• Anonym (Blä)

Separation med villa och många barn

mson skrev 2021-08-30 17:08:01 följande:

Jo, man att ersätta 1 fungerande förälder + en dåligt fungerande förälder med enbart en fungerande förälder, med i övrigt samma förutsättningar. hur gör det saken bättre för vad man hinner med och orkar i hemmet?.  

Nej du missförstår mig, tonåringen vill flytta MED MIG, bort från sin mamma. hon är klarsynt nog att förstå hur stora problem det är med henne, men hon vill inte bo med alla 6 barn, för hon vet att hon kommer få fortsätta ta orimligt ansvar, då hon vet att 6 barn med 1 vuxen kommer innebära massa barnpassning.. för oavsett måste jag ju handla, duscha, lämna barn på dagis/skola o.s.v... och jag är bara en person, och kan omöjligt vara överallt samtidigt. 

Om min tonåring hade fått bestämma själv, så hade hon alltså själv velat flytta med mig + 2 av de andra barnen, till en egen lya. och att mamman får ta de andra 3 barnen i en egen lägenhet. 

Så du tänkte ta den stora självgående tonåringen och två av de andra och lämna övriga tre hos en mamma som du beskriver som intellektuellt funktionsnedsatt. Låter ju som fantastiskt föräldraskap. Jag läste din förra tråd och tror mindre och mindre på dina beskrivningar av din fru och dig. Om det verkligen är så illa som du säger så steppar du upp och vänder du dig till socialtjänsten och får hjälp. Och givetvis ser du till att få huvudansvaret för alla sex barnen, inte tre av dem. Fruktansvärt att ens tänka tanken att dela upp en syskonskara på det viset (såvida det inte är något som allihop själva efterfrågar).
  • Anonym (Blä)

Så när boendestödet är igång så släpper du taget? Du ser inga problem med att era barn får helt olika förutsättningar och kommer att förlora sin syskonkontakt? Själv hade jag aldrig velat dela upp mina barn på det viset. Och jag hade dessutom längtat mig tokig efter de barn som jag aldrig fick bo med. På dig låter det lite som ?barn som barn??skit samma vilka tre. Är du säker på att deras mamma känner samma sak? Jag kan bara hoppas att hon egentligen är den vettiga av er två.

• Anonym (Blä)
    mson skrev 2021-08-31 08:50:58 följande:

De förlorar inte syskonkontakten.   de stora barnen (3 av dem) kan tex efter skolan cykla hem till den andra föräldern och äta middag och umgås någon gång då och då o.s.v.  de mindre barnen besöker jag själv från och till.. vi skulle ju försöka lösa det som vänner allra helst.

Så du skulle alltså ta med dig de stora barnen och låta henne ha de tre små som är de som kräver mest omvårdnad och tid. Och du skulle ?besöka de små från och till?. Du kan ju bara inte vara på riktigt. Snälla säg att detta är en liten värld som du skapat i ditt huvud och att allt bara är fejk. En välorganiserad trolltråd. Och så som du beskriver din fru. Som en verklighetsfrånvänd tok, men som iaf klarar att vara snäll mot barnen. Tycker helt ärligt att det är du som verkar vara den riktiga token i den här historien.
Svar på tråden Separation med villa och många barn