Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Hur lång tid innan man ses / Onlinedejting

Googla killen och se vad du hittar på honom. Det låter som en klassisk ursäkt från en upptagen man att inte ha Facebook, inte kunna ringa eller inte kunnat träffas på 3 månader.

Kan man inte träffas ganska snart efter man fått kontakt eller ens kunna ringa så lägger jag ner direkt. Då är det något fuffens på gång.

• Fjäril kär
    LindaDee skrev 2021-09-01 15:57:24 följande:

Tack för alla tips! Vet vad han heter och vart han bor men har inte hittat så mycket info, eller snarare han har ett väldigt vanligt namn tänk "Anders Andersson" så det är svårt att googla. 

Jag har frågat han nu skrev såhär

"Hej, hoppas du har en fin dag. Jag har funderat och jag skulle bli glad om vi kunde mötas så snart som du har tid. Jag kan knappt bärga mig inför att få känna hur du doftar och se ditt vackra leende i verkligheten, kram"

Skrev detta för ca 2 timmar sen. Han har varit online flera gånger och läst det men inte svarat. Hur ska jag tolka det? 

Exakt hur mycket privat information har du? Om han uppgett ett vanligt "anonymt" namn som inte "går" att googla skulle jag tyvärr bli väldigt misstänksam. Hur vet du att namn och adress faktiskt är den rätta?

Han låter hal som en ål och det känns suspekt.

Min gissning är att han kommer med ett diffust och allmänt svar med en lagom ursäkt.. "visst ska vi ses men det är lite mycket nu..." nånting ditåt...
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-09-02 11:07:15 följande:

Är det bara jag och nån till i tråden som verkar förstå att folk har ett liv...? Flera har skrivit att de både avmatchar och blockar och på alla sätt går vidare om de inte fått svar inom ett dygn. Känns väldigt konstigt att inte kunna ge mer tid än så, särskilt om man faktiskt haft nån form av intresse för en person. Vill man själv bli behandlad så om man råkar vara upptagen ett dygn...? Inte konstigt att dejting inte funkar så bra för en del.

Det ÄR märkligt att inte svara inom ett dygn om man som i ts fall haft daglig kontakt i över 3 månader. Plötsligt har man ett liv när en fråga om dejt dyker upp....?
Svar på tråden Hur lång tid innan man ses / Onlinedejting