• Anonym (TS)

    Jobbigt att han reser bort

    Jag vet att detta inte är rationellt så såga mig inte. Jag behöver mest ventilera.

    Jag är tillsammans med en underbar man sedan ett halvår ungefär. Vi har båda barn så vi ses på vår egna tid och det kan alltså gå en vecka ibland mellan gångerna. Detta tycker jag normalt inte är ett problem. Men denna vecka är han bortrest. Jag vet inte varför men plötsligt är jag så orolig. Jag fattar ju att han gör saker så kontakten blir lite sporadisk. Men han har hört av sig flera gånger per dag och varit lika gullig som vanligt. När vi sa hejdå irl var han lite speedad men då skulle han åka bara en halvtimme senare så det är ju inte heller så konstigt.

    Ändå sitter jag och är rädd att han ska komma hem och säga att det är slut. Det är något med resor, man kommer bort, får kanske andra tankar. Jag blev dumpad av min första stora kärlek när han var ute och reste. Det är länge sen nu men kanske är det därför jag är så rädd.

    Jag kan ju inte säga det här till honom. Det vore ju extremt needy?

    Vad gör man åt sån här oro?

  • Svar på tråden Jobbigt att han reser bort
  • Anonym (Syster)

    Det här beror 100 % på dina tidigare upplevelser, hoppas du inser det. Den här killen verkar inte ha gjort nånting för att du ska behöva tvivla på honom.

    Självklart håller du det här för dig själv. Inse att den där killen inte är samma person som ditt ex, han har rätt att bli dömd utifrån sina egna handlingar och inte någon annans. Och vad som än händer i framtiden så kan du tyvärr inte göra mycket åt det, men ni får en bättre relation om du lyckas bearbeta sådana där hjärnspöken, och det ökar chansen att ni också förblir ett par.

  • Anonym (www)

    Du kan inte göra annat än att bete dig normalt när ni har kontakt, så han inte blir stressad av att du nojar, för det är ju inte hans fel. 

    Du kan däremot fundera över varför du blir oroad. Vad hos dig eller i er relation gör att du känner som du gör för att han åker bort. Ibland beror det på att man har dåliga erfarenheter sedan tidigare, eller att ens parter gjort en oroad tidigare, men om inget sånt finns så varför. 

    Om det känns ok den veckan ni inte ses annars, men inte för att han åker bort nu - vad är skillnaden? Är det sällskapet han ska vara med, eller är det att han inte har banvecka och är fri att göra vad som helst? Då får du tänka så att även om han har barnvecka så skulle han kunna göra precis vad som helst även då, eftersom du inte är där och kan se det.Men han väljer att vara med dig, får du ju tänka Glad

  • Anonym (TS)
    Anonym (www) skrev 2021-09-08 07:30:05 följande:

    Du kan inte göra annat än att bete dig normalt när ni har kontakt, så han inte blir stressad av att du nojar, för det är ju inte hans fel. 

    Du kan däremot fundera över varför du blir oroad. Vad hos dig eller i er relation gör att du känner som du gör för att han åker bort. Ibland beror det på att man har dåliga erfarenheter sedan tidigare, eller att ens parter gjort en oroad tidigare, men om inget sånt finns så varför. 

    Om det känns ok den veckan ni inte ses annars, men inte för att han åker bort nu - vad är skillnaden? Är det sällskapet han ska vara med, eller är det att han inte har banvecka och är fri att göra vad som helst? Då får du tänka så att även om han har barnvecka så skulle han kunna göra precis vad som helst även då, eftersom du inte är där och kan se det.Men han väljer att vara med dig, får du ju tänka 


    Jag känner mig trygg i relationen, vi har det väldigt fint. Det enda var att han var lite disträ när jag såg honom senast, resten är mina egna hjärnspöken. Det finns inget i resan som är oroväckande, han och hans son är och hälsar på hans mamma och passar på att turista lite så här efter semestern när det är mindre folk ute och reser. Så han är inte ens barnfri.

    Jag skäms över mina egna känslor. Vill inte vara den där jobbiga typen som blir orolig så fort det går två timmar innan jag får respons på ett mess. Han förtjänar inte det.
Svar på tråden Jobbigt att han reser bort