• AgroDad

    Hjälp jag är gift med en tant

    Gift sedan snart  20 år och nu går det sakta upp för mig att jag tillsammans med en missnöjd kvinna som bara pratar, städning. Hur går man vidare?

  • Svar på tråden Hjälp jag är gift med en tant
  • Dexter dot com
    AgroDad skrev 2021-09-16 07:47:09 följande:

    Gift sedan snart  20 år och nu går det sakta upp för mig att jag tillsammans med en missnöjd kvinna som bara pratar, städning. Hur går man vidare?


    Vad svarar hon när du tar upp att hon verkar missnöjd och inte pratar om något annat än städning? Vad har du gjort hittills för att minska hennes missnöjdhet och för att få henne att prata om annat än städning?
  • Anonym (L)
    Dexter dot com skrev 2021-09-16 07:54:55 följande:

    Vad svarar hon när du tar upp att hon verkar missnöjd och inte pratar om något annat än städning? Vad har du gjort hittills för att minska hennes missnöjdhet och för att få henne att prata om annat än städning?


    Exakt!
    Dexter dot com skrev 2021-09-16 07:54:55 följande:

    Vad svarar hon när du tar upp att hon verkar missnöjd och inte pratar om något annat än städning? Vad har du gjort hittills för att minska hennes missnöjdhet och för att få henne att prata om annat än städning?


    Exakt!
  • Aliona

    Vad händer om du städar först innan du inleder de givande samtalen om ämnen som intresserar henne?

  • Anonym (??)

    Tant? Då är väl du en gubbe då? Ni är väl ungefär i samma ålder gissar jag? 

    Brukar du hjälpa till med städningen eller är det det hon pratar om? 

  • Robert 558
    Anonym (??) skrev 2021-09-16 08:05:07 följande:

    Tant? Då är väl du en gubbe då? Ni är väl ungefär i samma ålder gissar jag? 

    Brukar du hjälpa till med städningen eller är det det hon pratar om? 


    Att vara tant eller gubbe hänger inte ihop med ålder, en del blir det redan i 25-årsåldern. Men jag förstod hur du menade :) 
  • AgroDad

    Det är inte så att jag inte hjälper till hemma utan tvärt om. 
    Jag handlar, skjutsar tar hand om hunden mm dessutom sköter alla renoveringar.
    Min fru tittar på TV serier Netflix, Viaplay you name it och sen är hon missnöjd. 
    Hon köpte en dyr TV 22000 kr 2018 sen har det bara gått utför. 
    Missnöje, Leda och Lättja i en oändlig kombination.

  • Törstiga tuppen
    AgroDad skrev 2021-09-16 10:34:08 följande:

    Det är inte så att jag inte hjälper till hemma utan tvärt om. 
    Jag handlar, skjutsar tar hand om hunden mm dessutom sköter alla renoveringar.
    Min fru tittar på TV serier Netflix, Viaplay you name it och sen är hon missnöjd. 
    Hon köpte en dyr TV 22000 kr 2018 sen har det bara gått utför. 
    Missnöje, Leda och Lättja i en oändlig kombination.


    Vem städar, tvättar och lagar mat?
  • AgroDad

    Tvätt & mat relativt relativt lika men hon fattar inte att vi har tre barn tränar på ganska hög nivå så maten måste likasom stå på bordet i rätt tid.

    Va har dom träning ? hör man från TV soffan.

    Ingen hockey morsa här inte.

  • Dexter dot com
    AgroDad skrev 2021-09-16 10:34:08 följande:

    Det är inte så att jag inte hjälper till hemma utan tvärt om. 
    Jag handlar, skjutsar tar hand om hunden mm dessutom sköter alla renoveringar.
    Min fru tittar på TV serier Netflix, Viaplay you name it och sen är hon missnöjd. 
    Hon köpte en dyr TV 22000 kr 2018 sen har det bara gått utför. 
    Missnöje, Leda och Lättja i en oändlig kombination.


    Varför är hon missnöjd ?
  • AgroDad

    Missnöjet ligger på städningen vi kan inte bjuda hem vänner ect om det inte är tipp topp. Hon är ett offer som lider av dammråttor under sängarna. Om vi inte städar mer så kam hon inte var lycklig.  

Svar på tråden Hjälp jag är gift med en tant