Omplacera kattunge, anknytning?
Jag klandrar dig inte ts. Är uppvuxen på landet med både katt, hund, häst och fler andra djur. Skaffade en kattunge, raskatt, när jag bodde i lägenhet. Trodde att den lugna rasen jag valde skulle passa som innekatt, uppfödaren bedyrade det. Det gick inte alls. Dels var han så jobbig precis som du beskriver. Jag är uppvuxen med huskatt som inte störde en öht, hon var social fast självständig, helt oproblematisk. Hon fick även kattungar som vi hade en tid innan alla fått hem och dom var inte heller ?jobbiga? på det sättet som den vi köpte för att ha i lägenheten. Jag blev helt chockad över hur krävande han var och hur jobbigt det var med innekatt. Störde en på natten, krävde konstant uppmärksamhet och dessutom var han inte det minsta ok med att vara innekatt utan lurpassade för att smita ut i trapphuset när man skulle in och ut, vilket var livsfarligt då han ville sitta i ett fönster med fritt fall på sex våningar.
Hittade ett fint hem till honom och sen när vi skaffat hus vågade vi skaffa katt igen men då en vanlig ?bondkatt? som får gå ut och det känns och går jättebra.