• Fiona M

Separation med villa och många barn

Vilka barn ska du offra att bo med exet?

Du skrev i din andra tråd att er unga tonåring redan tar större ansvar än mamman, tycker du det är schysst att lägga mer på barnen!

Dags att steppa upp nu.

Du får ta alla barnen, hon får umgänge, och boendet får du lösa.

• Fiona M
    mson skrev 2021-08-30 16:39:36 följande:

Hur tänkte du nu?, om alla 6 barn bor enbart med mig, så blir det väl  knappast mindre ansvar tonåringen får ta, med en mindre vuxen i huset dvs. dessutom kommer hon inte alls bra med sin mamma. hon vill flytta så fort som möjligt.

Eh? Du vill väl att barnen får det BÄTTRE? När du nu (efter så många år?) är medveten om hur dåligt ditt ex fungerar gör du väl nåt åt det, eller hur?

Vad menar du förresten, ?flytta?? Vardå? Hon ser inte dig som en trygghet heller? Då har du verkligen misslyckats som förälder.

Igen, vilka barn tänker du offra så de ska må som tonåringen?
  • Fiona M

Ni behöver prata med soc så hela familjen, inklusive du, kan få stöd här.
    Ni borde vara två vuxna, men är det inte, och ni har satt era barn i en sits de aldrig bad om och som kan ge bestående men.

• Fiona M
    Anonym (Oj) skrev 2021-09-01 13:23:50 följande:

Och att invänta ny man att flytta in hos låter ju som världens skämt...är hon helgalen? Jag är helt på din sida. Det är var och ens eget ansvar att försörja sig, växa upp o våga stå på egna ben.

Fast... har kvinnan diagnos och såna svårigheter och nedsättning som TS beskriver handlar det inte bara om att skärpa sig.
    TS har dessutom bidragit till att göra henne än mer hjälplös genom att sköta allt genom åren utan att försöka hitta en nivå där hon kan börja lära sig, och på detta skaffat sex barn.
    TS är i högsta grad medansvarig till hur det blivit, till och med till större del om hon inte förstår ens enkla saker och han gör det...
  • Fiona M
    mson skrev 2021-09-02 15:14:15 följande:
    Skriver det även här... Jag tror inte hon är "mentalt" som en tonåring även om jag förut trodde det.
    Så i 15 år har du trott det; hon har lurat dig, alternativt du har aldrig lärt känna henne så du märkt det?
    Eller så är det här en efterkonstruktion för att rättfärdiga ditt tänk att dela barnen med en som inte är kapabel att ge den omsorg en vuxen ska kunna.
  • Fiona M

Jag skrev det tidigare men har missat om du bemött det: ta stöd av soc med hur ni ska göra.
    Ni är två vuxna där ingen av er verkar fungera helt 100, även om man bortser från antal barn ni ska ha hand om, och åtminstone två barn som behöver professionell hjälp.

• Fiona M
    Jemp skrev 2021-09-02 17:05:15 följande:

Man väljer inte bort sina barn för att det blir lättare att hitta en partner, och man skaffar inte en partner för att få hjälp med sina barn.

• Fiona M
    mson skrev 2021-09-02 16:53:44 följande:
    Men innan jag vill ta kontakt med soc, så vill jag åtminstone bygga upp en bra plan för fortsättningen, och försöka bygga konsensus med mitt ex, så vi är överens, det är inte särskilt bra om vi besöker dem och är världens ovänner och inte överens om något, det gör inte saken lättare.
    Vem ser till din sambos svårigheter och stöttar henne i de här diskussionerna tänker du?
    Om det är så illa som du beskrivit är det här inte ngt ni kan reda ut bara ni två, utan ni behöver hjälp.
Svar på tråden Separation med villa och många barn