Separation med villa och många barn
Skaffa en lägenhet och flytta själv. Det är ju lättare än att tvinga henne att flytta.
Skaffa en lägenhet och flytta själv. Det är ju lättare än att tvinga henne att flytta.
Man får inget bostadsbidrag för en villa som man är delägare i tillsammans med någon annan. Faktum med att försäkringskassan klassar det som att man fortfarande är sambos då, trots att man inte bor ihop. Nä det hade blivit att jag fått stå för avbetalning och driftkostnader för hela huset. Som delägare är jag ju solidariskt betalningsansvarig. Det handlar om minst 10.000 i ökade månadskostnader, så det går ju inte att köra med att det är hennes problem heller. det har jag definitivt inte råd med.
Fast hur har du råd att köpa ut henne om du inte har råd med en egen liten lägenhet?
Även om hon inte får bostadsbidrag måste hon få rätt mycket i barnbidrag, flerbarnstillägg och underhåll. Det borde täcka boende och matkostnader.
Fast det var ju avbetalt? Hur skulle du annars kunna ta nytt lån på huset enligt nya värdet?
Lustigt att man använder barnen som möjlighet att komma ur förhållandet. När jag föreslog att hon skulle bo kvar med barnen räckte ju inte pengarna..
Får jag ts fråga dig: hur kom det sig ni skaffade sex barn? Helt ärligt. Tyckte du att hon var kapabel till att sköta allt? Hem hus barn mm. Om det stämmer hon är så hjälplös som här står.
Är det helt omöjligt att ni försöker ett tag till? Med hjälp av familjeterapi? Det blir ju svårt att ta er ur det här med tanke på omständigheterna.