• Anonym (Ska inte!!)

    Uppge fel pappa

    Jag ska inte göra detta men är nyfiken om det är möjligt i praktiken. Jag är gravid med en psykopat, han vet att han är pappan och att jag ska göra abort meeeen säg att en vän skulle skriva sig som pappa till barnet, är det möjligt eller vad har pappan för rätt i detta? Kan han kräva faderskapstest?

  • Svar på tråden Uppge fel pappa
  • Anonym (Men...)
    Miss Skywalker skrev 2021-08-29 20:13:57 följande:

    Komiskt skrivet av någon som rapar ur sig så mycket sura uppstötningar om andra..


    Men hon har helt rätt! Här är en till som tröttnat på hobbypsykologer. Så gott som varenda kvinna som levt i någon form av våldsam relation sätter den diagnosen på sitt ex. En skitstövel är en skitstövel utan att för den delen behöva vara psykopat. I mitt arbete har jag mött många skitstövlar och misshandlade kvinnor men få av dem är psykopater. Och hur vet jag det? Jag har en rätt bra kännedom och erfarenhet av psykopati både genom utbildning men framför allt genom min uppväxt med en pappa med den diagnosen. Därför håller jag med anonym (.) till fullo.
  • Anonym (va?)
    Anonym (Men...) skrev 2021-08-30 00:44:11 följande:
    Men hon har helt rätt! Här är en till som tröttnat på hobbypsykologer. Så gott som varenda kvinna som levt i någon form av våldsam relation sätter den diagnosen på sitt ex. En skitstövel är en skitstövel utan att för den delen behöva vara psykopat. I mitt arbete har jag mött många skitstövlar och misshandlade kvinnor men få av dem är psykopater. Och hur vet jag det? Jag har en rätt bra kännedom och erfarenhet av psykopati både genom utbildning men framför allt genom min uppväxt med en pappa med den diagnosen. Därför håller jag med anonym (.) till fullo.
    Nä men.. inte kan du väl förvänta dig att folk på FL ska kunna tänka objektivt och rationellt när det gäller män...Drömmer

    Så funkar det inte på FL, här funkar det såhär.... Om någon man gjort något dumt mot dig någon gång i ditt liv så ger det dig automatiskt rätt att utgå ifrån att alla män på planeten är psykopater.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Men...) skrev 2021-08-30 00:44:11 följande:
    Men hon har helt rätt! Här är en till som tröttnat på hobbypsykologer. Så gott som varenda kvinna som levt i någon form av våldsam relation sätter den diagnosen på sitt ex. En skitstövel är en skitstövel utan att för den delen behöva vara psykopat. I mitt arbete har jag mött många skitstövlar och misshandlade kvinnor men få av dem är psykopater. Och hur vet jag det? Jag har en rätt bra kännedom och erfarenhet av psykopati både genom utbildning men framför allt genom min uppväxt med en pappa med den diagnosen. Därför håller jag med anonym (.) till fullo.

    Komiskt att du motsäger dig själv.
    Att det finns många hobbypsykologer som bara träffat en skitstövel utesluter inte att det finns de som levt många år med riktiga psykopater/narcissister.


    Hur vet jag det? Jag är högskoleutbildad inom psykologi MEN som du själv skrev ?framförallt? genom uppväxt med en narcissistisk förälder. Du hävdar precis som jag att de som levt länge med dessa människor kan avgöra det bättre än någon med utbildning.

    Det som är komiskt med anonym (.) är att det kom en hel bok av påståenden och analyser om min person. Rätt roande när det klagas på hobbypsykologer.

  • Miss Skywalker
    Anonym (va?) skrev 2021-08-30 01:06:35 följande:
    Nä men.. inte kan du väl förvänta dig att folk på FL ska kunna tänka objektivt och rationellt när det gäller män...Drömmer

    Så funkar det inte på FL, här funkar det såhär.... Om någon man gjort något dumt mot dig någon gång i ditt liv så ger det dig automatiskt rätt att utgå ifrån att alla män på planeten är psykopater.
    Vem pratar om män? Personlighetsstörningar finns inom båda könen.
  • Anonym (va?)
    Miss Skywalker skrev 2021-08-30 10:49:47 följande:
    Vem pratar om män? Personlighetsstörningar finns inom båda könen.
    Absolut, och då är det ju kanske jävligt dumt att låta sina egna tidigare upplevelser färga ens syn på ett visst kön för det kan ju knappast kallas för en objektiv bedömning, eller hur?

    Om man inte själv fattar att man är väldigt färgad av sina tidigare upplevelser och dessutom saknar alla slags utbildning och därmed totalt olämplig att ställa tvärsäkra diagnoser på andra människor så borde man kanske jobba lite med sin självinsikt?
  • Anonym (va?)
    Miss Skywalker skrev 2021-08-30 10:47:27 följande:

    Komiskt att du motsäger dig själv.
    Att det finns många hobbypsykologer som bara träffat en skitstövel utesluter inte att det finns de som levt många år med riktiga psykopater/narcissister.


    Hur vet jag det? Jag är högskoleutbildad inom psykologi MEN som du själv skrev ?framförallt? genom uppväxt med en narcissistisk förälder. Du hävdar precis som jag att de som levt länge med dessa människor kan avgöra det bättre än någon med utbildning.

    Det som är komiskt med anonym (.) är att det kom en hel bok av påståenden och analyser om min person. Rätt roande när det klagas på hobbypsykologer.


