• Sominget

    Pop eller kaxs?

    Funderade på skalbyxor till sonen, vilka är att föredra av pop eller kaxs? Pop är 200 kr dyrare men vet inte om man bara betalar för märket.

  • Svar på tråden Pop eller kaxs?
  • Anonym (Om)

    Jag har haft båda märkena och föredrar P. O. P. Upplevde att de höll vätan borta mycket bättre.

  • Anonym (G)

    Jag vågar inte säga något om kvalieten men beroende på ålder på barnet (hur mycket plagget slits) kan det vara bra att ha med i beräkningen att pop har betydligt högre andrahandsvärde

  • Anonym (Kaxs)

    Kaxs protecs är det bästa som finns tycker jag (men det ska vara protecs). Har aldrig läckt, aldrig gått sönder här trots tuffa tag.

  • Anonym (qwerty)

    PoP alla dagar i veckan. Du betalar för kvalitten är, inte märket. 

  • Anonym (Johanna)

    Jag har alltid kört POP men provade förra säsongen Kaxs eftersom jag ville ge det en chans. Upplevde Kaxs som funktionsdugligt men det är också första gången under 7 år, som det gick hål på skalbyxan. Saknar vissa smidiga detaljer som POP har, tex fästen för vindfleece och enkelt byte av skoband. Saknar matchande mössor och vindfleece hos Kaxs.

    Säljer du Kaxs får du ett par hundralappar med lite tur, säljer du POP får du betydligt mer.

  • Anonym (Mjölken)

    Skulle definitivt påstå kaxs! Går byxorna sönder så går det på reklamation vilket det inte gör hos Polarn&pyret då man själv behöver bekosta reperationen...

  • Anonym (Om)
    Anonym (Mjölken) skrev 2021-09-04 10:56:24 följande:

    Skulle definitivt påstå kaxs! Går byxorna sönder så går det på reklamation vilket det inte gör hos Polarn&pyret då man själv behöver bekosta reperationen...


    Vilka typer av skador menar du här?
  • Anonym (Inget)

    Ingetdera. Tycker att Pop har blivit usla i kvaliteten. Jag skulle köra på Gneis eller Everest. Vi har kört båda. Gneis är överlägsna, men Everest kostar en bråkdel och fungerar alldeles utmärkt. De håller varmt och torrt och ungarna är nöjda.

  • Anonym (Mman)
    Anonym (Inget) skrev 2021-09-04 12:00:17 följande:

    Ingetdera. Tycker att Pop har blivit usla i kvaliteten. Jag skulle köra på Gneis eller Everest. Vi har kört båda. Gneis är överlägsna, men Everest kostar en bråkdel och fungerar alldeles utmärkt. De håller varmt och torrt och ungarna är nöjda.


    Instämmer men gillar även Kaxs
  • Anonym (Mjölken)
    Anonym (Om) skrev 2021-09-04 11:23:45 följande:

    Vilka typer av skador menar du här?


    Jag tänker på hål och icke fungerande dragkedjor som inte kan ha blivit orsakat av lek.
  • Anonym (G)
    Anonym (Mjölken) skrev 2021-09-04 15:42:42 följande:

    Jag tänker på hål och icke fungerande dragkedjor som inte kan ha blivit orsakat av lek.


    Har du erfarenhet av att inte få lagat hos polarn? De har en tjänst för lagning ja (gratis en gång per år för VIP-medlemmar) men det betyder ju inte att de inte har skyldigheten att ersätta vid uppenbara reklamationsärenden
  • Anonym (Mjölken)
    Anonym (G) skrev 2021-09-04 16:09:53 följande:

    Har du erfarenhet av att inte få lagat hos polarn? De har en tjänst för lagning ja (gratis en gång per år för VIP-medlemmar) men det betyder ju inte att de inte har skyldigheten att ersätta vid uppenbara reklamationsärenden


    Jo precis, jag fick inte reklamera en dragkedja som uppenbart var dålig kvalitet från början. Jag är dock inte Vip kund men ändå.
  • Anonym (G)
    Anonym (Mjölken) skrev 2021-09-04 20:09:28 följande:

    Jo precis, jag fick inte reklamera en dragkedja som uppenbart var dålig kvalitet från början. Jag är dock inte Vip kund men ändå.


    Okej. Var plagget gammalt? Eller varför nekade de?
  • Fröken W

    Jag skulle absolut köra på Po.P. Hade PoP, köpte kaxs nästa storlek pga prisskillnaden, men det gick hål på knäna snabbt. Inte hela vägen in men de var betydligt mindre slittåliga än PoP. Har en bekant som har samma upplevelse.

  • Jemp

    Just skalbyxorna har jag inte testat men är imponerad över kvaliteten hos kaxs överlag.

Svar på tråden Pop eller kaxs?