• Anonym (Föredra)

Osminkad/sminkad, fråga till killar

Vad föredrar ni killar, en tjej som är ganska sminkad eller en utan?

• Svar på tråden Osminkad/sminkad, fråga till killar
  • Anonym (O)
    Anonym (Föredra) skrev 2021-09-13 11:40:05 följande:

Låt mig gissa att du egentligen är en tjej?

Frågan är väl ställd till enbart män, eller hur? Varför skulle jag vara en tjej?
  • Anonym (O)
    Anonym (Bie) skrev 2021-09-13 11:44:50 följande:

Hur mycket smink använder du själv?

Jag använder inte smink. Varför undrar du det?
  • Silverjenny
    Anonym (O) skrev 2021-09-13 10:42:10 följande:

Sminkad, fast då ska hon vara snyggt sminkad och det får inte vara för överdrivet heller. Om man inte är duktig på att sminka sig så är det bättre att vara utan. Fult målade ögonbryn eller dylikt ser bara hemskt ut. Ser också hemskt ut om man har alldeles för mycket smink. Foundation, lite puder, mascara och något fint på läpparna räcker gott och väl.

Det är ju ingen hemlighet att tjejer blir snyggare med smink. Tror att de flesta som svarar att de föredrar naturliga tjejer ljuger. Titta er omkring, de flesta är faktiskt inte särskilt snygga utan smink.

Foundation och puder behöver man bara om man har hudproblem som behöver täckas för. Att sminka sig med foundation och puder är för mig en tung sminkning, jag använder enbart mascara och fyller i ögonbrynen en aning till vardags, och oftast lite eyeliner. Jag ser sminkad ut absolut, men jag använder inte sminket för att dölja utan för att göra ögonen mer framträdande och se större ut. Har aldrig läppstift. Lägger ca tre minuter på sminkningen på morgonen och bortsett från att det inte är lika mörkt runt ögonen ser jag exakt likadan ut utan smink.
  • Anonym (Bie)
    Anonym (O) skrev 2021-09-13 12:00:59 följande:

Jag använder inte smink. Varför undrar du det?

Så då är du inte speciellt snygg då?
  • Anonym (Mman)
    Anonym (Föredra) skrev 2021-09-13 09:46:56 följande:

Vad föredrar ni killar, en tjej som är ganska sminkad eller en utan?

Beror på tillfället skulle jag säga
  • Anonym (Ullis)
    Silverjenny skrev 2021-09-13 12:13:57 följande:

Foundation och puder behöver man bara om man har hudproblem som behöver täckas för. Att sminka sig med foundation och puder är för mig en tung sminkning, jag använder enbart mascara och fyller i ögonbrynen en aning till vardags, och oftast lite eyeliner. Jag ser sminkad ut absolut, men jag använder inte sminket för att dölja utan för att göra ögonen mer framträdande och se större ut. Har aldrig läppstift. Lägger ca tre minuter på sminkningen på morgonen och bortsett från att det inte är lika mörkt runt ögonen ser jag exakt likadan ut utan smink.

Bara en parentes. Såg en youtuber som flyttat till Sverige från sydeuropa någonstans (minns inte nu). Hon hade kontakt med många kvinnor från sitt hemland som också flyttat hit och berättade att nästan alla genomgår en förvandling under sin första tid i Sverige som innebär att de går från helsminkade med foundation, puder och hela midevitten till det som många i Sverige tycker är normal sminkning, dvs som du gör, lite markering kring ögonen typ.
  • Anonym (O)
    Anonym (Bie) skrev 2021-09-13 12:18:14 följande:

Så då är du inte speciellt snygg då?

Det är upp till var och en att avgöra. ;)
  • Anonym (O)
    Silverjenny skrev 2021-09-13 12:13:57 följande:

Många använder det ju ändå. Kan ha fel men puder används väl för att sätta foundation på plats så att det inte blir kletigt och ser för glansigt ut? Min nuvarande flickvän gör så i alla fall. Hon har då inga hudproblem. Tycker inte att det jag beskrev är en tung sminkning men alla tycker väl olika.
  • Anonym (Bie)
    Anonym (O) skrev 2021-09-13 12:33:05 följande:

Det är upp till var och en att avgöra. ;)

Vad är det som gör att tjejer/kvinnor ?behöver? smink för att vara snygga/duga, men att killar/män duger som de är?
  • Anonym (Föredra)
    Anonym (O) skrev 2021-09-13 12:34:51 följande:

Många använder det ju ändå. Kan ha fel men puder används väl för att sätta foundation på plats så att det inte blir kletigt och ser för glansigt ut? Min nuvarande flickvän gör så i alla fall. Hon har då inga hudproblem. Tycker inte att det jag beskrev är en tung sminkning men alla tycker väl olika.

Nu avslöjade du dig själv :D
Svar på tråden Osminkad/sminkad, fråga till killar