Separation med villa och många barn
Ni skulle ju kunna behålla huset och bo där varannan vecka, så barnen får bo kvar. MEN då blir det väl så att du får fortsätta betala...
Ni skulle ju kunna behålla huset och bo där varannan vecka, så barnen får bo kvar. MEN då blir det väl så att du får fortsätta betala...
Det går ju för tusan inte vara ihop med någon som man inte har känslor för och som går en på nerverna i all evighet. Redan bott med henne utan känslor tillräckligt länge.
40 mg citalopram medicinerar man för att ens orka med ångesten det ger mig. Knappast bra för barnen.
Så du är villig att offra tre av dina barn för att kunna köpa ut henne? Allt detta skulle du ha tänkt på innan du skaffade de tre sista barnen. Man ska alltid tänka på att man kan bli helt ensam med samtliga barn man har om olyckan skulle vara framme. Därför ska man inte ha fler barn än man kan försörja ensam. Hur mycket underhåll får man av en person som inte har något jobb? Det blir lägsta möjliga.
Mäklare är redan bokad, två stycken. Den ena kommer på torsdag och den andra nästa måndag. Så fort jag fått huset värderat ska jag ta ett möte med banken för att gå igenom vilka alternativ som finns att antingen ta över lånet helt / köpa ut henne och stå på lånet själv eller sälja det och vad jag då kan köpa för nytt (något slags lånelöfte).
Jag är dock tyvärr övertygad om att jag inte får stå på huset själv eller något annat hus heller för den delen om jag skulle ha 6 hemmaboende barn. Banken räknar av 3500 för varje barn i sina uträkningar.. med 3 barn däremot hade det varit görbart... Så det är då mitt dilemma.