Spucks skrev 2021-09-02 11:57:39 följande:
Jag bor inte i Sverige, jag bor i Österrike och då är det krav på läkarsamtal innan vaccinationen. Det finns standard frågor som läkaren måste ställa (tex. om man känner sig frisk, har varit sjuk på sistone, osv.) och standard information läkaren måste ge till den som vaccinerar sig, som informationen om att man ska skona sig och undvika solen i tre dagar, vilka biverkningar som är vanliga och harmlösa och vilka mediciner som är bra att ha hemma och ta vid behov. Vid andra vaccination fick jag även ytterlige information om den nämnda hjärtmuskelinflammation men extra uppmuntran om att ta det lungt de närmaste dagarna och sedan även ytterlige information om tecken på trombos och när man ska uppsöka läkare.
Om ni nu tror på det eller inte och om ni nu följer de rekommendationerna eller inte bryr jag mig inte i det minsta om. Med TS har frågad och jag har därför delad med mig av informationerna jag har fått. Själv är jag faktist tacksam att jag har fått de där informationerna, oavsett om det nu finns vetenskapliga bevis på detta eller om det enbart handlar om misstanker eller potentiella sammanhang. För jag tycker att det är bättre att ta det lungt i några dagar, vilket inte har några negative konsekvenser alls, och vara på den säkra sidan än att strunta i allt som inte är bevisat och kanske riskerar allvarliga komplikationer.
Du glömmer en stor grupp människor som har fysiska jobb och som INTE har några restriktioner efter sitt vaccin. Gymnastiklärare i skolan, PT, fitnessinstruktörer, simlärare, badvakter, elitidrottare, asfaltsläggare, byggjobbare, bönder, skogsarbetare, sotare, en stor mängd sjukvårdspersonal, brandmän, poliser, väktare...
Jag tillhör en av dessa kategorier ovan och jag var tillbaka på jobbet så fort jag tagit sprutan. Enda information jag fick var att jag ska gå hem om symptom på frossa etc dyker upp.