• scrapparlotta

    Vilket abonnemang?

    Vilket mobilabonnemang har ni? Just nu har jag telia familj men det är så dyrt. Mitt avtal går ut nu i oktober och jag funderar på vad jag ska ha istället. Funderar på hallon eller vimla. Eller halebop. Det är till mig och mina två tonårstjejer. Vi använder mobilen mycket alla tre.

  • Svar på tråden Vilket abonnemang?
  • Elin pelin

    Halebop, går på Telias nät. Jag har provat hallon, hade ingen teckning och då bor jag i Skåne... Säljarna säger att de har lika bra teckning men jag ser även på kollegor att de har sämre teckning med andra operatörer.

  • Lotusblomma1986

    Jag har Vimla och är väldigt nöjd. Bra täckning där jag bor och sällan strul med nätet

    Betalar 350 kronor i månaden för 100 GB surf och fria samtal/sms

  • scrapparlotta
    Elin pelin skrev 2021-09-04 17:09:03 följande:

    Halebop, går på Telias nät. Jag har provat hallon, hade ingen teckning och då bor jag i Skåne... Säljarna säger att de har lika bra teckning men jag ser även på kollegor att de har sämre teckning med andra operatörer.


    Jag som trodde hallon var bra, har varit jättenära att beställa det. Tur jag inte gjorde det då. Tack!
  • scrapparlotta
    Lotusblomma1986 skrev 2021-09-04 17:39:13 följande:

    Jag har Vimla och är väldigt nöjd. Bra täckning där jag bor och sällan strul med nätet

    Betalar 350 kronor i månaden för 100 GB surf och fria samtal/sms


    Vimla har jag ju funderat på.. tack!
  • Tusselina

    Haft hallons för 99 senaste 5 eller så åren. Vd du har bra täckning beror på var du bor, hallon går på 3?s nät, comviq på telefon 2 och så vidare.

    Har man Wi-Fi hemma/där man är mycket så går det mycket mindre data än man tror. Tittar man inte en massa på strömmad video går det inte mycket.

    Hör till de som alltid lyssnar på Spotify eller ljudböcker strömmat när jag är hemifrån och enda gången jag någonsin haft slut och behövt använda av potten är om jag varit bortrest utan Wi-Fi en längre tid och kollat mycket på Netflix. Numera när de för över oanvänd till pott så är min alltid full då har 50 gb buffer om/när det är strul med mitt fasta uppkoppling.

    Alla samtal och sms (hela världen är det fria sms) är fria. Det är datan som kostar och där kommer man alltså lätt undan med mycket mindre än man tror. Klarade mig utan problem mer hälften innan de höjde.

  • Ellie

    Jag har Vimla och är jättenöjd. Brukar inte ha problem med täckning. Hela vår familj har det, och om man använder varandras tipskoder får man 10kr rabatt varje månad. Betalar nu 80 kr/månad. Dottern och maken betalar 90 kr. Surfar mycket på wifi. En period när jag ville ha mer surf gick jag upp i pris, men det går att gradera ner med en månads varsel. Jag tror inte heller det finns någon bindningstid.

    Om du vill ha en tipskod för att få 10 kr rabatt på Vimla kan du skicka pm till mig.

  • scrapparlotta
    Tusselina skrev 2021-09-04 20:06:15 följande:

    Haft hallons för 99 senaste 5 eller så åren. Vd du har bra täckning beror på var du bor, hallon går på 3?s nät, comviq på telefon 2 och så vidare.

    Har man Wi-Fi hemma/där man är mycket så går det mycket mindre data än man tror. Tittar man inte en massa på strömmad video går det inte mycket.

    Hör till de som alltid lyssnar på Spotify eller ljudböcker strömmat när jag är hemifrån och enda gången jag någonsin haft slut och behövt använda av potten är om jag varit bortrest utan Wi-Fi en längre tid och kollat mycket på Netflix. Numera när de för över oanvänd till pott så är min alltid full då har 50 gb buffer om/när det är strul med mitt fasta uppkoppling.

    Alla samtal och sms (hela världen är det fria sms) är fria. Det är datan som kostar och där kommer man alltså lätt undan med mycket mindre än man tror. Klarade mig utan problem mer hälften innan de höjde.


