• LindaDee

Hur lång tid innan man ses / Onlinedejting

Hej! Är ny här vet inte om detta är rätt forumsdel. 

Jag är i alla fall singel sen många år tillbaka och har valt att bara fokusera på mitt barn och inte träffa någon annan. Jag har precis börjat med onlinedejting lite smått och nu har jag fastnat för en man, vi bor cirka 30 minuter ifrån varandra och pratar varje dag, men bara på dejtingsidan www.dating-zon.se  han vill inte byta nummer eller facebook säger han att han inte har. 

Vi har pratat i 3 månader nu. När är det normalt att man tar första steget och faktiskt träffas? För mig känns det väldigt länge att ha pratat med någon i 3 månader varje dag utan att ses? 

Har ni träffat någon på internet och hur länge väntade ni med att ses? 

• Svar på tråden Hur lång tid innan man ses / Onlinedejting
  • lindeerik
    LindaDee skrev 2021-09-01 09:36:34 följande:

Jag är i alla fall singel sen många år tillbaka och har valt att bara fokusera på mitt barn och inte träffa någon annan. Jag har precis börjat med onlinedejting lite smått och nu har jag fastnat för en man, vi bor cirka 30 minuter ifrån varandra och pratar varje dag, men bara på dejtingsidan www.dating-zon.se  han vill inte byta nummer eller facebook säger han att han inte har. 

Vi har pratat i 3 månader nu. När är det normalt att man tar första steget och faktiskt träffas? För mig känns det väldigt länge att ha pratat med någon i 3 månader varje dag utan att ses? 

Låter konstigt. Det känns som han bara är ute efter en nätromans, att han nöjer sig med det ni har på nätet. Jag skulle aldrig vilja vänta så länge!
  • Anonym (Kvinna 39)

Om killen bor så nära skulle jag ha förväntat mig att man kunde ses för en fika samma vecka. Bara ett kort första möte så man ser om man trivs ihop irl också. Sen veckan därpå, och lite lagom ofta, 1-2 ggr per vecka.

Jag tror att du har hittat en upptagen man som tycker om att flirta med andra kvinnor men som inte är redo att ta fulla steget till fysisk otrohet också.

• Underhill
    LindaDee skrev 2021-09-01 09:36:34 följande:

Ja, det verkar ju ändå lite lurigt det där efter 3 månader...men kan ju vara väldigt olika såklart. Men 3 månader låter länge om det känns bra för båda tycker iaf jag.
  • Fjäril kär

Googla killen och se vad du hittar på honom. Det låter som en klassisk ursäkt från en upptagen man att inte ha Facebook, inte kunna ringa eller inte kunnat träffas på 3 månader.

Kan man inte träffas ganska snart efter man fått kontakt eller ens kunna ringa så lägger jag ner direkt. Då är det något fuffens på gång.

• Dexter dot com

3 månader låter extremt länge. Jag tycker det är bäst att ses snabbt typ efter 1 veckas skrivande för att se om det "klickar" irl för att slippa lägga tid på något som ändå inte blir något.

• Anonym (Y)

Har du frågat honom om han har lust att träffas eller väntar du på att han ska fråga?

• Anonym (kaffedraken2)

Det har varit olika. Förr så ville tjejerna prata i flera månader innan man sågs, nu tycker jag ofta tjejer skriver att dom hellre ses snabbt och känner av kemin, än att skriva i evighet.
    Man får känna efter själv vad som känns bra.
    Den senaste jag träffade, där pratade vi i kanske 2 veckor innan vi sågs. Tjejen innan henne, i ca 1,5 år (jag var för feg) Skrattande

• Anonym (L)

Jag och min nuvarande träffades efter kanske 1.5 månad. Oftast har jag träffat folk efter några veckor eller någon månad men aldrig tre månader.

Har du själv frågat honom om han vill träffas och föreslagit en specifik dag eller väntar du på att han ska ta tag i det? Om du vill träffa honom så kan du ju själv ta upp frågan, istället för att vänta på att han ska ta intiativ. Efter tre månader så är det absolut dags att träffas, om ni båda vill det. Fråga honom. Om han slingrar sig eller säger att han inte vill så är det ju bara att sluta skriva med honom då du vet att det inte leder någonstans.

Jag förutsätter att du har sett bilder på honom och vet vad han heter. Har du googlat hans namn eller försökt hitta information om honom? Tänker att det kanske kan vara så att han redan är upptagen och därav inte vill ge ut sitt nummer. Kanske stämmer det att han inte har facebook eller så ljuger han för att han döljer något där. Kanske är han en sådan som bara är ute efter en nätromans men inte vill ta det längre än så.

För din egen skull så bör du fråga honom så slipper du slösa mer tid på honom om det visar sig att han inte alls är intresserad av att träffas.

• Anonym (Y)

Jag kan förstå att man inte vill uppge sitt telefonnummer eller facebook för att slippa obehagliga typer. Många kvinnor är väldigt försiktiga med detta. Jag har inte tänkt så mycket på det själv, men jag har faktiskt själv haft en efterhängsen kvinna efter mig, som inte kunde acceptera att jag inte var intresserad. Hon kontaktade mig på alla tänkbara sätt inklusive brev hem.

• LindaDee

Tack för alla tips! Vet vad han heter och vart han bor men har inte hittat så mycket info, eller snarare han har ett väldigt vanligt namn tänk "Anders Andersson" så det är svårt att googla. 

Jag har frågat han nu skrev såhär

"Hej, hoppas du har en fin dag. Jag har funderat och jag skulle bli glad om vi kunde mötas så snart som du har tid. Jag kan knappt bärga mig inför att få känna hur du doftar och se ditt vackra leende i verkligheten, kram"

Skrev detta för ca 2 timmar sen. Han har varit online flera gånger och läst det men inte svarat. Hur ska jag tolka det? 

Svar på tråden Hur lång tid innan man ses / Onlinedejting