• Anonym (Åke Jimmyson)

    Arbetar alla som kommer och går tidigt?

    En del kommer tidigt till jobbet, redan klockan 7 för att gå senast 15:45

    Visst finns det dem som arbetar, men man ser ibland en del annat.
    Det är dushca på jobbet, äta frukost, läsa tidningen, för att sedan gå till sin arbetsplats 07:50 innan folk kommmer vid 8 för att sedan sätta sig och fika igen när dom kommer.
    SEdan är det träna på lunchen vilken oftast innebär lunch + träning 1,5 h försvinner redan där.
    Det är egentligen rätt lätt att göra så lite som möjligt under en arbetsdag.

    Många tror att det inte syns.

  • Svar på tråden Arbetar alla som kommer och går tidigt?
  • Anonym (öööö)
    Anonym (Åke Jimmyson) skrev 2021-08-28 12:39:05 följande:

    En del kommer tidigt till jobbet, redan klockan 7 för att gå senast 15:45

    Visst finns det dem som arbetar, men man ser ibland en del annat.
    Det är dushca på jobbet, äta frukost, läsa tidningen, för att sedan gå till sin arbetsplats 07:50 innan folk kommmer vid 8 för att sedan sätta sig och fika igen när dom kommer.
    SEdan är det träna på lunchen vilken oftast innebär lunch + träning 1,5 h försvinner redan där.
    Det är egentligen rätt lätt att göra så lite som möjligt under en arbetsdag.

    Många tror att det inte syns.


    Jaha? Är du missnöjd -prata med din chef!
  • Anonym (Åke Jimmyson)
    Anonym (öööö) skrev 2021-08-28 12:40:21 följande:
    Jaha? Är du missnöjd -prata med din chef!
    Nej jag är inte missnöjd det är bara ett iaktagande.
  • Anonym (man)
    Anonym (Åke Jimmyson) skrev 2021-08-28 12:39:05 följande:

    En del kommer tidigt till jobbet, redan klockan 7 för att gå senast 15:45

    Visst finns det dem som arbetar, men man ser ibland en del annat.

    Det är dushca på jobbet, äta frukost, läsa tidningen, för att sedan gå till sin arbetsplats 07:50 innan folk kommmer vid 8 för att sedan sätta sig och fika igen när dom kommer.

    SEdan är det träna på lunchen vilken oftast innebär lunch + träning 1,5 h försvinner redan där.

    Det är egentligen rätt lätt att göra så lite som möjligt under en arbetsdag.

    Många tror att det inte syns.


    De lurar bara sig själva. På min arbetsplats är det väldigt tydligt att de med den typen av ögontjänar-beteende mår dåligt för de tar med sig arbetsmoralen hem. Vilket innebär att de hamnar i soffan på fritiden med tidigare nämnt resultat. Dessutom är det ingen som litar på dem så de hamnar utanför socialt.
  • Anonym (arbetsro)

    Jag städar kontor på morgonen och träffar ofta på den morgonpigga skaran. Väldigt många av dem har uttryckt att det är skönt att börja tidigt för att det är mycket lättare att få saker gjorda innan kontoret fyllts med folk.

  • Anonym (Ja)

    Jag kommer till jobbet runt 7, och drar igång direkt. Sen går jag hem 15.30 med gott samvete (samma rutin nu när jag jobbar hemifrån).

    En fråga till ts; är det bara dom som kommer tidigt som tränar på lunchen, eller hur menar du?

  • Cizi

    Jag får ofta nästan lika mycket gjort första timmen som resten av dagen, eftersom det är väldigt få störningsmoment

  • Anonym (a)

    Hur vet du att det är "duscha, äta frukost, läsa tidningen"? Är du själv där lika tidigt? I så fall har du ju svar på din fråga i trådstarten.

  • Anonym (Åke Jimmyson)
    Anonym (Ja) skrev 2021-08-28 13:50:10 följande:

    Jag kommer till jobbet runt 7, och drar igång direkt. Sen går jag hem 15.30 med gott samvete (samma rutin nu när jag jobbar hemifrån).

    En fråga till ts; är det bara dom som kommer tidigt som tränar på lunchen, eller hur menar du?


    Nä det var ett exempel på hur man kan göra en massa annat istället för att arbeta.
  • Anonym (Åke Jimmyson)
    Anonym (a) skrev 2021-08-28 13:52:13 följande:

    Hur vet du att det är "duscha, äta frukost, läsa tidningen"? Är du själv där lika tidigt? I så fall har du ju svar på din fråga i trådstarten.


    Yes det ser man ju när man är där tidigt eller kommer lite tidigare.
    Sen har man bra kollegor som faktiskt arbetar när dom kommer efter en snabb kaffe så sprids det ganska snabbt vilka som bara är där och hänger på mornarna, inte förvånansvärt att det även oftast är samma människor som tar 1 timmes fika på eftermiddagen.
Svar på tråden Arbetar alla som kommer och går tidigt?