• Fri 3 Sep 2021 18:52
    8502 visningar
    28 svar
    28
    8502

    Har ni någon hobby/fritidsintresse?

    Har ni någon hobby eller fritidsintresse? Skulle vara kul att höra vad andra gör på sin fritid. Jag själv tycker om att träna men skulle gärna vilja hitta något mer, kvällarna blir lite tråkiga med bara tv nuförtiden?

  • Svar på tråden Har ni någon hobby/fritidsintresse?
  • Fri 3 Sep 2021 21:58
    #1
    +1

    Jag läser böcker. Kriminalromaner. 

  • Fri 3 Sep 2021 22:11
    #2

    Jag är konstnär och mycket tid går åt till det. Det är 10% inspiration, resten är rent arbete.7
    Sen är det mycket som följer med hus, hem och familj som trädgård, ny- om- tillbyggnad och renovering.
    Efter det finns det inte så mycket tid kvar att förspilla.

  • Fri 3 Sep 2021 22:12
    #3

    Jag gillar också att träna och sport i allmänhet. Får jag tid över så hamnar jag alltid ute, bara cyklandes en sväng eller gåendes med någon podd i öronen (har oftast redan tränat på riktigt på dagen)

    Den dagen jag inte har barn hemma som håller mig sysselsatt på kvällarna kommer jag garanterat hitta någon sysselsättning i någon förening ideellt. Sport är kul i alla former. Kommer säkert också ge mig på typ discgolf eller något annat som är utomhus. Sitta inne hela kvällar är inte min grej.

  • Sat 4 Sep 2021 06:41
    #4

    Jag lägger mycket tid på mina odlingar och min hund. Vintertid när trädgården ligger i vila finns det tid över att läsa, renovera inne och måla om möbler.

  • Anonym (ppp)
    Sat 4 Sep 2021 06:48
    #5

    Jag handarbetar i princip varje kväll. Säljer mina alster online. 
    Annars är film och litteratur stora intressen så jag ser mycket på tv, men jag handarbetar samtidigt. 
    Tränar lite grann. Nu på hösten blir det en del svamp och bärplockning. Sedan har vi trädgård som under vår/sommar kräver att man håller efter ogräs, lite höststädning blir det också. Vi har tex äppelträd som ska tas om hand. Vi har en del bär också som behöver plockas under sommaren, samt en hel del örter som jag  torkar och använder i hushållet. 

  • Anonym (Elin)
    Sat 4 Sep 2021 07:51
    #6

    Jag föröker hitta hobbies, men det är svårt tycker jag. Jag tränar, styrketräning och pilates 1 timme om dagen, vilket jag tycker är roligt men föröker komma igång med något mer kreativt också.

  • Anonym (Elin)
    Sat 4 Sep 2021 07:53
    #7
    Anonym (Elin) skrev 2021-09-04 07:51:18 följande:

    Jag föröker hitta hobbies, men det är svårt tycker jag. Jag tränar, styrketräning och pilates 1 timme om dagen, vilket jag tycker är roligt men föröker komma igång med något mer kreativt också.


    Jag gillar konserter (klassisk musik), bio och liknamde också men detharju varit ett långt uppehållpå grund av pandemin. Vet inte om det räknas som en hobby heller när man bara är åskådare.
  • Anonym (Hobby­)
    Sat 4 Sep 2021 10:22
    #8

    Söker du något du kan göra helt själv eller tillsammans med andra?

  • Anonym (Gamla saker)
    Sat 4 Sep 2021 15:30
    #9
    +1

    Jag letar antik inredning till vår gamla bostad.

    Försöker hålla mig under tiden ca 1880-1930, och en del blir klart fusk/kopior eftersom man inte är gjord av pengar, men roligt är det.

  • Sat 4 Sep 2021 16:30
    #10
    Anonym (Gamla saker) skrev 2021-09-04 15:30:49 följande:
    Jag letar antik inredning till vår gamla bostad.

    Försöker hålla mig under tiden ca 1880-1930, och en del blir klart fusk/kopior eftersom man inte är gjord av pengar, men roligt är det. smile1.gif
    Det gör jag med.  
Svar på tråden Har ni någon hobby/fritidsintresse?