Per80 skrev 2021-09-07 07:39:01 följande:
Tycker det var ett konstigt sätt efter 18 år ihop. Inga samtal om att hon flyttat färdigt eller något annat.
Kvarlämnade smyckeskrin med innehåll, ska jag bara slänga allt?
Även hört från hennes vän att hon gjorde allt detta pga vi inte hade sex o att hon såg hur dåligt jag mådde av det.
Självklart efter 18 år så bryr jag mig om o älskar henne fortfarande.
Har valt att inte ligga på så hon får landa i flytt mm, kommer hon ta kontakt o undra hur det är med mig?
Ingen i vänskapskretsen förstår hennes handlingar o enligt henne själv var hon deprimerad.
Det är konstigt att hon har lämnat kvar saker, ja. Jag tycker faktiskt att du kan skicka ett sms (om hon inte har blockat dig) och fråga vad du ska göra med sakerna. Sådana här praktiska saker som ännu inte är lösta måste man ju ändå prata om i samband med en separation. Kontakten får man bryta när allt är klart. Om hon inte svarar på sms:et så får du antingen förvara sakerna åt henne eller försöka kontakta hennes enda vän och höra om hen kan förvara sakerna. Tyvärr är det brottsligt (olovligt förfogande) att kasta någon annans saker, även om de står hemma hos en själv och tar upp plats, och ägaren vägrar hämta sakerna.
Om ni inte hade sex, så låter det inte som om relationen var så bra. Du skriver ju själv att du ville ha sex och att ni bråkade om detta. Det låter som den bästa lösningen för er båda att ni går skilda vägar - hon slipper ha skuldkänslor för att ni inte har sex och du kan träffa någon som vill ha sex med dig.
Inget konstigt att du älskar henne fortfarande. Du behöver sörja. Det är tufft, men du kommer att läka.
Huruvida hon kommer att ta kontakt kan inte vi svara på.
Ok, så hon var deprimerad. Att separera kan ändå vara rätt beslut. Det är inte säkert att hon hade gjort annorlunda om hon inte varit deprimerad.