    Om du nu är så utbildad som du påstår borde du väl veta att även terapeuter och psykologer kan färgas av sina egna tidigare upplevelser. En utbildning gör dig inte till en robot som är konstant objektivt i alla lägen.
  • Miss Skywalker
    Anonym (va?) skrev 2021-08-30 11:14:40 följande:
    Absolut, och då är det ju kanske jävligt dumt att låta sina egna tidigare upplevelser färga ens syn på ett visst kön för det kan ju knappast kallas för en objektiv bedömning, eller hur?

    Om man inte själv fattar att man är väldigt färgad av sina tidigare upplevelser och dessutom saknar alla slags utbildning och därmed totalt olämplig att ställa tvärsäkra diagnoser på andra människor så borde man kanske jobba lite med sin självinsikt?
    Men vem har pratat om kön här? Det är ju bara du som gör det?
  • Miss Skywalker
    Anonym (va?) skrev 2021-08-30 11:17:25 följande:
    Om du nu är så utbildad som du påstår borde du väl veta att även terapeuter och psykologer kan färgas av sina egna tidigare upplevelser. En utbildning gör dig inte till en robot som är konstant objektivt i alla lägen.
    Läser du ens? Det har jag aldrig påstått. 
  • Anonym (Snäckan)
    EpicF skrev 2021-08-29 11:33:07 följande:

    Han går till familjerätten/socialtjänsten och uppger att han är far till barnet och på vilka grunder han tror det. Då görs faderskapstest. Så jo, i realiteten kan han kräva det.

    Och det kan man göra även om modern är gift.

    Men nej, man gör inte faderskapsutredning per automatik om mamman/paret är gifta.


    Nej inte om de är gifta men dessa är inte det. Och nej han kan inte kräva att göra ett faderskapstest via socialen. Bara om båda gör det.
  • Anonym (A)

    Hade hellre uppgett fader okänd än att sätta en annan man som pappa. Visst, all cred till honom som är JUST NU är beredd att betala underhåll m.m. i 18 år. Men sen då? Om ni blir osams? Om han hittar någon annan som har gifter sig med? Inbilla er att han skulle hålla detta hemligt? Knappast.

    Då hade jag hellre sagt att det var ett one night stand på krogen och att jag inte visste vem karln var.

    Men jag tänker också på DNA osv. T.ex. vid släktforskning eller för att undersöka ärftlighet av eventuella sjukdomar osv.

    Jag själv är för ärlig, hade uppgett psykopaten som pappa.. men tagit egen vårdnad. Går han till rättegång för vårdnad så skulle jag ta allt därifrån. Vill han inte heller ha barnet så vet jag egentligen inte varför han skulle söka vårdnaden.. även om han är psykopat (hobbydiagnos).

  • Anonym (A)

    Det är alltså under förutsättning att jag verkligen VILL behålla barnet. Annars är ju abort den garanterade metoden att inte ha fortsatt kontakt med honom. Hemskt, men sant.

  • Anonym (Går nog)
    Anonym (A) skrev 2021-08-30 18:10:35 följande:

    Hade hellre uppgett fader okänd än att sätta en annan man som pappa. Visst, all cred till honom som är JUST NU är beredd att betala underhåll m.m. i 18 år. Men sen då? Om ni blir osams? Om han hittar någon annan som har gifter sig med? Inbilla er att han skulle hålla detta hemligt? Knappast.

    Då hade jag hellre sagt att det var ett one night stand på krogen och att jag inte visste vem karln var.

    Men jag tänker också på DNA osv. T.ex. vid släktforskning eller för att undersöka ärftlighet av eventuella sjukdomar osv.

    Jag själv är för ärlig, hade uppgett psykopaten som pappa.. men tagit egen vårdnad. Går han till rättegång för vårdnad så skulle jag ta allt därifrån. Vill han inte heller ha barnet så vet jag egentligen inte varför han skulle söka vårdnaden.. även om han är psykopat (hobbydiagnos).


    Man kunde ju önska att det skulle funka med att uppge "fader okänd". Men soc kommer snabbt att rota fram att vid barnets tillblivelse så var du sammanboende med en annan man, och sedan kräva testning av killen.

    Om psykopaten är pappa kommer han att stämma dig på delad vårdnad så fort barnet är fött - och få den också eftersom han är duktig på att charma folk. Sedan kommer han att behandla barnet riktigt illa för han vet att du lider då. Han vill absolut inte ha barnet - han vill ha ett slagträ för att komma åt dig. Och när du sedan desperat försöker skydda ditt barn mot misshandeln kommer han att stämma dig på enskild vårdnad eftersom du "umgängessaboterar". Och ibland även lyckas få enskild vårdnad om det arma barnet. (Sa jag att psykopater är bra på att dupera folk?) Hände en i min bekantskapskrets, och då hade han ändå misshandlat henne så illa att hon legat på IVA några år tidigare.


  • Anonym (Opus)

    Inte för att jag på något sätt vill uppmuntra till olagligheter, men för att det ska bli tal om faderskapsutredning så krävs det ändå att någon kräver en sådan. Om den gravida kvinnan lurar mannen att hon gjort abort eller missfall och sedan inte har någon kontaktyta mot pappan efter det. Då kan inte pappan veta om barnet och heller inte kräva utredningen.

    Tar sedan någon annan på sig faderskapet så kommer inte heller socialtjänsten rota i ärendet.

    Men det förutsätter förstås att det går att hålla sig ifrån pappan och att det finns en väldigt lojal pappakandidat som kommer finnas där resten av livet oavsett vad.

Svar på tråden Uppge fel pappa