• n bengtsson

    Kvinnliga könsorganet ett skällsord??

    När jag läste en annan tråd som hade med utseendet på underlivet att göra kom jag att tänka på en annan sak:

    Hur kan det komma sig att fitta har blivit ett kraftigt skällsord?

    Obegripligt, det är ju världens finaste, häftigaste, läckraste kroppsdel!

    Jag skulle aldrig kunna kalla någon jag tycker illa om för djävla fitta. Det ordet ger mig bara mysiga associationer. Man vill titta på den och ta på den och njuta av den!

  • Svar på tråden Kvinnliga könsorganet ett skällsord??
  • Anonym (F)

    Det är lite underligt ja. Fast en fitta är nog mer neutralt än nåt annat. En fitta är inte häftig, vacker eller fin, men inte heller är den något fult och äckligt, det bara är vad det är.

  • Anonym (aaa)
    n bengtsson skrev 2021-08-29 11:33:21 följande:

    När jag läste en annan tråd som hade med utseendet på underlivet att göra kom jag att tänka på en annan sak:

    Hur kan det komma sig att fitta har blivit ett kraftigt skällsord?

    Obegripligt, det är ju världens finaste, häftigaste, läckraste kroppsdel!

    Jag skulle aldrig kunna kalla någon jag tycker illa om för djävla fitta. Det ordet ger mig bara mysiga associationer. Man vill titta på den och ta på den och njuta av den!


    Jadu, sexuellt laddade ord har alltid använts som skällsord/förstärkningsord, rent historiskt, så inget unikt så. Just kvinnliga också, är mer laddade och har så varit för att män styrt och velat kontrollera kvinnors sexualitet genom historien. Då har det här uppstått, en pejorativ denotation till det ord du tar upp här. Finns mycket att läsa om sånt. 
  • Anonym (Kvinna)

    Fast det är ju inte bara det kvinnliga könsorganet som är ett skällsord. Minst lika ofta (och kanske till och med oftare) använder ju folk det manliga könsorganet som skällsord, både på svenska och engelska.

    För övrigt så håller jag inte med om att fittor är fina, häftiga eller läckra.

  • Anonym (överexponerad?)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-08-29 12:15:41 följande:

    Fast det är ju inte bara det kvinnliga könsorganet som är ett skällsord. Minst lika ofta (och kanske till och med oftare) använder ju folk det manliga könsorganet som skällsord, både på svenska och engelska.

    För övrigt så håller jag inte med om att fittor är fina, häftiga eller läckra.


    Att du inte tycker de är fina osv. beror nog på överexponering för att du har en själv. Om man inte har det och ser en lite mer sällan så kan man se estetiken i den. Nästan alla är fina, men det finns fina och ännu finare. Om det är kurvatur på någon av läpparna, färgskiftningar, om själva knappen är mer rund än oval, ingången är rund eller lätt oval, finns mycket intressanta detaljer osv. Nu låter jag kanske som ett superpervo, men den är faktiskt (så gott som alltid) mlm vacker att titta på.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (överexponerad?) skrev 2021-08-29 12:36:29 följande:

    Att du inte tycker de är fina osv. beror nog på överexponering för att du har en själv. Om man inte har det och ser en lite mer sällan så kan man se estetiken i den. Nästan alla är fina, men det finns fina och ännu finare. Om det är kurvatur på någon av läpparna, färgskiftningar, om själva knappen är mer rund än oval, ingången är rund eller lätt oval, finns mycket intressanta detaljer osv. Nu låter jag kanske som ett superpervo, men den är faktiskt (så gott som alltid) mlm vacker att titta på.


    Nja.

    Jag tycker inte att kukar är fina heller och jag har ju ingen kuk. Könsorgan är helt enkelt inte fina, enligt mig. Absolut inte vackra att titta på.
  • Anonym (F)
    Anonym (överexponerad?) skrev 2021-08-29 12:36:29 följande:
    Att du inte tycker de är fina osv. beror nog på överexponering för att du har en själv. Om man inte har det och ser en lite mer sällan så kan man se estetiken i den. Nästan alla är fina, men det finns fina och ännu finare. Om det är kurvatur på någon av läpparna, färgskiftningar, om själva knappen är mer rund än oval, ingången är rund eller lätt oval, finns mycket intressanta detaljer osv. Nu låter jag kanske som ett superpervo, men den är faktiskt (så gott som alltid) mlm vacker att titta på.
    Jag är en heterosexuell man och är inte överexponerad till vaginor, men tycker inte heller de är något speciellt. De är varken vackra eller fula, de bara är.
  • Anonym (överexponerad?)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-08-29 12:49:03 följande:

    Nja.

