• Anonym (Hm)

    Vad tycker du, äckligt eller ändå rengöringsbart?

    En enkel fråga, slasken utsätts för matrester osv. Den går att rengöra. Vad tycker du,

    Är det ok att rengöra hundleksaker som kommit i kontakt med avföring och/eller kiss i slasken i köket?

  • Svar på tråden Vad tycker du, äckligt eller ändå rengöringsbart?
  • Anonym (J)

    Skulle ej rengöra sånt med bajs på. Slängt ett par nya vinterskor en gång som var väldigt dyra för gick i bajs. Men är också överkänslig med sånt.

  • Anonym (Nää)

    Nu bor jag i hus så då använder vi trädgårdsslangen, när vi bodde i lägenheten så fick det rengöras i duschen, inte så mysigt det heller men känns för min del bättre än köket :)

  • Anonym (skulle)
    Anonym (Hm) skrev 2021-09-14 11:51:59 följande:

    En enkel fråga, slasken utsätts för matrester osv. Den går att rengöra. Vad tycker du,

    Är det ok att rengöra hundleksaker som kommit i kontakt med avföring och/eller kiss i slasken i köket?


    Jag skulle nog hellre rengöra i badrummet om det var avföring eller urin på.

    Men om det bara kommit i kontakt med, alltså inte stora sjok av avföring skulle jag lätt kunna skölja av i vasken i köket. Sen kanske rengöra vasken lite extra noga, samma med badrummet om jag rengjort avföringen där. 
  • Anonym (e)

    Är badrummet under renovering så visst men hade använt rejäl med bakteriedödande medel. Verkligen inte ett förstahandsval.

  • Anonym (Yhv)

    Kiss vore väl ok, men inte bajs. Men spontant skulle jag skölja av även nerkissade saker i badrummet.

  • flygrl

    Om det va kiss eller bajs på skulle jag nog inte rengöra det i köket utan i badrummet.

  • Glinda från Oz

    Nej, det skulle jag aldrig göra. Sådant rengör jag på toan. Jag tar duschslangen och riktar den ner i toan, sedan kan jag diska vad det nu är jag vill diska där. 

  • Aniiee

    Stämmer in i kören, badrummet gäller, vid all rengöring av hundleksaker i mitt hus.


    We need to take the wrong steps sometimes to find the right path.
Svar på tråden Vad tycker du, äckligt eller ändå rengöringsbart?