BIM oktober 2021
Hej. Hittar ingen tråd med BIM oktober så jag startar denna. Här hemma har vi en 3-åring och nu ska vi satsa på ett syskon :)
BIM
3/10 Elin1991 (ett barn, första försöket)
Hej. Hittar ingen tråd med BIM oktober så jag startar denna. Här hemma har vi en 3-åring och nu ska vi satsa på ett syskon :)
BIM
3/10 Elin1991 (ett barn, första försöket)
Här är en till som är mitt i evighetsväntan på BIM. Kanske ÄL +5. Vi låg 3 och 4 dagar före dagen jag gissar att Äl var. Sen blev det inget på grund av jobb och trötthet. Tror vi gjorde på liknande sätt när jag blev gravid med dottern men har aldrig gjort ÄL-test så kan inte veta säkert.
Pendlar mellan att tänka att det inte finns någon chans att det kan gå på första försöket även den här gången (vi är dessutom mer än 5 år äldre än sist), till att tänka att det är klart att det finns en möjlighet.
Känns superspännande hur som helst.
Stort grattis till er som plussat!
Och betula, ditt streck tycker jag ser väldigt lovande ut. Rosa och ökar i styrka. Håller tummarna!
[quote=81439677]
1/10 oreokakan11 (första barnet, första försöket) PLUSSAT
3/10 Elin1991 (andra barnet, första försöket)
3/10 JohannaLi (andra barnet , första försöket) PLUSSAT
5/10 Vittring89 (andra barnet, andra försöket) PLUSSAT
6/10 Beckizen (första barnet, tredje försöket)
6/10 babyloove (andra barnet, fjärde försöket) PLUSSAT
7/10 Fyyyyran (fjärde barnet, andra försöket) PLUSSAT
7/10 FluffigaMoln (första barnet)
8/10 Knyttets, 25 år (första barnet, tredje försöket) PLUSSAT
10/10 lillis85(fjärde barnet, första försöket efter ma)
10/10 ollebollen (första barnet, första försöket)
10/10 DomkallarmigS (första barnet, andra försöket)
10/10 MommyA (tredje barnet, andra försöket)
12/10 jvh (andra barnet, första riktiga försöket)
12/10 ivrigtjejj (andra barnet, femte försöket)
13/10 AllieP (Första barnet, andra försöket)
13/10 LillaSam (första barnet, första försöket)
14/10 Värmlandsjänta, 30 år (andra barnet, tredje försöket)
14/10 Nyfiken23, 30år (tredje barnet, andra försöket)
15/10 EIJ90, 30 år (andra barnet, tredje försöket) PLUSSAT
15/10 Humlisen17 (första barnet, tredje försöket) PLUSSAT
15/10 Etaj ( andra gemensamma barnet, andra försöket)
15/10 Fyrklöverns (första barnet, fjärde försöket)
16/10 Silince (fjärde barnet, första försöket) PLUSSAT
?/10 GlitterStjärnan (andra barnet, första försöket)
18/10 Mor till Ella 38år,(fjärde barnet, andra försöket)
18/10 evelinagra1 22år (första barnet, 6e försöket)
18/10 betula 39 år (3e barnet, 3e försöket)
18/10 Länken 40 år, (tredje barnet, 8:e försöket) PLUSSAT
19/10 Sofian81 (tredje barnet, andra försöket)
19/10 Tjo91 (andra barnet, andra försöket)
19/10 Melle90 (andra barnet, fjärde försöket efter MA)
21/10 Bez (första barnet, 3e försöket)
21/10 Olise91 (tredje barnet, andra försöket)
21/10 lifeofsvea (andra barnet, första försöket)
21/10 maplesyrup95 (första barnet, första försöket)
22/10 RyskaRäven 22 år (första barnet, 7:e försöket, 1 MF)
23/10 Nótt (första barnet, tredje försöket)
23/10 Hoppas2022 (fjärde barnet, åttonde försöket)
23/10 Alexa22 (första barnet, tredje försöket)
23/10 Ellobi (andra barnet, andra försöket, 1 MF)
25/10 Tefat 26 år (Första barnet, tredje försöket)
25/10 Pandarinen (andra barnet, 6:e försöket 1 MF))
26/10 sockerbulle1 (första barnet, tredje försöket)
27/10 dujagochbebisen (första barnet, andra försöket)
27/10 Isolines (femte barnet, andra försöket, ett MF)
28/10 BounceBambi (första barnet, tredje försöket)
29/10 Sigridgunnar (emmy) (första barnet andra försöket ett mf)
29/10 Tillyra (andra barnet, första försöket)
[/quote]
Här blev det äntligen ett efterlängtat PLUS :) Såååå glad!
