• Anonym (.)

Får inte en specifik brev hem till mig...

Jag har bestämt mig för att bli medlem i ett politisk parti. Jag har väntat på ett brev ifrån de och via mejl kontakt har dessa skrivit till mig att brevet kommer hela tiden tillbaka till partiet. Det har blivit totalt tre gånger som vi försökt få brevet hem till mig.

Även om det inte är mitt fel, så kände jag av stor skam och dålig samvete. Skickade ett mejl och frågade om jag kunde få brevet på något annat vis. T.ex skicka brevet till min hemkommun istället, där de har sitt lokal här med. Jag tror att brevet skickades från huvudstaden.

Jag har blivit förtvivlad och undrar hur felet kan ha gått till. Jag har ett unik efternamn, så jag är den enda personen i min trappuppgång med det efternamnet.

Precis som alla andras, så står inte min förnamn, bara initialer och sedan efternamn.

Andra brev kommer till mig dock utan problem.

Jag vet egentligen inte vad jag vill med denna tråd. Jag är bara förtvivlad och ledsen just nu. Skam och dålig samvete, egentligen kanske jag inte behöver känna så, men jag kan inte rå för det. Att det blir retur totalt tre gånger?

Hur tydlig måste man vara i ett brev.

Om man heter ''Kalle Otto Svensson''. Och på brevlådan så står det: ''K.O Svensson''.

Kan det bli så stor förvirring för en brevbärare när det står i brevet: ''Kalle Svensson''. Det borde det väl inte bli?! Inte behöver man skriva i brevet: K.O Svensson''?!

• Svar på tråden Får inte en specifik brev hem till mig...
  • Glinda från Oz
    Anonym (.) skrev 2021-09-07 17:18:34 följande:

Spelar ingen roll. Jag får inget specifik brev och därav trådens centrala del. Om hurvida det finns en hemsida eller att man kan sköta det via online eller vad som, är inte relevant. Jag får inte det brev jag vill ha och därmed basta.

Läs ts och sedan besvara på min fråga.

Tack!

Jag har läst. Strunta i brevet! Brevet är inte relevant! Du behöver inte brevet! Bli medlem på hemsidan! Så nu är det problem löst! Varsågod!
  • Anonym (.)
    Fiona M skrev 2021-09-07 17:22:20 följande:

Du tror att brevbäraren vägrar dela ut just det här brevet?

*sUCK* Nej.....
  • Anonym (.)
    Glinda från Oz skrev 2021-09-07 17:29:27 följande:
    Jag har läst. Strunta i brevet! Brevet är inte relevant! Du behöver inte brevet! Bli medlem på hemsidan! Så nu är det problem löst! Varsågod!
    Jo, detta är viktigt att veta, för i framtida vetskap. Kan det vara som så att det är förvirrade för en brevbäraren att se att det står ''Kalle SVensson'' på brevet, men på brevlådan står det ''K.O Svensson''.

Obserbera, mitt namn är mer unikt än namnet ''Kalle'' och ''Svensson''. Så mitt namn sticker ut. Men kan det i alla fall vara förvirrade för en brevbäraren?

Det är den centrala frågan. Hur jag skall göra med mitt brev, är löst. Men för framtiden: Måste man vara extrem tydlig? Det bör väl räcka med att man ser efternamnet i princip. Man ser ju bokstaven ''K'' och namnet ''Svensson''. Hur förvirrade kan det bli när det står ''K.O Svensson''.
  • Glinda från Oz
    Anonym (.) skrev 2021-09-07 17:32:28 följande:

Jo, detta är viktigt att veta, för i framtida vetskap. Kan det vara som så att det är förvirrade för en brevbäraren att se att det står ''Kalle SVensson'' på brevet, men på brevlådan står det ''K.O Svensson''.

Obserbera, mitt namn är mer unikt än namnet ''Kalle'' och ''Svensson''. Så mitt namn sticker ut. Men kan det i alla fall vara förvirrade för en brevbäraren?

Det är den centrala frågan. Hur jag skall göra med mitt brev, är löst. Men för framtiden: Måste man vara extrem tydlig? Det bör väl räcka med att man ser efternamnet i princip. Man ser ju bokstaven ''K'' och namnet ''Svensson''. Hur förvirrade kan det bli när det står ''K.O Svensson''.

