• MammaTillDansband

Berätta för ex

Anonym (V) skrev 2021-09-14 15:28:46 följande:
    Vi hade ett väldigt destruktivt stormigt förhållande där han körde min självkänsla ner i botten och jag hans. Vi var inte bra för varandra. Han kan komma med vilka nedtryckande ord som helst och vilken ilska som helst över att han då vet att jag aldrig brytt mig om honom med mera
    Grattis till graviditeten!

Du är inte skyldig ditt ex någonting efter att han behandlat dig illa under ert förhållande! Du har gått vidare med ditt liv (även om du fortfarande verkar tänka på ditt ex ibland), och du behöver inte säga ett ord till honom om din graviditet. Vad han tycker spelar ingen som helst roll, det här angår bara dig och barnets pappa!

Folk som inte själva har levt i dysfunktionella relationer, utan bara vanliga normaltråkiga, förstår inte hur illa det kan vara. De tycker att "det är väl bara att praaata om det", men det gör mest skada. När du väl har blivit fri från en skadlig relation ska du inte riskera att fara illa mera, genom att ge ditt ex en ny möjlighet att komma in i ditt huvud. Tillåt honom inte det genom att för en sekund känna skuld över att du blivit gravid så "snabbt".
Svar på tråden Berätta för ex