Anonym (Meghan) skrev 2021-09-02 16:19:16 följande:
På dejt? Är det verkligen det första du tänker på?
Det är klart man kan handla med sex barn, hur tror du alla andra som har sex barn gör?
Så småbarnen ska vara hos mamman, för de är helt enkelt för jobbiga för dig och din 14-åriga mini-fru? Hon som sköter allt hemma?
Nej det är inte "det första jag tänker på". men någon gång ska man väl gå vidare med?, om inte nu så om ett år, eller två eller tre.. oavsett så finns vi där för att avlasta varandra.. är tanken från min sida i alla fall.
Det blir ju betydligt enklare för oss båda att hitta någon ny i framtiden, om vi har 3 hemmaboende barn var.. och en vuxen extra i respektive hem är verkligen något som barnen hade mått bra av och som man bör sträva efter på sikt.
Andra som har sex barn antar jag delar upp det så att en förälder själv eller med något enstaka barn går och handlar, medan den andra är hemma med de andra?, alternativt att man är hela familjen (och alltså 2 föräldrar) i affären som hjälps åt, där den ena kan plocka varor och den andra passa barnen.. men det är ju inte lätt om man är ensam..
Nu tycker jag du är cynisk.. 14 åringen sköter inte allt där hemma.. det är mest då jag är på jobbet, och hon kommer hem tidigare från skolan som hon hjälper min sambo där hemma att passa barnen, eftersom hon har svårt med alla 6, samtidigt som hushållssysslor ska göras m.m..