• Anonym (TS)

    Är hon intresserad? Jag är kort

    Det är en tjej på mitt gym som har börjat skriva till mig och fråga om vi ska träna ihop. Det är inte så konstigt i sig för vi kör crossfit och många är vänner där och det är vanligt att folk tränar ihop och många är väldigt sociala, hon är verkligen det. Men varför skriver hon till just mig? Kan det finnas något flirtande med i det? Hon är extremt trevlig, ser otroligt bra ut, snygg kropp (hon kör ju cf varje dag typ..). Jag är ganska stark och duktig på cf och många verkar bilda som träningspar, till tävling och träning, kanske vill hon bara det?

    Jag har ganska dåligt självförtroende för att jag är så kort, bara 170, typ lika lång som hon. Kan en snygg och trevlig tjej ens vara intresserad av en kort kille? Jag ser rätt bra ut i övrigt och är ganska musklad. Vi är båda i 30-årsåldern.

    Vi har tränat ihop flera gånger under sommaren, ibland själva, ibland med andra. Men det är alltid hon som drar med mig och efteråt skriver hon så snälla saker om hur bra jag var..

    Vad ska jag tro? Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Är hon intresserad? Jag är kort
  • Anonym (Hdldhekf)
    Anonym (TS) skrev 2021-09-04 09:44:16 följande:

    Jag hoppas att du är kille och ditt ex tjej. Annars var det inte så hjälpsamt :)


    Du borde fråga istället 'är jag redo för ett förhållande?' svaret på det är nej för annars hade du en tjej.
  • Anonym (Krångla inte till det)
    Anonym (TS) skrev 2021-09-04 10:30:31 följande:

    Okej.. jag ska ta det lugnt, kommer ändå inte naturligt för mig att vara så på. Men ska också våga fråga om hon vill käka efter ett pass. Imorgon ska vi ses, kanske vågar jag fråga redan då. Har redan fått lite mod av den här tråden :)


    Gör det! Något i stil med

    " Jag är hungrig, ska du hänga med och käka?"

    Om hon då säger något i stil med

    "Tyvärr, vore trevligt men hinner inte idag, ska direkt till jobbet"

    Säg

    "Ingen fara, efter torsdagspasset? Vore kul att ses med kläderna på"
  • Anonym (S)

    Ärligt talat så är det ditt dåliga självförtroende som gör att kan skita sig. Osäkra, tafatta killar är inte attraktivt.

    Du kan inte ändra på din längd så att lägga tankemöda på den är meningslöst. Och i detta fall spelar ju inte din längd någon roll, hon gillar dig ändå. Oavsett om just ni blir ett par eller inte, så ökar dina chanser att träffa någon om du har ett socialt liv där även kvinnor ingår.

    Så koncentrera dig på det du kan ändra, dvs din osäkerhet. Se dig omkring, det finns massor av korta killar som har förhållanden. Om du tror att det är din längd som gör att du inte hittar någon, så blir det en sanning för dig, och då kommer du aldrig att hitta någon, eftersom du dömer ut tjejen direkt. 

  • Anonym (öklj)
    Anonym (Krångla inte till det) skrev 2021-09-04 10:37:51 följande:
    Gör det! Något i stil med

    " Jag är hungrig, ska du hänga med och käka?"

    Om hon då säger något i stil med

    "Tyvärr, vore trevligt men hinner inte idag, ska direkt till jobbet"

    Säg

    "Ingen fara, efter torsdagspasset? Vore kul att ses med kläderna på"
    Hade en kille sagt det sista hade jag tyckt att han var en jävla tönt faktiskt. 
  • Anonym (öklj)
    Anonym (TS) skrev 2021-09-04 10:30:31 följande:
    Okej.. jag ska ta det lugnt, kommer ändå inte naturligt för mig att vara så på. Men ska också våga fråga om hon vill käka efter ett pass. Imorgon ska vi ses, kanske vågar jag fråga redan då. Har redan fått lite mod av den här tråden :)

    Bra!


