Anonym (...) skrev 2021-08-31 00:54:06 följande:
Kul tanke trots att jag aldrig tänkt den! Nu är jag i och för sig i en annan sits än dig. Sen jag blev singel (för två år sedan) har inte mindre än tre upptagna män varit ute efter mig. Envetna är de också, de jävlarna. Den första fattade till slut och vi är väl typ vänner idag (typ, eftersom han fortfarande ber om nakenbilder trots att jag aldrig skickat någon), den andra fick jag blocka överallt (till honom var jag extremt tydlig med att jag inte ligger med upptagna män och att jag förmodligen inte heller fanns där för honom om han skulle separera "för min skull", vilket han föreslog) och den tredje han blev till och med kär...
Men detta har hänt mig som singel, när jag var i ett förhållande hände det aldrig. Eller så såg jag det bara inte eftersom jag var så mitt upp i mitt. Kunde jag ju struntat i eftersom min man tydligen var en av de otrogna (enligt hörsägen)...
Haha, ja då har du verkligen stött på några av de 50% otrogna, och kanske beror det på hur mottaglig man är om man märker av dessa försök eller vad man ska säga. Dina exempel verkar rätt tydliga dock. Surt att du blev bedragen av din man, då är man definitivt på fel sida av en otrohetsaffär, om det nu finns någon rätt sida? Antagligen inte, men statistiken säger ju ändå att det i det närmaste är normalt.