• Anonym (Trådstartaren)

    Iranier (Man) - Fråga mig vad du vill!

    Jag är en man i 40 årsåldern som är född i Iran.
    Fråga mig vad ni vill.
  • Svar på tråden Iranier (Man) - Fråga mig vad du vill!
  • Anonym (partner)

    Hur gammal var du när du kom till sverige? Varför kom du till Sverige? Har du bott någon annanstans mellan?

    Menar inget illa, min partner kommer från Iran, vi träffades i GB och han flyttade till mig i Sverige pga sexuallitet.

  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym skrev 2021-09-14 23:38:25 följande:

    Varför vill du att vi ska fråga dig om saker?


    För att jag tror att många människor i Sverige fortfarande känner en viss reservation mot människor från mellanöstern och ser personer som mig som annorlunda än sig själva. 

    Jag tror att det finns frågor som inte är socialt accepterade att ställa till personer som man möter på stan eller som man är bekant men som man kanske vill ha svar på. Jag ger alla på forumet möjlighet att ställa sådana frågor till mig och jag kommer att göra mitt bästa för att besvara de så ärligt som jag kan. 

    Jag hoppas att det besvarade din fråga, om inte så är du välkommen att ställa följdfrågor.
  • Anonym (Frågan)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2021-09-14 23:35:39 följande:
    Jag är en man i 40 årsåldern som är född i Iran.
    Fråga mig vad ni vill.
    Är Iranska män och kvinnor generösa mot sina partners 
  • Anonym (K)

    - Hur ser du på kvinnor? Hur dom borde behandlas osv.

    - Vill du flytta tillbaka, saknar du ditt hemland?

    - Var det svårt att lära sig svenska?

    - Vad tycker du om grannländerna till Iran?

    - Vad tycker du om talibaner?

  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym (partner) skrev 2021-09-14 23:40:10 följande:

    Hur gammal var du när du kom till sverige? Varför kom du till Sverige? Har du bott någon annanstans mellan?

    Menar inget illa, min partner kommer från Iran, vi träffades i GB och han flyttade till mig i Sverige pga sexuallitet.


    Jag var ca 8 år gammal när vi flyttade till Sverige.

    Jag tror inte att vi sökte oss till Sverige specifikt mer än att vi sökte oss bort från Iran. Situationen i landet hade förvärrats en hel del sedan innan revolutionen och kriget mellan Iran och Irak gjorde att mina föräldrar kände att de inte hade något annat val än att lämna. 

    Jag har inte bott någon annan stans än i Sverige och Iran.
  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym (Frågan) skrev 2021-09-14 23:49:08 följande:
    Är Iranska män och kvinnor generösa mot sina partners 

    Ja jag tror faktiskt att de allra flesta är det. Det finns så klart undantag.

    Men jag tror att det har mer med vilka värderingar man får med sig hemifrån att göra än med etnicitet.  

  • Entjejskonto

    Varför tycker de äldre männen att de yngre ska visa de respekt genom att hälsa först om man kommer in i ett rum? (Har en sån kollega på jobbet)

  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym skrev 2021-09-14 23:52:37 följande:

    Vilken är den godaste maten man kan äta i iran?


    Iran är ett stort land med stor kulinarisk variation beroende på region. Men det finns många rätter som jag tror uppskattas av de flesta eller som är mina favoriter. Om du är intresserad av att prova så testa något av följande


    Förrätt:
    * Salad olovieh
    * Mirza ghasemi
    * Kashke bademjan

    Huvudrätt:
    * Chelo kabab
    * Ghorme sabzi
    * Khorest bademjan
    * Ab gosht

    Efterrätt: 
    * Falodeh
    * Bastani akbar-mashti (glass)

Svar på tråden Iranier (Man) - Fråga mig vad du vill!