Separation med villa och många barn
Det stora problemet idag är att hon inte hanterar 6 barn och ett stort hus med alla sysslor som krävs. Barn i sig har hon inga större bekymmer med i sig. Min tanke är att med en mindre lägenhet med minimalt underhåll, enbart 3 barn och sen på det regelbundet boendestöd som hjälper henne planera vardagen så tror jag det fungerar. Alternativet, att jag ska ta ensam vårdnad om alla barnen lär ju inte bli lätt, plus det att hon hade troligtvis tagit livet av sig eller nåt.
Boka gemensamma samtal hos Soc, familjerätten och familjerådgivningen (ni kanske redan har kontakter?).
Jag tycker även att du ska boka tid för egen del hos en familjejurist. Du behöver skydda din ekonomi, sluta låta dig utnyttjas. Ta också kontakt med en mäklare så att du får huset värderat, har ingen av er råd att lösa ut den andra så ska det ju säljas.
Exets ekonomi är hennes ansvar. Ni är inte gifta så du har inte något försörjningsansvar för henne. Det är mycket möjligt att alla barnen landar hos dig men du får ju ta det när du skaffat barn med en person som inte tar något eget ansvar.