Inlägg från: Anonym (Känner samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Känner samma)

Orkar inte längre

Anonym (Samma) skrev 2021-09-26 09:14:39 följande:

Samma här, inga vänner, ingen partner, har dock jobb och tjänar bra, men vad gör det när man inte har ngn kärlek i sitt liv. Funderar med på självmord hela tiden, äter även antidepressiva, dricker för mycket alkohol på senaste tiden för att slippa tänka. Jag hatar mitt liv.

Samma här... överlever.. hur går det för dig TS?
  • Anonym (Känner samma)
    Anonym (Diana) skrev 2021-09-26 10:01:26 följande:

Jag känner samma. Jag har jobb iof och jag har barn. Barnen är nog det enda som gör att jag fortsätter. Jag känner att om jag inte hade barnen skulle jag lika gärna kunna dö. Finns inget att leva för.

Jag jobbar sen ligger jag hemma i soffan o väntar på att jobba igen. Har inga vänner går inte heller att skaffa vänner trots att jag är en normal trevlig person. De enda vänner jag lyckas få är falska vänner. Alltså karlar som egentligen bara vill ligga med mig. Så less på allt

Skönt att höra att fler känner samma. Vi tror att vi är ensamma men det är vi inte.
  • Anonym (Känner samma)
    Anonym (Diana) skrev 2021-09-26 10:12:29 följande:

Man kollar ju en hel del på sociala medier o alla som lägger ut alla trevliga saker som gör. Jag vet att det kan vara lite missvisande men man påverkas ju iaf. Och jag ser ju att folk gör saker med vänner eller partner hela tiden.

Ja, jag har slutat kolla på sociala medier. Folk lägger inte upp när dom har livskriser, ångest, när dom gråter, vi ser inte sånt. Alla människor har det ju jobbigt någon gång i livet.
  • Anonym (Känner samma)
    Anonym (Diana) skrev 2021-09-26 10:39:08 följande:

Jo men man ser ju att dom ändå har ett liv med vänner osv

Ja men vi ser fortfarande en bråkdel. Även fast man har vänner kan man ändå må dåligt. Men vi ser inte det på sociala medier. Man måste ha det i åtanke. Vännerna är ju inte där 24/7 och ser till att man mår bra direkt.
Svar på tråden Orkar inte längre