd efter varje gång! Jag behövde aldrig säga till, enda jag sa till om en gång var när vaxet var lite för varmt när hon applicerade det. Efter det flyttade jag och gick en gång till en ny salong och då var det väldigt annorlunda, jag gick aldrig tillbaka och har inte vågat gå igen till någon annan. Har lärt mig och gör själv nu istället.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Lurvtuss) skrev 2021-09-26 15:48:31 följande:

    Man undrar bra en sak... Varför???


    Tja - för att jag (och många med mig) vill, antar jag.

    Jag är inte en ung, porrskadad tjej oförmögen att sätta gränser. Båda mannen och jag är över 50 år. Vi njuter ohämmat av oralsex, både att ge och ta, så gott som dagligen. Vi ser båda till att vara hårfria för det förhöjer känslan mångfalt när man känner tungan direkt på huden istället för en massa hår emellan.

    Andra har säkert andra anledningar. Frågar du även alla de som rakar/vaxar ben/armhålor/armar/rygg/rumpa/överläpp/kinder/ögonbryn osv, eller är det bara intimvaxning som föranleder ett behov av att fråga?
  • LadyThunder
    Anonym (Tjej) skrev 2021-09-26 15:44:36 följande:

    Jag gick och vaxade mig regelbundet i ett år hos samma person. Jag sa till henne att hon missade precis det du beskriver men hon hade som svar att det kändes för intimt för henne att ta det så nära. Jag själv sa att jag inte hade något problem med det utan att det kändes okej för mig om hon tog det men det bättrades aldrig så slutade gå dit och har sen dess inte brytt mig om att söka upp någon ny salong?.


    Usch vad pinsamt av den personen? man ska inte erbjuda intimtjänster om man blir obekväm! Fy på utövaren! Hoppas du finner någon suverän om du skulle vilja prova någon annan gång!
  • LadyThunder
    Anonym (Lurvtuss) skrev 2021-09-26 15:48:31 följande:

    Man undrar bra en sak... Varför???


    Varför vaxning?

    För min del så är jag för lat för att raka mig, blir heller aldrig helt nöjd om jag rakar mig och tycker verkligen inte om känslan av att ha hår där nere, känner mig nästan smutsig faktiskt.

    Då är vaxning underbart, hårfri en månad innan det behövs göras igen och håret som växer tillbaka är tunt och för varje vaxning så gör det mindre ont och går fortare! Det ä bara något jag valt att unna mig i vardagen. Ungefär som att gå till frisören.
Svar på tråden Ni som vaxar brasilianskt på salong, är ni alltid nöjda med resultatet?