Inlägg från: pandarinen |Visa alla inlägg
  • pandarinen

BIM oktober 2021

Senaste äl har jag känt massor av symtom, molnande värk mm. Jag har älflytningar, men inga symtom. 
    Nu väntar jag på att glad gubbe ska dyka upp. Kör med det enkla cb testet denna gång som bara visar glad gubbe ( inte blinkande) Beräknade äl i dag eller imorgon. Än har ingen gubbe dykt upp. 
    En sak jag inte fattar är... hade kvar en sticka av clearblue advance från förra månaden. Testade med den nu ikväll och förväntade mig åtminstone blinkande gubbe,då jag är så nära ÄL, men nä- tom ring.

Visst kan vara så att min östrogenhalt är svag. Jag har ju knappt haft äl känningar den här gången. Så att den inte ger utslag för det. Men senaste 5 gångerna har jag haft utslag med blinlande gubbe.

Dock inte vid första försöket med min förstfödde. Då fick jag glad gubbe direkt på de avancerade stickorna. Hm jag skulle inte ha testat med denna överblivna stickan. Nu börjar man ju grubbla mer om man kan ha missat äl eller vad som händer...

• pandarinen
    Beckizen skrev 2021-10-08 07:53:52 följande:

Nu kom mensen! Är inte besviken eller förvånad, eller jo lite besviken. Tyckte vi fick till det så bra med myset. Tror ni att det spelar någon roll vilken tid på dygnet man myser vid ÄL, tex så har vi enbart myst på kvällen när vi ska sova. Man kanske ska variera )

Åh vad tråkigt! När hade ni sex i förhållande till äl? Jag vet inte/ tror inte tidpunkten spelar så sror roll. Men visst det bästa hade varit att veta exakt när ägget släpper :)
  • pandarinen
    Beckizen skrev 2021-10-08 10:34:44 följande:

Vi hade sex dagarna fram till äl och sen två dagar efter. Men testar inte äl så har väl haft regelbundet typ varannan dag hela månaden förutom sista veckan. Men med tanke på mensen kommer när den ska känns det inte helt omöjligt att min äl är när appen säger ;p

Testade så också en gång. Blev sex 6 gånger på 5 dagar. Numera fokuserar vi bara på glada gubben dagarna. Mer flytningar idag så i em borde den glada gubben dyka upp. Lite molnande värk också.
  • pandarinen
    ÄNTLIGEN kom den glada gubben. Vi hade sex igår, ca ett dygn innan. ( Hade sex vid halv två. Jag fick glad gubbe halv fem.. ( så stregringen har skett någon gång mellan halv tio då jag fick tom ring och halv fem) 

Känns som bra tajming ändå, sex dagen innan. Och så ska vi försöka få till det två gånger till nu, imorgon bitti ( kanske i natt, vem vet) Och en dag till. 
    Känner verkligen som kram och molnande värk nu i äggledarna. Är det inför ägglossning eller har ägget lossat? 

Och en liten fråga. Jag brukar använda cb advance, men denna gång körde jag det enklare testet som inte visar blinkande gubbe. Och upptäckte också att på detta enklare test så försvinner gubben redan efter 8 minuter.
    Jag vet att man inte ska testa mer nu efter att glada gubben dykt upp och det borde jag väl inte göra. Men om jag testar imorgon bitti igen. Blir det rätt resultat då. Eller kommer hållaren kalibrera om sig nu så att det blir en tom ring igen som första för att kalibrera om sig som sagt. 

Vill ju veta om jag fortfarande har LH stegring eller inte. 
  • pandarinen

Tog två test nu på morgonen med samma urin. Båda är negativa. Tom ring. Betyder det att min äl är över? Isåfall hann vi bara med sex 1 gång ca 24 timmar innan glada gubben/ älsteging ägde rum.

Älstegring inträffade någon gång mellan 1030-1630 i fredags och vi hade sex vid halv två på torsdagen.

Men det innebär också isåfall att min ägglossning var över på mindre än 18 timmar. Om man nu kan lita på ältesten efter att glada gubben visats.

Är det någon idé att ha mer sex?