Så på alla dina andra brev och tidningar står det alltså K.O Svensson? Det står aldrig någonsin ditt fulla namn?

Det är väldigt märkligt i så fall. På alla mina räkningar, adresserad reklam, personliga brev, tidningar mm står mitt fullständiga förnamn och efternamn ibland till och med båda mina förnamn.
  • Anonym (Här)

Jag har tom fått brev med bara mitt andranamn och inte tilltalsnamn på så även det kom fram. Om vi drar till med att du heter Karl-Oskar så kan jag nästan garantera att alla varianter av Karl, Oskar, K-A, Kalle + ditt efternamn skulle komma fram. Om du nu absolut måste ha det här brevet så be om att de skickar det rekommenderat.

• Anonym (.)
    Glinda från Oz skrev 2021-09-07 17:42:36 följande:
    Så på alla dina andra brev och tidningar står det alltså K.O Svensson? Det står aldrig någonsin ditt fulla namn?

Det är väldigt märkligt i så fall. På alla mina räkningar, adresserad reklam, personliga brev, tidningar mm står mitt fullständiga förnamn och efternamn ibland till och med båda mina förnamn.
    Det står mitt för- och efternamn.
  • Anonym (.)
    Anonym (Här) skrev 2021-09-07 17:56:05 följande:

Jag har tom fått brev med bara mitt andranamn och inte tilltalsnamn på så även det kom fram. Om vi drar till med att du heter Karl-Oskar så kan jag nästan garantera att alla varianter av Karl, Oskar, K-A, Kalle + ditt efternamn skulle komma fram. Om du nu absolut måste ha det här brevet så be om att de skickar det rekommenderat.

Då är det något som är specifik med just detta brevet. Det är bra att veta och det var i princip det jag ville få fram i tråden.

Men m¨nga envisades med att jag skulle kontakta personens som sänder brevet.

Nu vet jag i alla fall att jag skall vara mer kortfattat i mina näst kommande eventuella trådar. :)
  • Anonym (??)
    Anonym (.) skrev 2021-09-07 17:18:34 följande:
    Spelar ingen roll. Jag får inget specifik brev och därav trådens centrala del. Om hurvida det finns en hemsida eller att man kan sköta det via online eller vad som, är inte relevant. Jag får inte det brev jag vill ha och därmed basta.

Läs ts och sedan besvara på min fråga.

Tack!
    Men då är du nog lite trångsynt och bågstyrig, om du inte vill acceptera att det borde gå att maila. Du verkar inte vara så intresserad av att FÅ det där brevet egentligen, utan bara gnälla och nästan hoppas på att det är din brevbärare som med flit undanhåller brevet för dig. 
  • Anonym (lökjkljil)
    Anonym (.) skrev 2021-09-07 17:32:28 följande:

Nej, det är inte förvirrande för brevbäraren, de är inte dumma i huvudet. Står det din adress och ditt namn på brevet, även om det finns en extra bokstav med så förstår de vart det ska. 
  • Glinda från Oz
    Anonym (.) skrev 2021-09-07 19:34:33 följande:
    Så varför skulle brevbäraren bli förvirrad av specifikt det här brevet? 
  • Glinda från Oz
    Anonym (.) skrev 2021-09-07 19:34:33 följande:

Så varför skulle brevbäraren bli förvirrad av just det här brevet då det på alla dina andra brev också står för och efternamn? Jag hänger inte med på resonemanget alls. 

Du verkar inte vara intresserad av att lösa problemet alls utan vill bara gnälla. Du säger att du vill förebygga att det händer igen men det händer bara med brev från det här stället, känns det inte mer logiskt att det är partiet som är problemet? De har troligtvis aldrig skickat något brev till dig. 

• Anonym (.)
    Glinda från Oz skrev 2021-09-07 22:13:12 följande:

Så varför skulle brevbäraren bli förvirrad av just det här brevet då det på alla dina andra brev också står för och efternamn? Jag hänger inte med på resonemanget alls. 