    Tack. Har ju spanat in hallon en del. Vi bor ju på landet långt från nån storstad så jag är lite orolig att deras när inte funkar riktigt här...
  • scrapparlotta
    Ellie skrev 2021-09-04 21:17:35 följande:

    Jag har Vimla och är jättenöjd. Brukar inte ha problem med täckning. Hela vår familj har det, och om man använder varandras tipskoder får man 10kr rabatt varje månad. Betalar nu 80 kr/månad. Dottern och maken betalar 90 kr. Surfar mycket på wifi. En period när jag ville ha mer surf gick jag upp i pris, men det går att gradera ner med en månads varsel. Jag tror inte heller det finns någon bindningstid.

    Om du vill ha en tipskod för att få 10 kr rabatt på Vimla kan du skicka pm till mig.


    Har ju funderat på vimla åxå. Gulligt med tipskoden, tack. O. Det blir vimla hör jag av mig.
    Ellie skrev 2021-09-04 21:17:35 följande:

    Jag har Vimla och är jättenöjd. Brukar inte ha problem med täckning. Hela vår familj har det, och om man använder varandras tipskoder får man 10kr rabatt varje månad. Betalar nu 80 kr/månad. Dottern och maken betalar 90 kr. Surfar mycket på wifi. En period när jag ville ha mer surf gick jag upp i pris, men det går att gradera ner med en månads varsel. Jag tror inte heller det finns någon bindningstid.

    Om du vill ha en tipskod för att få 10 kr rabatt på Vimla kan du skicka pm till mig.


    Har ju funderat på vimla åxå. Gulligt med rabattkoden, tack! Om jag väljer vimla så hör jag av mig.
  • scrapparlotta
    scrapparlotta skrev 2021-09-04 23:34:40 följande:

    Har ju funderat på vimla åxå. Gulligt med tipskoden, tack. O. Det blir vimla hör jag av mig.Har ju funderat på vimla åxå. Gulligt med rabattkoden, tack! Om jag väljer vimla så hör jag av mig.


    Oj..hehe...hur blev det två svar..haha..sorry.
  • Anonvm

    Kolla in Fello, ytterligare en "billighetsoperatör" kör i Telias nät.

    Har själv haft dem i säkert 10år nu, kommer inte ihåg.
    Jobbar som lastbilschaufför o rör mig till vardags någonstans mellan Ystad och Sundsvall ungefär, aldrig upplevt några problem med varken samtal eller datatrafik.

  • complicit

    Hallon, 4gb för 99 kr/mån har vi allihop i familjen. Funkar perfekt! Surfar mycket på wifi hemma så sparar mycket gb. Lätt att köpa mer om det behövs också men har bara behövt göra det 2 ggr.

  • Nymphaea
    scrapparlotta skrev 2021-09-04 23:37:13 följande:
    Tack. Tre är lite dyrt va?
    För en familj på fem pers är de billigast. Vet inte hur mycket surf som ingår men barnen använder en del och det har aldrig tagit slut
  • Tusselina
    Nymphaea skrev 2021-09-05 23:34:25 följande:
    För en familj på fem pers är de billigast. Vet inte hur mycket surf som ingår men barnen använder en del och det har aldrig tagit slut
    Kan ju vara värt att kolla upp hur mycket ni faktiskt gör av med, genom att byta till hallon och strunta i familje abonnemang kan ni eventuellt spara 300kr i månaden och ha samma nät. De flesta behöver som sagt inte så himla mycket data numera då man ofta har wifi hemma. Samtidigt har "billighets varianterna" blivit väldigt mycket bättre och det ingår mer, men folk är vana vid onödigt höga räkningar. 
  • Kexsmula

    Vi har Tres familjeabonnemang och då betalar jag för min iPhone 12 (den stora) och bara 99 kr månaden för min make och vi har då fri surf bägge två. Tycker det är prisvärt då vi verkligen behöver fri surf eftersom vi streamar väldigt mycket musik och video när vi är utanför hemmet.

  • Hanky Panky

    Jag har Comviq och har alltid haft bra täckning, tills jag bytte telefon till Huawei. Tydligen kan täckningen påverkas av mobilen. Hade ingen aning om det förut.

  • bintang

    Själv har ja Tele2 och det är företaget som står för det. Men döttrarna har Wifog och det verkar vara kostnadseffektivt.


    Laddade nyss ena dotterns kort för 149 kr (10 gb) vilket räcker i ca 2 månader.

Svar på tråden Vilket abonnemang?