Får inte en specifik brev hem till mig...
Jag har bestämt mig för att bli medlem i ett politisk parti. Jag har väntat på ett brev ifrån de och via mejl kontakt har dessa skrivit till mig att brevet kommer hela tiden tillbaka till partiet. Det har blivit totalt tre gånger som vi försökt få brevet hem till mig.
Även om det inte är mitt fel, så kände jag av stor skam och dålig samvete. Skickade ett mejl och frågade om jag kunde få brevet på något annat vis. T.ex skicka brevet till min hemkommun istället, där de har sitt lokal här med. Jag tror att brevet skickades från huvudstaden.
Jag har blivit förtvivlad och undrar hur felet kan ha gått till. Jag har ett unik efternamn, så jag är den enda personen i min trappuppgång med det efternamnet.
Precis som alla andras, så står inte min förnamn, bara initialer och sedan efternamn.
Andra brev kommer till mig dock utan problem.
Jag vet egentligen inte vad jag vill med denna tråd. Jag är bara förtvivlad och ledsen just nu. Skam och dålig samvete, egentligen kanske jag inte behöver känna så, men jag kan inte rå för det. Att det blir retur totalt tre gånger?
Hur tydlig måste man vara i ett brev.
Om man heter ''Kalle Otto Svensson''. Och på brevlådan så står det: ''K.O Svensson''.
Kan det bli så stor förvirring för en brevbärare när det står i brevet: ''Kalle Svensson''. Det borde det väl inte bli?! Inte behöver man skriva i brevet: K.O Svensson''?!