Du verkar inte vara intresserad av att lösa problemet alls utan vill bara gnälla. Du säger att du vill förebygga att det händer igen men det händer bara med brev från det här stället, känns det inte mer logiskt att det är partiet som är problemet? De har troligtvis aldrig skickat något brev till dig. 

Nej, tråden kan faktiskt läggas ner. Jag har förstått det som att det är helt lugnt att skriva för och efternamn. Även om det står ''K.O Svensson'' på dörren, så skall man inte behöva skriva det där mellannamnet.

Hur som helst, så kan det vara jag som är otydlig och jag ber om ursäkt för det. Jag orkar inte med denna tråd mer, eftersom det är enbart denna brev och jag vet nu att avsändaren inte behöver vara extra tydlig. Utan det var bara denna brev som krånglade av någon anledning.

Tack för alla svar!
  • Anonym (sss)
    Anonym (.) skrev 2021-09-07 15:03:03 följande:
    Jag misstänkte nästan att brevbärarna gjorde någonting så posten inte kom till mig. Men om det nu skulle vara så i det här fallet också, så handlar det alltså inte om att brevbäraren tar sönder något, utan då lägger hen inte bara det i min brevinkast. För totalt tre gånger har adminstratören skickat mejl till mig om att brevet kommer tillbaka.

Jättetråkigt om det nu är som så att brevbäraren gör så som i din beskrivning eller att brevbäraren bara helt enkelt struntar i att lägga brevet i min brevinkast...
    Det behöver inte ens ha nått brevbäraren. Det kan bli nåt knas redan i brevsorteringen.

Ett alternativ är att brevbäraren delar ut det på fel adress. Så jävla duktiga är inte alla brevbärare att det blir 100% rätt.

Där jag bor finns det två snarlika adresser i helt olika delar av stan och jag bor på en av dessa adresser så ibland hamnar posten fel. Fick en mans kallelse till läkaren för någon månad sedan. Kan vara en sådan sammanblandning också som gör att ditt brev bara åker fram och tillbaka.
  • Anonym (.)
    Anonym (sss) skrev 2021-09-08 08:36:50 följande:
    Det behöver inte ens ha nått brevbäraren. Det kan bli nåt knas redan i brevsorteringen.

Ett alternativ är att brevbäraren delar ut det på fel adress. Så jävla duktiga är inte alla brevbärare att det blir 100% rätt.

Där jag bor finns det två snarlika adresser i helt olika delar av stan och jag bor på en av dessa adresser så ibland hamnar posten fel. Fick en mans kallelse till läkaren för någon månad sedan. Kan vara en sådan sammanblandning också som gör att ditt brev bara åker fram och tillbaka.
    Ja, okej. Tråden kan raderas/låsas/ignoreras just för att det kommer ny användare på ny användare och det är ingen som verkar läsa där det står tydligt om att brevet försökt skickats totalt tre gånger och sedan kommer den på retur. Så då kan det alltså inte handla om att brevbäraren river brevet eller lägger den i fel.

Inte heller verkar ni förstå min fråga och istället skriver: ''Men ni kan ju lösa saken online?''. Det är inte svar på min fråga. JAG orkar inte upprepa mina exemplar, utan jag hänvisar till mina tidigare inlägg där jag förtydligat mig och åter förtydligat mig.

Dessutom har jag fått det bekräftat att det var just detta brev det var knas med. Jag får mina andra brev som det skall.

Därav kan denna tråd låsas, just för att den inte längre är relevant. Dels för att sitsen är passerad och dels för att väldigt liten minirotet har begripit vad detta rör sig om.

Jag lämnar tråden och skall försöka låta bli att svara här numera.

Tack för alla svar jag fått, säger jag!

Ni kan låta bli att skriva här överhuvudtaget. Tack, tack och åter tack för eran försök att hjälpa mig. Nu är sitsen löst och jag behöver inte höra saker så som: Men brevbäraren kanske la fel?

Det är inga inlägg som hjälpt eller hjälper och man behöver inte upprepa tidigare användares inlägg.

• Anonym (A)
    Anonym (sss) skrev 2021-09-08 08:36:50 följande:

+1
Svar på tråden Får inte en specifik brev hem till mig...