    Sen kan du också börja tala om för dig själv allt du är bra på. Skit i din längd, den är som den är. 


    Börja varje dag med att fundera på allt bra som ska hända dig, avsluta varje dag med att fundera på allt bra som har hänt under dagen. Det måste inte vara stora saker, det kan vara att idag hade vi så himla kul på jobbet. 


    Säg också tre till fem bra saker om dig själv varje dag, helst när du tittar dig i spegeln. Börjar du tänkte negativa tankar, stoppa dem medvetet och ersätt dem med positiva. 


    Fundera ut något du vill uppnå, helst inte något som innefattar en annan person utan mer: Jag vill ha bättre självkänsla så jag lättare kan umgås med folk, så skriver du ner det; Jag vill skaffa mig bättre självkänsla på en lapp och ha den där du ser den varje dag, eller skriv den som en bakgrundsbild på telefonen. 


     

  • Anonym (Hdldhekf)
    Anonym (öklj) skrev 2021-09-04 10:59:35 följande:

    Bra!

    Sen kan du också börja tala om för dig själv allt du är bra på. Skit i din längd, den är som den är. 

    Börja varje dag med att fundera på allt bra som ska hända dig, avsluta varje dag med att fundera på allt bra som har hänt under dagen. Det måste inte vara stora saker, det kan vara att idag hade vi så himla kul på jobbet. 

    Säg också tre till fem bra saker om dig själv varje dag, helst när du tittar dig i spegeln. Börjar du tänkte negativa tankar, stoppa dem medvetet och ersätt dem med positiva. 

    Fundera ut något du vill uppnå, helst inte något som innefattar en annan person utan mer: Jag vill ha bättre självkänsla så jag lättare kan umgås med folk, så skriver du ner det; Jag vill skaffa mig bättre självkänsla på en lapp och ha den där du ser den varje dag, eller skriv den som en bakgrundsbild på telefonen. 

     


    Lol, du vill ju ändå att han ska misslyckas, så varför låtsas som annat?
  • Anonym (öklj)
    Anonym (Hdldhekf) skrev 2021-09-04 11:03:48 följande:
    Lol, du vill ju ändå att han ska misslyckas, så varför låtsas som annat?
    Varför skulle jag vilja det? 
  • Anonym (S)
    Anonym (Hdldhekf) skrev 2021-09-04 11:03:48 följande:
    Lol, du vill ju ändå att han ska misslyckas, så varför låtsas som annat?
    Varför skulle någon vilja att TS misslyckas?

    Ärligt talat, jag tror att TS faktiskt är den som helst vill misslyckas för då kan han fortsätta tro att det beror på hans längd, och då kan han skylla på det och slippa göra något. 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (S) skrev 2021-09-04 11:34:06 följande:

    Varför skulle någon vilja att TS misslyckas?

    Ärligt talat, jag tror att TS faktiskt är den som helst vill misslyckas för då kan han fortsätta tro att det beror på hans längd, och då kan han skylla på det och slippa göra något. 


    Det är väl inte helt osannolikt att kvinnor dissar honom för hans längd.

    Endast 9% av kvinnorna tycker att en längd under 175 cm är sexig.

    Alltså dissar 9/10 kvinnor honom för hans längd.

    www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast
  • Anonym (H)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-04 11:48:04 följande:
    Det är väl inte helt osannolikt att kvinnor dissar honom för hans längd.

    Endast 9% av kvinnorna tycker att en längd under 175 cm är sexig.
    Alltså dissar 9/10 kvinnor honom för hans längd.

    www.familjeliv.se/fo

    rum/thread/75042697-tjeje...
    9 procent av kvinnorna i en FL-undersökning. Vilken forskning hörru. Skärp dig, snälla.
Svar på tråden Är hon intresserad? Jag är kort