Hoppas verkligen det går vägen nu!!!
BIM -3 och äl+9 här hos super negativt imorse :( har inte heller några direkta symptom mer än att tempen gick upp ordentligt i morse, brukar aldrig ligga så högt som jag gjorde nu men kan ju va nått tillfälligt bara? 3 månaden när man tycker man gör allt rätt men ändå nada så trist trodde verkligen de skulle gå fortare även om 3 månader inte heller är så länge så känns de ju så när man försöker och bara väntar på plus.
Börjat med D-vitamin nu iallfall, någon annan som tar de? Blir så förvirrad av doseringarna folk kör haha just nu tar jag bara rekomentionen 1 kapsel om dagen, vad gör ni?
Tydligare än i lördags, men fortfarande så svagt tycker jag. Vet inte om jag vågar hoppas att det stannar kvar/blir något.
Testade ett vanligt gravtest från testlagret igår morse på ca äl+10, men det var negativt, inte ens en tillstymmelse till litet streck. Får nog hoppas på nästa månad.
Har dock en annorlunda hormonbalans denna månad, har väldigt ömma bröst och ett lätt illamående, antar att kroppen återhämtar sig efter flera år med kopparspiral. Hoppas att det är ett bra tecken inför kommande försök =)
Nu inväntar jag mensen som beräknas komma 21-22 okt..
BIM -3 och äl+9 här hos super negativt imorse :( har inte heller några direkta symptom mer än att tempen gick upp ordentligt i morse, brukar aldrig ligga så högt som jag gjorde nu men kan ju va nått tillfälligt bara? 3 månaden när man tycker man gör allt rätt men ändå nada så trist trodde verkligen de skulle gå fortare även om 3 månader inte heller är så länge så känns de ju så när man försöker och bara väntar på plus.
Börjat med D-vitamin nu iallfall, någon annan som tar de? Blir så förvirrad av doseringarna folk kör haha just nu tar jag bara rekomentionen 1 kapsel om dagen, vad gör ni?
Här är en till som är mitt i evighetsväntan på BIM. Kanske ÄL +5. Vi låg 3 och 4 dagar före dagen jag gissar att Äl var. Sen blev det inget på grund av jobb och trötthet. Tror vi gjorde på liknande sätt när jag blev gravid med dottern men har aldrig gjort ÄL-test så kan inte veta säkert.
Pendlar mellan att tänka att det inte finns någon chans att det kan gå på första försöket även den här gången (vi är dessutom mer än 5 år äldre än sist), till att tänka att det är klart att det finns en möjlighet.
Känns superspännande hur som helst.
Stort grattis till er som plussat!
Och betula, ditt streck tycker jag ser väldigt lovande ut. Rosa och ökar i styrka. Håller tummarna!
Vi låg också 3 dagar innan äl, då min äl blev två dagar senare än vanligt, typiskt! Men hoppas ändå. Är på äl + 9 nu (BIM -5). Känner absolut ingenting! Men, har alltid ömma bröst efter äl i vanliga fall, det är väl det enda som utmärker sig. Är också väldigt trött, men ja, det brukar jag nog vara haha. Så svårt! Tog ett äl-test idag, bara för skojs skull då jag hört att de kan ge utslag. Fick ett relativt stark streck faktiskt! Men så vet jag ju att LH kan variera under cykeln..
Inväntar ett testa-tidigt, bör komma imorgon!
Tack!!!
Hur går det för dig?
Jag slutade med minipiller, fick en mens och vid den ÄL blev det +
Så jag antar det räknas som första försöket
Jag är på äl + 9 så har bim till helgen. Känner också ingenting mot vad jag annars brukar göra inför mens. Kännt något stick i brösten idag men inget utöver det. Sen har jag åkt på en förkylning vilket jag även gjorde med första barnet i tidig graviditet.