• Anonym (anonym)

    Starka känslor för exet

    Försöker göra detta kort men BHÖVER verkligen råd!!!!  Jag har gjort slut med mitt ex 3 ggr på totalt 9 år och nu har jag gjort det igen för ca 5 mån sedan . Kändes  bra i ca 1 månad men sedan kommer mina känslor ifatt.


    Jag saknar honom så otroligt mycket. Han är bra på hitta nya kvinnor och det dröjer inte länge innan han är ihop med en ny. Även om det är jag som gjort slut känns det som han går vidare hur lätt som helst.  Varje gång har jag fått tillbaka honom genom prat och att vi erkänner att vi har saknat varandra.

    Denna gång har jag inte vågat då jag är rädd för att han hittat ?den rätte?  men jag kan verkligen inte släppa honom. Såååå jobbigt. Han kollar mina sociala medier och jag ser hans nya lägga ut en massa på dem. Jag messar han ibland o han messar mig. Senast skrev han typ lycka till med dina studier , kommer sakna dig.
     
    Vad ska jag ta mig till ? Ska jag ringa o säga vad jag känner eller ska jag glömma han o gå vidare även om hela mitt hjärta säger att han o jag ska vara ihop.... gör otroligt ont att han alltid skaffar en ny och samtidigt kommer han tillbaka när jag har trixat o pratat med honom. Känner samtidigt ångest över att han troligen  mår dåligt över att jag gör slut i tid och otid. Jisses vilken soppa. Hjälp mig ???? 


     

  • Svar på tråden Starka känslor för exet
  • Anonym (skär dig)

    Meh TS, skärpning nu va. Jag tror du är antingen rädd för att vara ensam och/eller blir nostalgisk och längtar tillbaka till när saker var bra. 
    Eller så blir du bara nojig för att han hittar nya - lite det där med "ingen annan ska få honom". 
    Det måste ju dock finnas skäl som gör att du dumpar en karl 3 ggr!!!! Tänk på de skälen nu. 

  • Anonym (anonym)

    Tack för tipsen. 


    jag kan vara själv så det är inte problemet.


    Jag ska verkligen fundera på varför jag gjorde slut 3 ggr. Om han var tydlig med att vi aldrig mer ska höras då är det tydligt. Men nu höres vi i tid och otid och tänker hur är hans relation med sin nya? 


    så många frågor o känslor i detta....

  • Robert 558

    Anledningen till att du gör slut? Om du tänker på den, saknar du honom fortfarande? Jag rekommenderar dig terapi, det går att få billigt och bra via exempelvis Mindler. Något hos dig måste ju klicka om du inte vet varför du drar och sedan ångrar dig. Min tjej har gjort slut två gånger, blir det en tredje har hon passerat gränsen, då kommer jag aldrig mer att ta tillbaka henne. Dock har hon gått i terapi och fått insikt i sitt beteende, så jag tar dag för dag, helt enkelt är det inte att slappna av. 

  • Anonym (jury)

    lättheten varmed ni gör slut för att därefter bli tillsammans igen tyder inte på att det är så jättestarka känslor mellan er.

    Ni verkar båda må bra av era avslut intill han finner sig en ny, lite för snabbt för din smak. Du verkar inte vilja ha honom så jättemycket egentligen, du vill bara inte att nån annan skall ha honom.

    Han verkar vara lätt att övertala till att återuppta relationen utan några större sårade känslor. 

    Ni avvaktar nog båda på att den rätte dyker upp och men vill behålla varandra som reservalternativ intill det sker.

  • Anonym (anonym)

    Vi har starka känslor för varandra , han har t o m frågat om vi ska gifta oss men jag är en person som ?behöver? frihet vad det nu innebär....det är en åldersskillnad mellan oss som jag  kanske tänker på . Well det är en relation som jag aldrig haft förut, vi har ett kul sexliv..... tror jag är ovan vid ?lugna relationer? och flyr typ. 

  • Anonym (f)

    Du behöver bryta kontakten med honom en längre period för att se saken nyktert. Även sociala medier ingår där.

Svar på tråden Starka känslor för exet