• pandarinen

Bara det att 1 dygn innan glad gubbe känns långt ifall ägglossnings äger rum 48 timmar efter glada gubben.

Då känns det kört.. så ledsen och besviken varje gång runt äl. Känns som vi aldrig får till det så man blir nöjd

• pandarinen

Jag brukar mysa en dag innan äl, på äl och en dag efter om vi får till det med arbetstider mm.

• pandarinen

Kom på att jag glömt lägga in mig på listan.

1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket) PLUSSAT

3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)

3/10 JohannaLi (andra barnet , första försöket) PLUSSAT

5/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket) PLUSSAT

6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)

6/10 babyloove (andra barnet, fjärde försöket) PLUSSAT

7/10 Fyyyyran (fjärde barnet, andra försöket) PLUSSAT

7/10 FluffigaMoln (första barnet)

8/10 Knyttets, 25 år (första barnet, tredje försöket) PLUSSAT

10/10 lillis85(fjärde barnet, första försöket efter ma)

10/10 ollebollen (första barnet, första försöket)

10/10 DomkallarmigS (första barnet, andra försöket)

10/10 MommyA (tredje barnet, andra försöket)

12/10 jvh (andra barnet, första riktiga försöket)

12/10 ivrigtjejj (andra barnet, femte försöket)

13/10 AllieP (Första barnet, andra försöket)

13/10 LillaSam (första barnet, första försöket)

14/10 Värmlandsjänta, 30 år (andra barnet, tredje försöket)

14/10 Nyfiken23, 30år (tredje barnet, andra försöket)

15/10 EIJ90, 30 år (andra barnet, tredje försöket) PLUSSAT

15/10 Humlisen17 (första barnet, tredje försöket) PLUSSAT

15/10 Etaj ( andra gemensamma barnet, andra försöket)

15/10 Fyrklöverns (första barnet, fjärde försöket)

16/10 Silince (fjärde barnet, första försöket) PLUSSAT

?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket)

18/10 Mor till Ella 38år,(fjärde barnet, andra försöket)

18/10 evelinagra1 22år (första barnet, 6e försöket)

18/10 betula 39 år (3e barnet, 3e försöket)

19/10 Sofian81 (tredje barnet, andra försöket)

19/10 Tjo91 (andra barnet, andra försöket)

19/10 Melle90 (andra barnet, fjärde försöket efter MA)

21/10 Bez (första barnet, 3e försöket)

21/10 Olise91 (tredje barnet, andra försöket)

21/10 lifeofsvea (andra barnet, första försöket)

22/10 RyskaRäven 22 år (första barnet, 7:e försöket, 1 MF)

23/10 Nótt (första barnet, tredje försöket)

23/10 Hoppas2022 (fjärde barnet, åttonde försöket)

23/10 Alexa22 (första barnet, tredje försöket)

23/10 Ellobi (andra barnet, andra försöket, 1 MF)

25/10 Tefat 26 år (Första barnet, tredje försöket)

25/10 Pandarinen (andra barnet, 6:e försöket 1 MF))

26/10 sockerbulle1 (första barnet, tredje försöket)

27/10 dujagochbebisen (första barnet, andra försöket)

27/10 Isolines (femte barnet, andra försöket, ett MF)

28/10 BounceBambi (första barnet, tredje försöket)

29/10 Sigridgunnar (emmy) (första barnet andra försöket ett mf)

30/10 QueenS (andra barnet, fjärde försöket, två MF)

• pandarinen

Ligger här och är jätteförkyld. Peppar mig själv med att det kan vara positivt då jag läst att när ägget fäster så sänks immunförsvaret för att inte stöta bort ägget.

Blev förkyld tidigt i min första graviditet också.

En annan sak som skiljer den här gången är att jag har inga syntom. Brukar få molnande värk och ömma bröst ganska direkt efter äl. Jag känner ingenting.

Dessutom var min äl annorlunda. Kände den väldigt tydligt och jag fick en liten rosa blödning som jag aldrig tidigare haft.

Jag har bim om ca en vecka.

• pandarinen

Har ni feber också tjejer? Jag har förhöjd temp. Strax under 38. Mellan 37.5-37.9 snuvig å täppt.

Svar på tråden BIM oktober 2021