• Anonym (H)

Separation med villa och många barn

Är inte det här en repris? Vad har ändrats från förra tråden?

• Anonym (H)
    mson skrev 2021-08-30 14:03:02 följande:

Man får inget bostadsbidrag för en villa som man är delägare i tillsammans med någon annan. Faktum med att försäkringskassan klassar det som att man fortfarande är sambos då, trots att man inte bor ihop. Nä det hade blivit att jag fått stå för avbetalning och driftkostnader för hela huset. Som delägare är jag ju solidariskt betalningsansvarig. Det handlar om minst 10.000 i ökade månadskostnader, så det går ju inte att köra med att det är hennes problem heller. det har jag definitivt inte råd med.

Om hon till slut går med på att flytta till en lägenhet, med bostadsbidrag etc så att hon klarar sig, vill du bo kvar i huset? Eller vill du sälja?
  • Anonym (H)
    Anonym (...) skrev 2021-09-02 11:47:05 följande:

Nej det har jag inte. Det var just därför jag föreslog det som en lösning för ts för att kunna separera. Alltså att han flyttar istället och låter henne bo kvar ett tag med barnen med hjälp av boendestöd. Hon mår ju inte så bra och det är bättre för barnen med så lite förändring som möjligt. 

Han har inte råd att behålla huset och och egen lägenhet, det står längre upp i tråden.
Svar på tråden Separation med villa och många barn