• Tow2Mater

Arbetar alla som kommer och går tidigt?

Anonym (Åke Jimmyson) skrev 2021-08-28 14:26:35 följande:
    Jo men kliver du in circus 7 går 16 så är det 8 timmar.
    Så länge saker blir levererade och man inte går back så är det ingen som klagar om det inte kontrolleras exakt var folk gör.
    Men ja det har tagits upp att det är 8h arbetstid.

Jobbar man hemimfrån så kan dom inte rikigt kontrollera vad man gör så länge man rullar musen så är man online.
    Det finns saker man kan plugga in i datorn som rullar musen åt en, så det är ingen säker indikation på att de ens sitter vid datorn. (Har själv en fast den används för annat syfte). Har de inget viktigt jobb som behöver göras kan man ju undra varför de ens finns där.
  • Tow2Mater
    Anonym (Åke Jimmyson) skrev 2021-08-28 15:13:23 följande:
    Självklart behövs dom annars skulle de inte vara där, men alla arbetar inte lika mycket en del arbetar mer eller mindre än andra.
    En del gör inte mer än vad de ska andra gör bara vad man vill att man ska göra och måste sättas i arbete igen.
    Och en del gör så absolut lite som möjligt.
    Och då menar jag inte om frihet under ansvar där man kan göra vad man vill bara det blir levererat.
    Nja, inte alls självklart. Jag har jobbat med lökar som i princip är/var där för att det är en person som kunden betalar för, och därmed är lönsam för företaget. Att vi andra i princip gör hela jobbet ser inte kunden, och cheferna bryr sig inte direkt för företaget får mer inkomster ju fler personer och timmar vi kan debitera kunden att betala för.
  • Tow2Mater
    Anonym (blaz) skrev 2021-08-29 02:03:35 följande:

Kvittar ju egentligen när och hur mycket du jobbar under dagen, det som spelar roll är vad som är gjort i slutet av dagen/veckan/månaden.

Arbetar kanske aktivt 3-5 timmar om dagen och får bra mycket mer gjort än vissa som jobbar 8.

Sen har jag varit på andra ställen där jag var den som fick slita mest för att hinna med... gäller att hitta sin plats.

Det beror ju helt på vilket jobb det handlar om. Hos oss är grupper/personer helt beroende av vad andra grupper/personer gör, och behöver inputs av varandra för att kunna göra sitt jobb. Det handlar ofta om "slutet av dagen" när saker måste vara klara, för att nästa grupp/person ska kunna göra sitt.
Svar på tråden Arbetar alla som kommer och går tidigt?