• Anonym (Oj)

Separation med villa och många barn

Stopstop nu...inte läst alla svar här men:

PRIO 1 är barnen!!!!! Inte att mamma inte vågar bo själv, inte orkar jobba, inte att mamma inte klarar av vardagslivet själv. Där måste ni ju börja. Om man är 34, och aldrig jobbat, inte klarar sig själv mm...eeeh... NU SENAST är det dags. Tänkte hon alls på saken när hon skaffade 6 barn???

Och - hur i hela världen har DU orkat? Låter som du är den som dragit allt. Får gratta till ditt nya liv som följer detta förnuftiga beslut. Stå på dig.

Men: barnen skall inte delas på! Ha dom fast 3-4-3 dagar system men dom borde få bo med varandra 100%. Bäst vore att sälja huset, om du inte har råd att köpa ut henne. Min x stannade i huset då bi separerade för 5 år sedan o bor där ännu. Har 6barn tillsammans, dock bara 1 underårig. Det är klart idealet vore att skiljas i samförstånd men inte ska du känna du måste ha henne i huset flera månader. Fixa tid till bank o socialen. Det gör ont att skiljas, o hon som levt på andra i 34år, smärtar det säkert än mer då hon måste börja med att hitta sig själv. Och gå vägen hon borde gått för typ 14år sedan. DET är jobbigt, men inte på ditt ansvar.

• Anonym (Oj)

Och att invänta ny man att flytta in hos låter ju som världens skämt...är hon helgalen? Jag är helt på din sida. Det är var och ens eget ansvar att försörja sig, växa upp o våga stå på egna ben.

• Anonym (Oj)

Får jag ts fråga dig: hur kom det sig ni skaffade sex barn? Helt ärligt. Tyckte du att hon var kapabel till att sköta allt? Hem hus barn mm. Om det stämmer hon är så hjälplös som här står.

Svar på tråden Separation med villa och många barn