• Anonym (F)

Kort positivt ägglossnings test

Skulle säga att det är helt normalt.

Det betyder ingenting. Vill du få lite mer förvarning innan äl så köp clearblue med 4 fertila dagar

• Anonym (F)
    Lilldorisen skrev 2021-09-07 19:03:18 följande:

Jag har använt dom den här cykeln, och hade blinkande ?gubbe? i typ 2 veckor och fast ?gubbe? en kväll.

Betyder det att jag e super fertil? Eller vad innebär det?? Ber om ursäkt för att jag är helt lost

Den blinkade gubben kan jag inte säga så mycket om mer än att den blinkande gubben reagerar på östrogen och den fasta på luteinserande hormon.

Östrogenet utsöndras från folliklarna medan de mognar, så kanske tog det lång tid för ditt ägg att mogna denna gång (bara spekulation från min sida). Normalt sett så klara iaf östrogen direkt efter mens för att nå sin topp vid äl. Så det är ju detta testet är utformat för att känna ac, att östrogenet nått den nivå det gör strax före ägglossning.

Nu hade du kanske äl den cykeln men du kan alltså få blinkade smiley många dagar av den enkla anledning att du inte har äl den cykeln

• Anonym (F)
    Lilldorisen skrev 2021-09-07 19:56:00 följande:

Kan även tillägga att jag med störst hade äl, för jag hade äl smärtorna från helvetet också om det hjälper och gör någon annan klokare

Men har du haft temphöjninh då? Oavsett så kan ju din ägglossning blivit förskjuten, alltså östrogen ökat, ägget tagit längre tid på sig att mogna och därför inte släppt förrän senare?
  • Anonym (F)
    Lilldorisen skrev 2021-09-07 19:51:05 följande:

Grejen är att jag ska enligt nin cykel och tidigare menstruationer ha mens om en vecka +- nån dag men eftersom att jag fick fast gubbe 5/9 så kan det väl inte stämma? Jag kör med NC och dom förutspådde äl 29 aug men sen efter ett par dagar ändrade dom till 5/9 av nån anledning. Antar att de inte blir bebis denna månad iallafall men är helt snurrig på allt detta

Utifrån din tempkurva så är det tydligt att du inte hade äl 29e augusti. Utan det verkar som att du hade äl 1-2 dagar efter det positiva testet (om nu tempen fortsätter uppåt).

Så troligen hade du fördröjd ägglossning denna månad (kanske därför gubben blinkade så många dagar). Absolut inte kört att få bebis med tanke på att ni haft sex precis kring ägglossning?
  • Anonym (F)
    Lilldorisen skrev 2021-09-08 17:15:06 följande:

Ja men precis det har vi ju haft, man kan ju alltid hoppas.. frågan är bara när jag ska ta gravtest då? För enligt beräkning så ska jag vara i vecka 4 nu om man utgår från min senaste mens.. men får väl skjuta upp det ett par dagar bara

Nc kommer när de bekräftat din äl (vilket bör ske efter ett par dagar till med höjd temp) lägga in ditt beräknade datum för nästa mens. Då testar du utifrån det.

Om du vet hur många dagar du brukar ha mellan äl och mens så kan du helt enkelt bara räkna nu från dagen du hade äl så vet du när din nästa mens är beräknad.

Då vet du också när du kan börja testa.

Om du blir gravid nu så kan det vara bra att nämna för bm att din äl var förskjuten. De kommer annars räkna ut hur långt du är gången fel (vilket iof kommer rättas till vid ultraljud)

Vi hade sex 2 ggr min förra äl. Gravid nu.
  • Anonym (F)
    Lilldorisen skrev 2021-09-08 18:35:30 följande:

Åhhh vad du ger mig lite hopp nu! Vi hade sex säkert 5-6 ggr hehe vart lite väl mycket kanske meeeeen kul var det iallafall

Då hade ni ju faktiskt inte kunnat göra så mycket mer. Håller tummarna
Svar på tråden Kort positivt ägglossnings test