Inlägg från: Anonym (xxx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xxx)

Bada i simhall efter vaccination?

Spucks skrev 2021-09-02 15:23:00 följande:

@Moderatorerna: Varför raderar ni hela tiden inlägg jag skrev, som inte bryter mot någon regel? Det börjar bli jävla tråkig att använda detta forum, om ni konstat radera inlägg på måfå - inte bara mina, utan generellt. 
    Vad med detta svar till TS är inte okej? "Nej, det borde du INTE göra! Efter vaccinationen ska man skona kroppen i 3 dagar, även om man inte får feber eller andra biverkningar. Vaccinationen är jobbig för kroppen och om du inte skonar dig riskerar du allvarliga biverkninger. Har du läst om hjärtmuskelinflammation efter covid-vaccinationen? Anledning till att det är mest unga killar som får det är att de oftas inte bryr sig om läkarens uppmanande om att skona sig - de är ju så cool och fit och ska visst även träna när de har just vaccinerad sig. 
    Gör inte det, följ läkarnas anvisningar, skona dig några dagar och sedan kan du går till simhallen varenda dag, om du vill."

Eftersom du skriver saker som saknar relevans. Det finns ingen forskning som säger att det de regler du säger åt TS att följa stämmer. Du skrämmer upp folk utan någon vetenskaplig grund. Dessutom vill du få det att låta som att det är en sanning. Om nu risken är så stor som du tror, att något ska hända, tror du inte att fler hade uppmärksammat detta?

Men det är ju super att man i Österrike kan stanna hemma i tre dagar från jobbet efter sprutan och skona kroppen. Vem betalar för det? Arbetsgivaren?
  • Anonym (xxx)
    Spucks skrev 2021-09-02 15:41:05 följande:
    Jaha, om man inte bevisar något med att länka till forskning blir det raderad? Konstig, det har jag aldrig upplevt här innan, att alla kommentarer som saknar vetenskaplig bevis blir borttagen.
    Och skrämmer upp folk? Om du blir uppskrämmt att jag delar av mig av rekommendationer jag fick, är det din sak. Själv blev jag inte alls skrämmd, jag tänkte "Bra, då ska jag skona mig för att vara på den säkra sidan."

Nej, man kan inte stannar hemma från jobbet in Österrike efetr vaccinationen, om man inte är sjuk. Det är upp till var och en om hen följer rekommendationerna eller inte. Om man har ett jobb som innebär fysisks arbete kan man ju välja en dag innan man är ledig. Man har faktist även eget ansvar för sin hälsa också, vet du!?
    Du förstår inte. Det är helt OK. 
  • Anonym (xxx)
    Spucks skrev 2021-09-02 15:56:55 följande:
    Vad är det du anser jag inte förstår?
    Varför raderar ni hela tiden inlägg jag skrev
  • Anonym (xxx)
    Spucks skrev 2021-09-03 07:43:12 följande:
    Innan den här tråden antog jag faktist att det är samma rekommendationer som ges ut i Sverige, för det handlar ju om samma vacciner.
    Du har alltså missat att olika länder har haft olika rekommendationer både vad gäller covid och vaccineringen? 
Svar på tråden Bada i simhall efter vaccination?