Osminkad/sminkad, fråga till killar
Vad föredrar ni killar, en tjej som är ganska sminkad eller en utan?
Låt mig gissa att du egentligen är en tjej?
Hur mycket smink använder du själv?
Sminkad, fast då ska hon vara snyggt sminkad och det får inte vara för överdrivet heller. Om man inte är duktig på att sminka sig så är det bättre att vara utan. Fult målade ögonbryn eller dylikt ser bara hemskt ut. Ser också hemskt ut om man har alldeles för mycket smink. Foundation, lite puder, mascara och något fint på läpparna räcker gott och väl.
Det är ju ingen hemlighet att tjejer blir snyggare med smink. Tror att de flesta som svarar att de föredrar naturliga tjejer ljuger. Titta er omkring, de flesta är faktiskt inte särskilt snygga utan smink.
Jag använder inte smink. Varför undrar du det?
Foundation och puder behöver man bara om man har hudproblem som behöver täckas för. Att sminka sig med foundation och puder är för mig en tung sminkning, jag använder enbart mascara och fyller i ögonbrynen en aning till vardags, och oftast lite eyeliner. Jag ser sminkad ut absolut, men jag använder inte sminket för att dölja utan för att göra ögonen mer framträdande och se större ut. Har aldrig läppstift. Lägger ca tre minuter på sminkningen på morgonen och bortsett från att det inte är lika mörkt runt ögonen ser jag exakt likadan ut utan smink.
Så då är du inte speciellt snygg då?
Foundation och puder behöver man bara om man har hudproblem som behöver täckas för. Att sminka sig med foundation och puder är för mig en tung sminkning, jag använder enbart mascara och fyller i ögonbrynen en aning till vardags, och oftast lite eyeliner. Jag ser sminkad ut absolut, men jag använder inte sminket för att dölja utan för att göra ögonen mer framträdande och se större ut. Har aldrig läppstift. Lägger ca tre minuter på sminkningen på morgonen och bortsett från att det inte är lika mörkt runt ögonen ser jag exakt likadan ut utan smink.
Det är upp till var och en att avgöra. ;)
Många använder det ju ändå. Kan ha fel men puder används väl för att sätta foundation på plats så att det inte blir kletigt och ser för glansigt ut? Min nuvarande flickvän gör så i alla fall. Hon har då inga hudproblem. Tycker inte att det jag beskrev är en tung sminkning men alla tycker väl olika.