    Jag tycker inte att kukar är fina heller och jag har ju ingen kuk. Könsorgan är helt enkelt inte fina, enligt mig. Absolut inte vackra att titta på.


    Anonym (F) skrev 2021-08-29 14:17:57 följande:

    Jag är en heterosexuell man och är inte överexponerad till vaginor, men tycker inte heller de är något speciellt. De är varken vackra eller fula, de bara är.


    Kanske har ni inte tittat efter tillräckligt noga? Om man tittar riktigt nära hur den ändrar form och utseende beroende hur hon håller benen, spänner benen, slappnar av eller spänner sig...svårt att förklara riktigt tjusningen men det är vackert och väldigt fascinerande. Hade jag vart konstnärligt lagd hade jag försökt uttrycka det genom att avbilda, hade jag vart språkligt begåvad hade jag kunnat sätta ord på detta och förklara det, men tyvärr. "Hypnotiskt" är det bästa ord jag kommer på.

    Titta efter noga och nära vid tillfälle. Kvinnor kan testa genom spegel, män får vara lite subtilare (annars kommer hon vars kön du tittar på tycka att du är wierd).
  • Anonym (Okulärt)

    Kvinna 55. Jag tycker kukar är läckra och tycker om att se och smaka. Favorit är faktiskt halvhård och hängandes. Fittor kan också vara mycket fina...

  • Anonym (F)
    Anonym (överexponerad?) skrev 2021-08-29 17:21:16 följande:
    Anonym (F) skrev 2021-08-29 14:17:57 följande:

    Jag är en heterosexuell man och är inte överexponerad till vaginor, men tycker inte heller de är något speciellt. De är varken vackra eller fula, de bara är.


    Kanske har ni inte tittat efter tillräckligt noga? Om man tittar riktigt nära hur den ändrar form och utseende beroende hur hon håller benen, spänner benen, slappnar av eller spänner sig...svårt att förklara riktigt tjusningen men det är vackert och väldigt fascinerande. Hade jag vart konstnärligt lagd hade jag försökt uttrycka det genom att avbilda, hade jag vart språkligt begåvad hade jag kunnat sätta ord på detta och förklara det, men tyvärr. "Hypnotiskt" är det bästa ord jag kommer på.

    Titta efter noga och nära vid tillfälle. Kvinnor kan testa genom spegel, män får vara lite subtilare (annars kommer hon vars kön du tittar på tycka att du är wierd).
    Kan vara så. Men det överlägset mest troliga är att vi definerar vackert på olika sätt. Ungefär att folk kan tycka olika.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (överexponerad?) skrev 2021-08-29 17:21:16 följande:

    Kanske har ni inte tittat efter tillräckligt noga? Om man tittar riktigt nära hur den ändrar form och utseende beroende hur hon håller benen, spänner benen, slappnar av eller spänner sig...svårt att förklara riktigt tjusningen men det är vackert och väldigt fascinerande. Hade jag vart konstnärligt lagd hade jag försökt uttrycka det genom att avbilda, hade jag vart språkligt begåvad hade jag kunnat sätta ord på detta och förklara det, men tyvärr. "Hypnotiskt" är det bästa ord jag kommer på.

    Titta efter noga och nära vid tillfälle. Kvinnor kan testa genom spegel, män får vara lite subtilare (annars kommer hon vars kön du tittar på tycka att du är wierd).


    Jag har tittat. Jag tycker inte att det är vackert eller fint på något sätt alls.
  • Anonym (överexponerad?)
    Anonym (F) skrev 2021-08-29 18:06:13 följande:

    Kan vara så. Men det överlägset mest troliga är att vi definerar vackert på olika sätt. Ungefär att folk kan tycka olika.


    Kan vara så :)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-08-29 22:30:13 följande:

    Jag har tittat. Jag tycker inte att det är vackert eller fint på något sätt alls.


    Jag tror dig :) Men själv tycker jag vaginor är väldigt fascinerande, och oftast vackra. Har bara sett en som inte var vacker mellan benen, och hon hade utsatts för könsstympning som barn.
Svar på tråden Kvinnliga könsorganet ett skällsord??