• Tom Araya

Min kille ville inte betala för min dotter

93iii skrev 2021-09-15 21:15:32 följande:

Jag (28) var tsm med en kille (35) vi var tillsammans i 5 månader och hade det jättefint ihop.

Jag har en dotter (3år) han fick träffa henne efter 2 månader när vi blev ihop alltså, allt gick jätte bra i början. Han var jättesnäll mot henne, ville leka och göra roliga saker med henne. Efter ett par gånger vi hade umgåtts tsm, började han visa vissa sidor som jag ogillade och störde mig på. Han hade massa regler hemma och ville alltid kommentera hur jag uppfostrar henne. Han tyckte att jag borde vara mer sträng mot henne. Min dotter är liten, busar och testar väldigt mycket. Han förstod inte hur det är o ha barn för han hade inga. Han ville bjuda mig på mat men ville inte bjuda min dotter. Han ville inte betala för henne. ( jag ogillade det ) och blev irriterad första gången det hände när vi var på affären.

Andra gången det hände jag blev så arg och ledsen kände mig besviken på honom. Hur kan man vara så snål? Han ville inte heller bjuda mig på dejt. Så jag kände mig sårad, åkte hem med min dotter. Gjorde slut med honom via sms för jag ville inte prata med honom i telefon eller träffas.

Jag undrar hur hade ni gjort om ni hade varit i en sån situation? Jag Har fortfarande känslor för honom men hela situationen gör mig bara ledsen.

Ja, det var snålt att inte bjuda även din dotter på mat. Men var det så att han betalade för alla varje gång? Vart åt ni?

Svårt att säga om detta med fostran utan att själv uppleva den exakta situationen. Någon slags gränsdragning tycker jag är rimlig.
  • Tom Araya
    93iii skrev 2021-09-16 13:31:18 följande:
    Jo det är sant, men jag hade inga problem med det jag kunde liksom anpassa mig. Men sen var det att min dotter äter kött o kyckling och han ville inte att hon skulle äta det hemma hos honom. :/
    Då hade det varit enklare att han kom hem till er.
  • Tom Araya
    AndreaBD skrev 2021-09-16 08:57:17 följande:

När man har barn och letar efter en ny partner, då kan det vara bäst att koncentrera sig på folk som också har barn. Det är en annan värld för barnlösa människor. Jag säger inte att det inte finns såna som lär sig och där det funkar bra, men oddsen är inte så bra där. Risken är stor att det inte fungerar. Kolla nästa gång tidigt, om det är någon utan barn, så ska han åtminstone vara barnvänlig och förstå hur det är. 

Jag tycker man ska vara lite försiktig med att döma ut barnlösa som dåliga med barn. Vi har alla faktiskt gått i samma "skola" för att bli föräldrar, nämligen vår egen barndom och våra egna föräldrar.
    Så grundkunskapen om barn och relationen mellan barn och föräldrar finns antagligen där även hos barnlösa. Sedan finns det andra aspekter med föräldraskap som man nog måste vara förälder för att fullt ut förstå.

AndreaBD skrev 2021-09-16 08:57:17 följande:

Och egentligen ska han inte blanda sig i när det gäller uppfostran. Förutom om han skulle drabbas. 

Det är nästan oundvikligt att en partner har åsikter om barnuppfostran och på något sätt kommer att reagera om ni båda avviker från varandra i era uppfattningar. I slutändan är det dock barnets förälder som bestämmer.

Svar på tråden Min kille ville inte betala för min dotter