• Anonym (Löjlig?)

    Min man fick en dagkräm av sin jobbarkompis

    Jag är säkert jättelöjlig nu. Jag har inte sagt till mannen heller vad jag tycker. För han kommer säkert tycka jag är löjlig som ens blir lite svartsjuk.

    Han kom hem med skål kräftor , som han och 2 andra kollegor hade fått (sa han). Och sen hade även bara han då fått en hudkräm för torr hy. Så hon har köpt det till honom, för han är så torr. Visst man ser det, och vi har salvor hemma. Men han slarvar.

    Han har väl säkert sagt att han behöver en ny eller en som är ännu bättre.

    Tanken var ju snäll. Men tycker det är lite märkligt att man får och köper en sin kollega ? Speciellt av motsatt kön?

  • Svar på tråden Min man fick en dagkräm av sin jobbarkompis
  • Anonym (Löjlig?)

    Kanske ska tillägga att min man har haft känslor för den här tjejen sedan tidigare för något år sedan. Men det har vi släppt och gått vidare med nu. Men det sved lite extra när det var just hon nu i gen. Det hände aldrig något mellan de. Och hon var inte kär i honom. Enligt han.

  • Anonym (Löjlig?)
    Anonym (Olivia) skrev 2021-09-10 15:34:50 följande:

    Ja, du är jättelöjlig. 


    Misstänkte det. Jag glömmer det och går vidare, och låter det vara osagt.
  • Anonym (A)

    Lite över gränsen är det ju kan jag tycka. Jag skulle inte köpa något personligt så till mina manliga kollegor just för att inte trampa deras respektive på tårna. Sen är väl inte en kräm för torr hy den mest romantiska gåvan direkt, det är ju snarare nästan som en pik. Typ som att köpa en tvål eller deo.

    Var det besvarade känslor från kollegan eller var det bara din snubbe som hade känslor för henne?

  • Anonym (T)

    Själv fick jag choklad på alla hjärtans dag av en kollega, jag vet inte om han menade något med det. Det råkade bara va den dagen efter han vart iväg och köpt det.

  • Anonym (Löjlig?)
    Anonym (A) skrev 2021-09-10 15:40:04 följande:

    Lite över gränsen är det ju kan jag tycka. Jag skulle inte köpa något personligt så till mina manliga kollegor just för att inte trampa deras respektive på tårna. Sen är väl inte en kräm för torr hy den mest romantiska gåvan direkt, det är ju snarare nästan som en pik. Typ som att köpa en tvål eller deo.

    Var det besvarade känslor från kollegan eller var det bara din snubbe som hade känslor för henne?


    Tack för svar. Det var min man som hade känslor för henne. Så vi höll på att gå i sär då. Men det hände aldrig något mellan de. Och enligt honom så är alla känslor borta och allt sånt. Magkänslan säger att det stämmer och inte märkt något konstigt. Förrän nu då.
  • Anonym (Löjlig?)
    Anonym (T) skrev 2021-09-10 15:40:38 följande:

    Själv fick jag choklad på alla hjärtans dag av en kollega, jag vet inte om han menade något med det. Det råkade bara va den dagen efter han vart iväg och köpt det.


    Säkert ingen konstigt här heller. Är bara med tanke på historiken som gör att jag reagerar lätt.
  • Anonym (A)

    Såg nu att du skrev att det inte var ömsesidigt.

    Nä släpp det, lite klumpigt av henne möjligen men hon menade nog bara väl. Jag skulle kunna tänka att jag vill köpa ngt till en kollega eller manlig kompis för vi känner ju varann och är kompisar, men jag skulle avstå om de hade flickvän, för att inte riskera ont blod. Men bara därför. Är det en singelkompis skulle jag kunna köpa det likaväl som jag skulle kunna köpa en present till en tjejkompis.

    Jag köpte faktiskt hudvårdsprodukter till tre av mina kollegor sist jag var på semester varav en är kille, men han är bög så det är väl okej då ;) vet inte om han har pojkvän dock, han kanske blir svartsjuk om jag ger honom den? Har inte lämnat över dem ännu...ska jag låta bli? Vill ju inte bara ge tjejerna och inte honom heller för jag vet att han skulle bli minst lika glad för att få den.

  • Anonym (Löjlig?)
    Anonym (A) skrev 2021-09-10 15:48:33 följande:

    Såg nu att du skrev att det inte var ömsesidigt.

    Nä släpp det, lite klumpigt av henne möjligen men hon menade nog bara väl. Jag skulle kunna tänka att jag vill köpa ngt till en kollega eller manlig kompis för vi känner ju varann och är kompisar, men jag skulle avstå om de hade flickvän, för att inte riskera ont blod. Men bara därför. Är det en singelkompis skulle jag kunna köpa det likaväl som jag skulle kunna köpa en present till en tjejkompis.

    Jag köpte faktiskt hudvårdsprodukter till tre av mina kollegor sist jag var på semester varav en är kille, men han är bög så det är väl okej då ;) vet inte om han har pojkvän dock, han kanske blir svartsjuk om jag ger honom den? Har inte lämnat över dem ännu...ska jag låta bli? Vill ju inte bara ge tjejerna och inte honom heller för jag vet att han skulle bli minst lika glad för att få den.


    Tack snälla ! Det lugnade mig. Jag släpper det nu :)
  • Anonym (qqq)
    Anonym (Löjlig?) skrev 2021-09-10 15:32:06 följande:

    Kanske ska tillägga att min man har haft känslor för den här tjejen sedan tidigare för något år sedan. Men det har vi släppt och gått vidare med nu. Men det sved lite extra när det var just hon nu i gen. Det hände aldrig något mellan de. Och hon var inte kär i honom. Enligt han.


    Om jag var han, med den historiken så hade jag ju lämnat den där hudkrämen på jobbet och inetsat något till dig. 

    Att hon visar sån omsorg om honom är lite lätt gränslöst när man bara är kollegor kan jag väl tycka (om hon inte är en sån som typ säljer hudkrämer på fritiden och råkade ha ett lager) 
Svar på tråden Min man fick en dagkräm av sin jobbarkompis