Osminkad/sminkad, fråga till killar
Vad föredrar ni killar, en tjej som är ganska sminkad eller en utan?
Om du anser att de blir snyggare med smink så anser du ju att de behöver smink för att bli snyggare. Hur blir man snyggare med smink utan att använda smink, tycker du? Fattar du inte att frågorna hänger ihop?
Jag föredrar utan, eller minimalt med smink. Min fru sminkar sig inte till vardags. Om hon sminkar sig till en fest tycker jag bara att hon ser konstig ut.
På jobbet har jag flera kvinnliga kollegor som inte sminkar sig alls. De ser bra ut ändå.
Tror att många män tror att kvinnor är osminkade när de egentligen är sminkade. Jag har alltid väldigt naturlig sminkning, att folk inte tror jag använder smink. Men skulle jag vara utan någon dag så frågar folk "Hur är det med dig, du ser så trött ut idag?"
Det ser snyggt ut, tycker jag. Tycker att min flickvän är snygg utan smink också men hon blir ännu snyggare med smink. Vet inte varför. Vet i alla fall att hon är rätt duktig på smink och att sminka sig. Hon brukar sminka andra också.
Jomen återigen, på vilket sätt ser hon annorlunda ut med foundation och puder, än utan?
Använder hon brunpuder så hon får en solbränna med pudret, eller jämnare hudton? Vad är skillnaden mot osminkad?
Är du helt säker på att du vet vad foundation är för något och hur det används? Ta inte illa upp för att jag frågar, killar brukar inte ha så mycket koll på det utan säger mascara när de menar eyeliner osv.
Som att fråga mig om olika delar i en bilmotor, jag har supernoll koll ;)
Har DU koll på vad foundation är för något? Du använder ordet brunkräm så jag antar att du tillhör den äldre generationen. En foundation kan jämna ut hudtonen, få huden att se slätare ut med färre porer och rynkor. Det är väl inte ett dugg konstigt att huden kan se finare ut med foundation, även om huden är fin redan från början. Jag har långa, svarta ögonfransar naturligt men med mascara blir det ju ÄNNU fylligare och svartare så självklart gör det fransarna finare.
Jomen återigen, på vilket sätt ser hon annorlunda ut med foundation och puder, än utan?
Använder hon brunpuder så hon får en solbränna med pudret, eller jämnare hudton? Vad är skillnaden mot osminkad?
Är du helt säker på att du vet vad foundation är för något och hur det används? Ta inte illa upp för att jag frågar, killar brukar inte ha så mycket koll på det utan säger mascara när de menar eyeliner osv.
Som att fråga mig om olika delar i en bilmotor, jag har supernoll koll ;)
Ni som ifrågasätter varför någon ser snyggare ut i bas jämfört med utan bas begriper jag mig inte på. Hur fin hy man än har så har man ju inte en porslinshy och det får man ju med rätt bas.
Jag vande mig av med bas under pandemin och nu tycker jag att det är skitäckligt att ha på mig bas och kommer inte att gå tillbaka till det förutom vid speciellt tillfällen men inte sjutton inbillar jag mig att jag ser lika fin ut utan bas som med.

Tror att många män tror att kvinnor är osminkade när de egentligen är sminkade. Jag har alltid väldigt naturlig sminkning, att folk inte tror jag använder smink. Men skulle jag vara utan någon dag så frågar folk "Hur är det med dig, du ser så trött ut idag?"
Osminkad. Eller väldigt lindrigt sminkad. Min fru sminkar sig aldrig, och då menar jag 100% aldrig, Sedan inser jag ju att man ser "flashigare" ut i smink, och att en proffs-sminkare kan bättra på de flestas utseende, men speciellt yngre kvinnor (säg, under 40) har sällan något direkt att hämta på tung sminkning, det får dem bara att se äldre och livlösare ut. I min mening. Fillers är också ett otyg.
Utan.
Om jag inte har mascara så är fransarna osynliga. Hur snyggt är det på en skala? Jag målar mig nästan varje dag. Tror också att många män tror vi är osminkade när vi i själva verket har alla möjliga grejer i ansiktet.